حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت تازه مایکروسافت راهی برای حذف کاغذ!

هر کسی که در اداره‌ای شاغل است این را تایید می‌کند که اداره بدون کاغذ برای همیشه یک رویا باقی می‌ماند؛ اداره‌ای که رایانه‌ها و چاپگرهایش اغلب انبوهی از کاغذ را اطراف میز کار کارمندانش انباشت می‌کنند.

پتنتی که به تازگی از سوی مایکروسافت منتشر شده بر آن است تا به این مساله با استفاده از صفحه ‌نمایش‌هایی بپردازد که از جوهر الکترونیکی استفاده می‌کنند. البته جوهری که قابلیت بازیافت و کاربرد دگرباره بی‌پایانی دارد. این اقدام به کاهش شایان توجهی در استفاده از کاغذ خواهد انجامید.

متاسفانه صفحه نمایش‌های جوهر الکترونیک در حال حاضر جایگزین ضعیفی برای کاغذ هستند چراکه نه کاهش هزینه را به همراه دارند و نه انعطاف‌پذیری را. 

ایده مایکروسافت این است که صفحه نمایش جوهر الکترونیک دوحالته را از عناصر الکترونیکی، باتری، ارتباط و… جدا کرده و کاغذ جوهر الکترونیک دارای قابلیت کاربرد دگرباره و نوع جدیدی از چاپگر را تولید کند. در این صورت، برای ثبت اطلاعات بر روی صفحه نمایش جوهر الکترونیک به جای استفاده از جوهر گران ‌قیمت، صرفا از میدان‌های الکتریکی استفاده خواهد شد.   e-ink-patent-2

با توجه به این‌که صفحه نمایش جوهر الکترونیک هیچ الکترونیکی نخواهد داشت، هم ارزان و هم قابل انعطاف خواهد بود. بنابراین، این ابداع می‌تواند جایگزین مناسبی برای کاغذ باشد. همچنین به منظور تغییر اطلاعات ثبت شده بر روی کاغذ کاربران فقط باید کاغذ را به چاپگر بازگردانند.

پتنت مایکروسافت ابداعی را بر روی صفحه نمایش متصور می‌شود که هر دو سوی الکترودها (پشت و رو) را در معرض قسمت جلویی دستگاه قرار خواهد داد. این امر به چاپگرها امکان می‌دهد تا صرفا با نشانه گرفتن یک سوی کاغذ اطلاعات را چاپ کنند. این ابداع ساخت چاپگرهای جوهر الکترونیکی را ساده‌سازی خواهد کرد. 

برخلاف بسیاری از پتنت‌های مایکروسافت، گمان نمی‌رود که این ابداع به زودی پا به عرصه تولید بگذارد اما با توجه به این‌ که کاغذ با شدت و حدت بسیاری در اداره‌ها مصرف می‌شود شاید مایکروسافت سرانجام بتواند از عهده این موضوع مرتبط با بهره‌وری برآمده و راهکار فراگیر مخصوص به خود ارایه کند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://mspoweruser.com/newly-microsoft-patent-aims-eliminate-paper/”]mspoweruser[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار