حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لوگو بلوتوث و ارتباط آن با اتحاد دو ملت

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

تا به حال به لوگو بلوتوث دقت کرده اید؟ شاید کمتری کسی پیدا شود که از دیدن لوگو بلوتوث (Bluetooth) تعجب نکرده و از خود علت این طرح جالب را نپرسیده باشد. همانند هزاران لوگو دیگر که هر روز می‌بینیم، در مورد این یکی نیز فکر کرده ایم.

لوگو بلوتوث

بیش از دو دهه از زمان پیدایش بلوتوث می گذرد. به تازگی در اینترنت داستان جالبی از پشت پرده اسم و لوگو بلوتوث منتشر شده است. به گفته یکی از مهندسانی که در خلق و توسعه این تکنولوژی مفید نقش داشته است، نام بلوتوث به یکی از شاهان دوره وایکینگ‌ها تعلق دارد.

همانند بسیاری از بهترین لوگو‌های تاریخ، لوگو بلوتوث نیز یک پیام رمزی را در بطن خود پنهان کرده است. سون ماتیسون و جیم کارداش در اواخر دهه ۱۹۹۰ در حال کار بر روی یک تکنولوژی جدید انتقال بی سیم اطلاعات بودند که دریافتند برای این تکنولوژی به یک نام با مسما نیاز دارند تا آن را در میان تکنولوژی‌های گیج کننده متعددی که در آن دوران در حال توسعه بود متمایز سازند؛ و نام بلوتوث بهترین پیشنهادی بود که این دو در حال نوشیدن یک نوشیدنی به آن دست یافتند.

لوگو بلوتوث

لوگو بلوتوث

این دو مهندس پس از یک اتفاق ناخوشایند در محل کار، در حال نوشیدن بودند🍺🍸 تا غم هایشان را فراموش کنند! که حرف هایشان به درازا کشیده و وارد حوزه تاریخ وایکینگ‌ها شد تا جایی که نام هرالد بلوتوث گورمسون، پادشاه دانمارک در دوران وایکینگ‌ها کشیده شد، مردی که لقب بلوتوث را به خاطر دندان مرده و رنگ و رو رفته اش دریافت کرده بود. هرالد گورمسون به خاطر اتحاد برقرار کردن بین نروژ و دانمارک شناخته می‌شود، اتفاقی که از نگاه ماتیسون و کارداش بسیار خوش یمن بود، زیرا این دو قصد داشتند کامپیوتر‌های شخصی را با صنعت سلولی با یک سیستم ارتباطی بی سیم با برد کوتاه، به هم وصل کنند و این کار دقیقاً به معنای متحد کردن دو کشور در حال جنگ با هم بود.

تاریخچه بلوتوث

تاریخچه بلوتوث

اما این تنها نام بلوتوث نیست که تاریخچه جذابی دارد بلکه لوگوی بلوتوث خود یک راز را پنهان کرده است. اکنون مشخص شده که طراحی این نماد بسیار معروف ترکبی از دو حرف است و نه حشره‌ای شبیه به حرف B انگلیسی. در واقع این لوگو ترکیبی از دو حرف H و B در زبان نوردیک است که ابتدای دو واژه Harald Bluetooth است

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

یادش بخیر ی زمانی ملت شماره موبایلشون را میذاشتن اسم بلوتوثشون و همه جا و همه حالت بلوتوث روشن بود 😂😂😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی