حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بلوتوث پرسرعت ۵ تا چند ماه آینده در دستگاه‌ها به کارگیری می‌شود

گروه موسوم به Bluetooth Special Interest Group یا همان (SIG) در ماه ژوئن سال جاری میلادی موفق به ساخت Bluetooth 5 به شکل رسمی شده است.

گروه SIG اکنون Bluetooth 5 را به عنوان تازه‌ترین نسخه با مشخصات هسته بلوتوث سازگاری داده است و سازندگان دستگاه‌های الکترونیکی قادر خواهند بود تا این نوع از بلوتوث را در دستگاه‌های خود به کار بگیرند.

 نسل بعدی استاندارد بی‌سیم شامل چهار طیف زمانی و هشت ظرفیت پخش پیام می‌شود. همچنین قابلیت همکاری و همزیستی با دیگر فن‌آوری‌های بی‌سیم را بهبود می‌بخشد. بلوتوث ۵ نیز عملکرد جدید چشمگیری برای سرویس‌های اتصال مانند اطلاعات محل مربوطه و ناوبری فراهم می‌کند.

این بلوتوث دربرگیرنده به روزرسانی‌هایی است که تداخل بالقوه با دیگر فن‌آوری‌های بی‌سیم را کاهش می‌دهد تا این اطمینان حاصل شود که دستگاه‌های بلوتوث می‌توانند در محیط زیست جهانی اینترنت اشیا همزیستی داشته باشند.

مارک پاول، مدیر اجرایی بلوتوث SIG، در بیانیه‌ای گفته است:

«بلوتوث انقلابی در تجربه اینترنت اشیا برای مردم فراهم می‌کند و بلوتوث ۵ در ادامه این انقلاب است. به این نحو که اتصالات مطمئن اینترنت اشیا را برقرار می‌کند که به نوبه خود حامل‌های اتصال را کاهش می‌دهد و تجربه‌ای یکپارچه از اینترنت اشیا در دسترس قرار می‌دهد.»

گویا کاربران می‌توانند انتظار داشته باشند که بلوتوث ۵ ظرف مدت ۲ تا شش ماه آینده در دستگاه‌ها به کارگیری شود.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.fonearena.com/blog/206061/bluetooth-5-with-4x-range-2x-speed-to-hit-new-devices-in-coming-months.html”]fonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار