حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

«پروژه نئون»؛ یک ویندوز ۱۰ برای همه دستگاه‌ها!

مایکروسافت تصمیم دارد تا سال آینده میلادی به روزرسانی خالقان ویندوز ۱۰ را منتشر کند. غول نرم‌افزار جهان با طراحی ویندوز ۱۰ بزرگ‌ترین ارتقای سیستم عامل ویندوز را (که با نام MDL2 شناخته می‌شود) را رقم زده است و این در حالی است که گزارش شده در حال کار بر روی ارتقای تدریجی ویندوز ۱۰ است.

در همین حین مایکروسافت از “پروژه نئون” (Project NEON) نیز پرده برداشته و گفته است که این پروژه زبان طراحی ویندوز ۱۰ آینده است که اواخر سال آینده در قالب ویندوز ۱۰ رد استون ۳ (Redstone 3) عرضه خواهد شد. براساس آن چه سایت ویندوزسنترال (Windows Central) نوشته شرکت مایکروسافت نزدیک به یک سال است که به صورت پنهانی سرگرم کار بر روی “پروژه نئون” است.

ویندوز ۱۰ نیز احتمالا در قالب بخشی از “پروژه نئون” معرفی خواهد شد اما مایکروسافت به گونه‌ای ساماندهی کرده که زبان طراحی برای همه دستگاه‌ها یکسان باشد و تجربه‌ای مشابه برای همگان عرضه شود. “پروژه نئون” شامل کامپیوتر، موبایل و از همه مهمتر هولولنزها خواهد بود. همچنین “رابط کاربری سیال” قابلیت اصلی “پروژه نئون” است که به وسیله آن همه حرکات و نقل و انتقال‌هایی که در دستگاه از سوی کاربر انجام می‌شود در سطحی نرم و یکنواخت و در بستری از اجزای رابط کاربری صورت می‌پذیرد.

“پروژه نئون” همچنین بر رفع تناقضات موجود در نرم‌افزاهای ویندوز ۱۰ و حتی مواردی که از سوی خود مایکروسافت بوده متمرکز خواهد شد. سایت ویندوزسنترال گزارش داده که در “پروژه نئون” توسعه دهندگان به هنگام طراحی نرم‌افزارهای خود از دستورالعمل‌های منطبق و سازگار برخوردار خواهند شد. اما جزییاتی که هم‌اکنون از “پروژه نئون” در دست هست بسیار کم و ناچیز است.

عمده تمرکز رداستون ۳ ویندوز ۱۰ به نظر می‌رسد بر روی وحدت بخشی سیستم عامل در همه دستگاه‌ها به ویژه هولولنزها باشد. شرکت مایکروسافت به طور یقین موانع بسیاری برای به سرانجام رساندن این کار خود پیش رو خواهد داشت چون باید این واقعیت را مد نظر داشت که هولولنزها در مقایسه با کامپیوتر یا حتی موبایل دارای رابط‌های کاربری کاملا متفاوتی هستند.

در شرایط کنونی انتظار این است که ویندوز ۱۰ رداستون ۳ اوایل پاییز سال ۲۰۱۷ از راه برسد. ویندوز اینسایدر احتمالا در ماه می/ژوئن ۲۰۱۷ نگاهی اجمالی و گذرا بر “پروژه نئون” خواهد داشت و این فرصت مناسبی است تا برخی از عناصر نئون در نرم‌افزارهای خود مایکروسافت با به روزرسانی خالقان ویندوز ۱۰ و حتی قبل از آن به کار گرفته شوند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://mspoweruser.com/windows-10-redstone-3-will-introduce-new-design-language-codenamed-project-neon/”]mspoweruser[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار