حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هووآوی فن‌آوری جدیدی برای باتری‌های لیتیوم ـ ‌یونی معرفی کرد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، برندهای مطرح فناوری، هواوی

شرکت وات لابراتوار (Watt Laboratory) تشکیلاتی است که زیر نظر موسسه مرکزی تحقیقات هووآوی فعالیت می‌کند. این سازمان که در پنجاه و هفتمین سمپوزیوم باتری در ژاپن شرکت کرده امروز مطالب جالبی منتشر کرده است.

وات لابراتوار از نخستین باتری لیتیوم ـ ‌یونی گرافن مدار رونمایی کرده است. گرافن نوعی ماده کربنی است با ضخامت یک اتم است که در آن اتم‌های مشخصی به شکل شبکه لانه زنبوری آرایش شده‌اند. این ماده نزدیک به ۱۰۰ برابر قوی‌تر از قدرتمندترین جنس فولاد است و در برابر گرما و الکتریسیته خواصی فوق‌العاده از خود نشان می‌دهد. بنابراین، گرافن سپری مقاوم در برابر گرمای بیش از حد است.

این باتری اپلیکیشن خاص خودش را در ردیف باتری‌های هوآوی دارد. باتری رونمایی شده توسط وات لابراتوار تا گرمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند و این مقدار ۱۰ درجه سانتی‌گراد بیشتر از مقدار رایج و موجود است. بنا به گفته سازندگان این باتری، باتری لیتیوم ـ ‌یونی گرافن مدار طول عمری دو برابر طولانی‌تر از باتری لیتیوم ـ ‌یونی معمولی دارد.

foreign201612021524000054016213511

دکتر یانگ‌ژینگ لی، دانشمند سرپرست شرکت وات لابراتوار، همچنین به آزمایش‌های انجام شده اشاره کرده و گفته است:

«ما این باتری را در محیطی با دمای بالا چندین بار شارژ و خالی کردیم. آزمایش‌ها نشان می‌دهند که در حین کار پارامترها یکی هستند ولی باتری لیتیوم ـ ‌یونی گرافن مدار با دمای بالا پنج درجه سانتی‌گراد خنک‌تر از باتری‌های لیتیوم ـ ‌یونی معمولی هستند. بیش از ۷۰ درصد گنجایش باتری گرافن پس از ۲ هزار بار شارژ شدن در دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد باقی مانده است و کمتر از ۱۳ درصد از گنجایش آن بعد از نگه‌داری این باتری در محیطی با دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۲۰۰ روز از دست رفته است.»

در مقام مقایسه، بیشتر باتر‌های لیتیوم ـ ‌یونی بدون توجه به این که مورد استفاده قرار گرفته باشند و یا خیر بعد از ۲ یا سه سال به سرعت افت کرده‌اند و حتی در شرایط با گرمای خیلی بالا طول عمرشان را سریع‌تر کرده است. اگر اظهارت بالا درست باشد، باتری گرافن مدار ساخت هووآوی حتما می‌تواد برای مدت بیش از چهار سال پیش از نابودی کامل در دماهای بالای ۶۰ درجه سانتی‌گراد از خود مقاومت نشان دهند.

این گونه جدید باتری هنوز قرار نیست که در گوشی‌های موبایل به کار برده شود ولی فن‌آوری دیگری از هووآوی اواخر ماه جاری میلادی کار خود را آغاز خواهد کرد. این نوع باتری لیتیوم ـ ‌یونی که خیلی سریع شارژ می‌شود سال گذشته در همین سمپوزیوم باتری در ژاپن رونمایی شد و اکنون همگان منتظرند تا ببیند با چه سرعتی در دسترس قرار می‌گیرد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Huawei-announces-new-technology-for-Li-ion-batteries_id88503″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار