حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست اینترنت اشیا سونی با برد ۹۶ کیلومتر رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 10 دیدگاه | پردازشگرها، سونی، فناوری‌های نوین

یکی از بزرگترین معضلاتی که در سر راه هوشمندسازی و اضافه کردن قابلیت کنترل به دستگاه‌ها در زندگی ما وجود دارد بحث ارتباطات است و نمی‌توان دستگاه‌هایی با رنج ارتباطی بسیار زیاد ساخت. اما ایده جدید سونی اجازه می‌دهد بتوان به هر دستگاهی قابلیت ارتباط با دیگران تا فاصله ۹۶ کیلومتری را بدون محدودیت داد. چیپست اینترنت اشیا سونی با برد ۹۶ کیلومتر رسما معرفی شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

چیپست اینترنت اشیا سونی

تا پیش از این سه راهکار معمول برای ارتباط دستگاه‌ها در پلتفرم‌های اینترنت اشیا مورد استفاده قرار می‌گرفتند که عبارت بودند از وای فای، بلوتوث و ارتباطات سلولی که بر پایه سیم‌کارت و شبکه‌های مخابراتی بنا نهاده شده بودند. دو مورد اول مشکل بعد مسافت دارند و نمی‌توانند دستگاه‌ها را زیاد از بستر مادر دور کنند. اما برای گزینه سوم مشکل هزینه مطرح است و به همین دلیل نمی‌توان برای ارتباط طولانی، مداوم و مستمر، هزینه دستگاه را چندان پایین نگه داشت.

همواره این نیاز احساس می‌شود که دستگاه‌ها را بتوان بدون صرف هزینه زیاد به یکدیگر متصل کرد و در این راه، باید به دنبال ایده‌ای دیگر بود.

در این زمینه شرکت سونی یک روش را به ما یاد داده که شاید تا پیش از این کمتر به آن توجه می‌نمودیم. در این روش تراشه‌ای با قابلیت استفاده از شبکه‌های ارتباطی رادیویی در فرکانس‌های بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند که نیاز به آنتن‌های بزرگ ندارند و در عین حال میزان توان مصرفی نیز در آنها پایین خواهد بود.

این راهکار که سونی آن را LPWA مخفف عبارت «ارتباط سطح گسترده با توان پایین» است نامیده و در بستر ELTRES که توسط خود شرکت توسعه داده شده کار خواهد کرد. این تراشه می‌تواند حتی کار در شرایط و بستر با نویز بالا را نیز تضمین کند و برایش مهم نیست که دستگاه‌ها حالت ایستا داشته باشند و یا حتی با سرعت بسیار بالا مانند خودروهای هوشمند متحرک باشند.

در توصیف ویژگی‌های این تراشه که CXM1501GR نام‌گذاری شده، امکان استفاده از شبکه ELTRES مطرح شده و همچنین این تراشه به سیستم داخلی شناسایی ارتباط GPS/GNSS نیز برای استخراج اطلاعات زمانی و موقعیت جغرافیایی نیز مجهز شده است و می‌تواند به صورت خودکار مکان خود را نیز شناسایی کرده و به شبکه گزارش دهد.

به هر حال سونی ایده جذابی را مطرح کرده ولی در حال حاضر هنوز این شبکه و ساختار در ژاپن در دسترس است و برای گسترش آن باید دیگر شرکت‌ها با سونی همکاری بیشتری داشته باشند. انتظار داریم در آینده نزدیک خبرهای بیشتری از شبکه سنسورهای هوشمند مانند که دیگر تعریف سنسور را نیز بسیار گسترش داده و به شبکه کنترل با توان پایین تبدیل می‌کنند بشونیم.

نظر شما درباره این سرمایه گذاری و پیشرفت سونی در زمینه اینترنت اشیا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

به این میگن نواری.سونی همیشه نقش معلم برای بقیه شرکت ها رو داشته و حالا حالا باید از این خلاقیت و شاهکار های سونی یاد بگیرن.
من موندم سونی چرا پردازنده موبایل خودش نمیسازه با اینکه اگر بسازه و خدا اون روز نیاره چون اگه بسازه فاتحه کوالکام کامل و تمام خونده میشه از یه طرف این میدونم شرکت ارم هلدینگ هم به مالکیت ژاپنی سافت بانک هست به امید ان روز
عاشقتم یوشیدا

mostafa3

فردا آمریکا میگه با این چیپست سونی جاسوسی می‌کنه کل دنیا رو علیه سونی بلند می‌کنه که نخرن

_V_

غلط کرده به سونی گیر بده

_V_

سونی داره “اینترنت اشیا” گسترش میده اونوقت فنای یه برندی دلشون به فروش چنتا “گوشی” اونم “میانرده” خوشه

ali.k77

توسعه اینترنت اشیا دلیلی برای شکست در فروش گوشی نیست . آیا امکان نداشت همزمان هم در حوزه اینترنت اشیا کار کنه و هم حاشیه گوشی هاش رو کم کنه و دوربین و دیسپلی و باتری بهتری رو استفاده کنه ؟

afsoongaregisoo

من همین الآنم لباسشویی رو از فاصله هفت کیلومتری روشن و خاموش میکنم 😅

Mahdi.L

سلام
به چه طریقی؟
با نرم افزار؟
مدل لباسشویی چیه؟

afsoongaregisoo

سلام لباسشویی الجی هست نرم افزار هم lg smart thinQ

amer

عجب ! نوشته با برد 96کیلومتر بدون افت عملکرد حتی اگه داخل ماشین در حال حرکت باشه.انوقت میگی 7کیلومتر!

Mahdi.L

جالبه، ممنون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)