حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بلک‌بری از نوکیا به دلیل نقض حق ثبت اختراع شکایت کرد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، برندهای مطرح فناوری، بلک‌بری، نوکیا

بلک‌بری هم تصمیم گرفت تا روز ولنتاین را به نوکیا تبریک بگوید منتها به روشی متفاوت و با طرح دعوی در دادگاه!

احتمالا در کارت پستالی که برای نوکیا فرستاده به جای اظهار لطف و مهر و محبت فهرستی از پتنت‌هایی را پیوست کرده که به باور بلک‌بری نوکیا آنها را از او به سرقت برده و به نام خود کرده است!

هم نوکیا و هم بلک‌بری وجوه اشتراک زیادی با هم دارند و هر دو شرکت در دوره‌ای جزو پیشگامان ساخت گوشی هوشمند در جهان بودند اما روزگار به گونه‌ای پیش رفت که در نهایت سقوط و افول آنها رقم خورد.

بنا بر اظهار شرکت بلک‌بری، محصولات شرکت نوکیا مانند ایستگاه‌های اصلی Flexi Multiradio، کنترل شبکه‌های رادیویی و نرم‌افزار Liquid Radio که پتنت ثبت نشده آنها متعلق به شرکت بلک‌بری است هم‌اکنون از سوی نوکیا مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

مورد آخر یعنی نرم‌افزار Liquid Radio بخشی از پتنت گروهی بود که در سال ۲۰۱۱ به قیمت ۴٫۵ میلیارد دلار از سوی بلک‌بری به Nortel فروخته شده بود. نوکیا نیز زمانی سعی داشت تا پتنت مزبور را در سال ۲۰۰۹ خریداری کند اما با ورشکست شدن Nortel همه چیز به هم ریخت.

آیا رفاقت و همکاری دیرینه بلک‌بری و نوکیا در دادگاه پایان می‌یابد؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/BlackBerry-sues-Nokia-for-patent-infringement_id91037″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار