حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وقتی شیشه الماس رابطه دوستانه‌تری بین شما و موبایل‌تان ایجاد می‌کند!

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، سخت‌افزار، موبایل

باورش شاید سخت باشد اما پیش از آن که سال کنونی میلادی به پایان برسد می‌توانید گوشی هوشمند جدیدی خریداری کنید که صفحه نمایش آن از شیشه الماس ساخته شده است.

یادتان می‌آید زمانی شایع شده بود که اپل قصد دارد در گوشی آیفون ۶ خود از صفحه نمایش کریستال یاقوت کبود استفاده کند؟ با توجه به این موضوع می‌توان گفت که انواع مختلف الماس از جمله مصالحی هستند که در جهان به سختی‌پذیری مشهورند و کریستال یاقوت کبود یکی از آنها است. استفاده از شیشه الماس سوای از استحکام و سختی‌پذیری مزایای متعدد فراوانی دارد.

براساس اظهار آدام خان، مدیر عالم شرکت نیمه رسانای آخان، که در زمینه به کارگیری الماس در وسایل و لوازم الکترونیکی فعالیت می‌کند، شیشه الماس دارای استحکام و قدرت محافظت کنندگی خاصی است که هر کسی به دنبال آن است. علاوه بر آن، صفحه نمایش ساخته شده با شیشه الماس از چنان درخشندگی برخودار است که در کمتر صفحه نمایش دیگری می‌توان سراغ گرفت.

آدام خان به دلیل نبود پشتیبان، شرکت خود با نام Mirage Diamond Glass را با یک سازنده تلفن هوشمند و شرکت دیگری که گجت‌های پوشیدنی تولید می‌کند به شراکت گذاشته است. دلیل دیگر در محدودیت استفاده از  محصولات شرکت آدام خان این است که هیچ شرکتی حاضر نیست تا در تبلیغات نامی از به کارگیری محصولات شرکت Mirage Diamond Glass بیاورد.

در حال حاضر، شرکت Mirage Diamond Glass مصمم است تا به تولید الماس شیشه برای ۱۰ تا ۳۰ میلیون گوشی موبایل و برای کمتر از یک میلیون گجت پوشیدنی اقدام کند. این کار در ابتدای امر باعث می‌شود تا در زمینه استفاده از شیشه الماس برای تولید کنندگان کوچک محدودیت ایجاد شود.

بدون شک تلفنی که در ساخت آن شیشه الماس به کار رفته باشد از قیمت بالایی برخوردار خواهد بود. برای مثال قیمت گوشی مدل HTC U Ultra با صفحه نمایش کریستال یاقوت کبود در تایوان چیزی نزدیک به ۹۲۰ دلار آمریکا می‌شود. این در حالی است که همین گوشی با صفحه نمایش Super LCD 5 749 دلار قیمت می‌خورد.

اما برای کسانی که به طور مرتب و منظم گوشی از دست‌شان می‌افتد و هزار تکه می‌شود پرداخت این مقدار پول زیاد تلقی نمی‌شود و بلکه مقرون به صرفه هم هست. خان می‌گوید اضافه کردن شیشه الماس با محافظ نوع گوریلا گلس موجب می‌شود تا صفحه نمایش تلفن هوشمند شش برابر محکم‌تر و ۱۰ برابر سخت‌تر شود. از سوی دیگر، استفاده از شیشه الماس در درون گوشی تلفن همراه کمک می‌کند تا دستگاه به شکل چشمگیری خنک‌تر شود.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/A-diamond-glass-display-could-be-a-smartphone-owners-best-friend_id90918″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار