حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

منتظر گوشی‌های آیفون ساخت هند باشید!

چندی پیش در خبرها آمد که شرکت اپل فعالیت شرکت تایوانی ODM Wistron را که از شرکت‌های تولید کننده عمده محصولات اپل است را به حالت تعلیق درآورده و تصمیم دارد تا کار سر هم کردن گوشی‌های آیفون را در کشور هند دنبال کند.

این خبر هم‌اکنون با اعلام آن از سوی پریانک کارج، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هند، رسمیت پیدا کرده است چراکه او در گفت‌وگویی با بلومبرگ اظهار کرده است تولید و ساخت گوشی‌های آیفون از اواخر ماه آوریل سال جاری میلادی در شهر بنگلور که مرکز فناوری هند به شمار می‌آید آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به این که هند مصمم است تا به شرکت اپل در راه‌اندازی تاسیسات کمک کند گفت:

«گوشی‌های آیفون در شهر بنگلور ساخته خواهند شد و همه دستگاه‌ها قبل از هر چیز در بازارهای داخلی عرضه می‌شوند.»

اهداف اپل برای ساخت گوشی‌های آیفون در شهر بنگلور هندوستان در ادامه توسعه و گسترش زنجیره‌‌ای اکوسیستم فناوری این شرکت در کشورهای دیگر است.

مسؤولان اپل ماه‌ها است که در این خصوص با دولتمردان هند مشغول مذاکره و گفت‌وگو هستند و این شرکت از هندی‌ها خواسته است تا فرصت تنفس ۱۵ ساله مالیاتی به او بدهند و همین موضوع باعث به درازا کشیده شدن مذاکرات شده است.

در صورتی که کارخانجات ساخت و تولید محصولات اپل در هند پا بگیرند، اپل فرصتی به دست می‌آورد تا فروشگاه‌‌هایی در این کشور راه‌اندازی کنند و به این شکل محصولات خود را به صورت مستقیم در اختیار کاربران هندی خود قرار دهد.

در سال ۲۰۱۶ میلادی اپل چیزی نزدیک به ۲٫۵ میلیون دستگاه گوشی آیفون به هند فرستاده است اما همچنان در رتبه دهم بازارهای این کشور پهناور و پرجمعیت قرار دارد و در این زمینه رقیب قدرتمندی به نام سامسونگ دارد که با محصولات اندرویدی خود در هندوستان یکه‌تازی می‌کند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Apple-to-start-building-iPhones-in-India-by-April_id90669″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار