حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چتری که می‌گوید: «امروز بارون میاد!»

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، فناوری‌های نوین

صبح داری از خانه خارج می‌شوی که یک دفعه چترت دهان باز می‌کند و می‌گوید: «امروز بارون میاد!» جالب است، نه!؟

فکر اولیه چنین چتری را اوپوس وان (Opus One) مطرح کرده است؛ شرکتی که به دست گروهی از مهندسان سابق سامسونگ پایه‌گذاری شده است. این دستگاه (گفتیم دستگاه چون دستگاه است و دیگر چتر محسوب نمی‌شود!) از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند مرتبط می‌شود و صبح به صبح گزارش هوا را به اطلاع کاربر می‌رساند.

وقتی کاربر قصد خارج شدن از خانه را داشته باشد کافی است تا دسته این چتر را تکان بدهد تا چراغ سبز یا قرمز آن بسته به نوع هوایی که در پیش است روشن شود.

البته فقط همین یک کار از این دستگاه ساخته نیست و اوپوس وان همچنین قصد دارد تا کاری کند که اعلان‌های گوشی هوشمند به شکل ویبره از طریق این چتر به کاربر اطلاع داده شود. بسته به نوع اعلان که تماس باشد یا پیامک دسته این چتر به گونه‌ای متفاوت می‌لرزد تا کاربر متوجه شود که پیامک دریافت کرده یا تماس دارد.

اضافه بر این موارد، اگر یک وقت کاربر تلفن همراه و یا چترش را جا گذاشت این دستگاه پیش از آن که صاحب‌اش زیاد از او دور شود به او اطلاع می‌دهد.

به جای استفاده از باتری ثابت، اوپوس وان ترجیح داده که این دستگاه با باتری قلمی معمولی کار کند. این شرکت می‌گوید که همین مقدار باتری در حالت استفاده معمولی تا سال دوام می‌آورد.

این چتر هوشمند هم‌اکنون در ژاپن و کره موجود شده اما تلاش‌هایی در حال انجام است تا در دنیای غرب نیز توزیع شود. گروه طراح چون این چتر را با در نظر گرفتن آب و هوای انگلستان طراحی کرده از نظر شکل و شمایل آن را مانند جنتلمن‌های کلاه به سر انگلیسی درآورده است.

از قرار مدیر شرکت اوپوس وان در طول مدت زمان طراحی و ساخت این چتر زیاد پای تماشای فیلم «کینگزمن: سرویس مخفی» (فیلمی در سبک جاسوسی، اکشن و کمدی محصول ۲۰۱۵ به کارگردانی متیو وان و بر اساس کتاب کمیک سرویس مخفی نوشته دیو گیبونس و مارک میلار) نشسته است!

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.engadget.com/2016/12/05/former-samsung-engineers-build-a-smart-umbrella/”]engadget[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار