حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آغاز ساخت سرفیس‌فون در چین!؟ مایکروسافت چه کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه دارد؟

مایکروسافت با وجود همه مصائبی که از گوشی لومیا کشید و حتی کار به جایی رسید که تولیدش را متوقف کرد اما هنوز در حال توسعه ویندوز ۱۰ موبایل است و تسلیم نشده است. آیا کاسه‌ای زیر نیم کاسه است!؟

در همین ضمن خبری از نوعی گوشی موبایل مایکروسافت با نام سرفیس فون به بیرون درز کرده که موجب شگفتی شده است و خبر این است که تصاویری رندر شده از سرفیس فون مایکروسافت همه حدس و گمان‌ها را در خصوص بود یا نبود گوشی تلفن همراه جدید مایکروسافت تا حدودی به باور قطعی تبدیل می‌کند.

با نگاه دقیق‌تر به تصاویر می‌توان لوگوی مایکروسافت سرفیس را در قسمت پشت گوشی دید. روی قسمت جلو گوشی هم طبق معمول نام مایکروسافت حک شده است. این گوشی دارای صفحه نمایشی ۵٫۸ بزرگ و با میزان وضوح بالا است و این حق را به آدم می‌دهد که فکر کند این گوشی احتمالا در ردیف فبلت‌ها قرار بگیرد.

surface_phone_images_01

با متمرکز شدن با گوشی مشخص می‌شود که سرفیس فون معروف مجهز به لنز از نوع واریو تزار شرکت کارل زایس است. فلش ال یی دی هم دارد تا در موقعیت‌های کم نور به کمک دوربین بیاید. همچنین حفره‌های اسپیکر درست در نزدکی دایره دوربین است. دو نوار در قسمت پایین هم دیده می‌شود که احتمالا مخصوص شارژ بی‌سیم است. از قرار مایکروسافت بهترین فن‌آوری شارژ یعنی Quick Charge 4.0 را برای سرفیس فون در نظر گرفته است.

به استناد شایعه‌هایی که پیشتر منتشر شده، سرفیس فون مجهز به صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل خواهد بود. همچنین این گوشی از جدیدترین چیپست شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ بهره خواهد گرفت. موضوع فقط به این جا ختم نمی‌شود چون ظاهرا شش گیگابایت رم که برای سیستم عامل ویندوز ۶۴ بیتی در نظر گرفته شده و نیز پشتیبانی از داک کانتینیوم از دیگر مواردی است که سرفیس فون را تشکیل خواهند داد. به همه این‌ها درگاه یو اس بی از نوع Type-C را در انتهای این گوشی هوشمند اضافه کنید.

surface_phone_images_02

حالا بی‌خیال همه این حرف‌های شوید و برای لحظه‌ای عبارت “نهایت موبایل” را به یاد آورید. یادتان آمد؟ ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت مایکروسافت، در گفت‌وگویی مطبوعاتی این اصطلاح را در گفته‌های خود بیان کرد و چه بسا منظورش همین سرفیس فون باشد؛ همین سرفیس فونی که احتمالا هم‌اکنون در چین در حال ساخت است.

صبر کنید! بله! حکایت همچنان باقی است چون مایکروسافت با مشارکت شرکت کوالکام در حال انجام کارهایی است. مایکروسافت همچنین برنامه‌ریزی کرده تا کد x86 را برای ویندوز ۱۰ در معماری ARM (نوعی از معماری و ساختار پردازنده‌های رایانه‌ای است که به‌ وسیله شرکت انگلیسی آرم هولدینگز طراحی شده و بیش‌تر برای تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های قابل ‌حمل کاربرد دارد) بگیرد. ویندوز ۱۰ قرار است با مشارکت شرکت کوالکام به ARM بیاید. در همایش مهندسی سخت افزار ویندوز ۲۰۱۶ نیز سیستم عامل ویندوز ۱۰ که با پردازنده اسنپدارگون ۸۳۵ کار می‌کرد به نمایش گذاشته شد.

surface_phone_images_04

پایان سخن باز مثل همیشه همان حکایت معتبر و موثق نبودن همه این حرف و حدیث‌ها است و آن چه که از دست ما برمی‌آید این است که منتظر اعلام رسمی مایکروسافت بنشینیم. شاید چنین اعلامی در همایش جهانی موبایل ۲۰۱۷ اتفاق افتاد!

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.windowslatest.com/2016/12/28/is-it-that-surface-phone-microsoft-manufacturing-in-china/”]windowslatest[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار