حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شهامت سامسونگ برای عرضه نخستین گوشی‌های هوشمند تاشو در جهان!

گام بعدی در سیر تغییر و تحول گوشی‌های هوشمند می‌تواند به منصه ظهور رسیدن گوشی‌های تاشو باشد از آن جهت که نقش‌آفرینان اصلی صنعت ساخت تلفن‌های هوشمند مانند اپل، مایکروسافت، ال‌جی و… طراحی‌های خود را برای گوشی‌های تاشو در این چند ساله به ثبت رسانده‌اند اما هیچ یک از آنها آن قدر شهامت نداشته تا شروع کننده این کار در قالب تولید انبوه باشد.

این روال به هر شکلی که اکنون هست به نظر می‌آید در سال جاری میلادی احتمالا تعیین تکلیف می‌شود زیرا شرکتی مثل سامسونگ که در کفه دیگر این ترازو و در تقابل با اپل، مایکروسافت، ال‌جی و… ایستاده نخستین شرکتی است که عزمش را برای ساخت گوشی‌های هوشمند تاشو جزم کرده و نیت دارد تا پا در این قلمرو ناشناخته بگذارد.

منابع خبری کشور تایوان به نقل از دست اندر کاران زنجیره‌ای ساخت گوشی‌های تلفن همراه در این کشور ادعا کرده‌اند که سامسونگ هم اینک سرگرم کار بر روی نخستین گوشی هوشمند تاشوی دنیا است و در چارک چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی در قالب تولید اندک به این نوع گوشی موجودیت رسمی می‌دهد.

اگر این اطلاعات را با مجموعه گزارش‌هایی که پیش از این منتشر شده در هم بیامزیم می‌بینیم که سامسونگ به شکل بالفعل می‌تواند تا در همایش جهانی موبایل (MWC) که در پایان همین ماه میلادی برپا می‌شود نمایشی از نخستین نمونه اولیه گوشی هوشمند تاشوی دنیا را به راه بیندازد.

در همین خصوص درخورد ذکر است که نخستین نمونه اولیه گوشی هوشمند تاشوی دنیا مجهز به صفحه نمایش انعطاف‌پذیر امولد (AMOLED) خواهد بود و این در حالی است که مابقی مشخصات این گوشی هم‌اکنون در هاله ابهام قرار دارند.

حتی با این که همه چشم‌های خیره به سامسونگ است تا در پاپان سال ۲۰۱۷ میلادی شروع به تولید اندک نخستین گوشی هوشمند تاشوی دنیا کند، نظر به مسایل و موارد فنی و تخصصی مطرح در ساخت و به ویژه به کارگیری پوشش پلاستیکی مبتنی بر پلی آمید (PI)، تولید انبوه گوشی هوشمند تاشو تا سال آینده میلادی امری ناممکن نشان می‌دهد.

مؤلفه پوشش پلاستیکی مبتنی بر پلی آمید (PI) کلید اصلی ساخت گوشی هوشمند تاشو است و شرکت سامسونگ لاجرم مجبور است تا در این باره دست به پالایش روش ساخت بزند با این هدف که به ملزومات کیفی و کمی تولید انبوه دست پیدا کند.

به عبارت دیگر و البته بهتر، سامسونگ قصد ندارد تا قبل از نیمه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی دست در کار تولید انبوه گوشی‌های هوشمند تاشو ببرد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/The-first-foldable-smartphones-may-come-from-Samsung-in-Q4-2017_id90878″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

شهامت که داشت. با معرفی سری نوت نشون داد. که دنیای موبایلو تغییر داد همه رفتند ب سمت فبلت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار