حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راز محبوبیت لومیا ۵۲۰ چیست؟

گوشی پایین رده نوکیا لومیا ۵۲۰ که در همایش جهانی موبایل ۲۰۱۳ رونمایی و معرفی شد و اوایل ماه آوریل همان سال در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت تا چند سال محبوب‌ترین ویندوزفون دنیا بود.

این گوشی در ابتدا مجهز به ویندوز ۸ موبایل بود و بعدها به ویندوزفون ۸٫۱ ارتقا پیدا کرد. اوایل سال جاری میلادی، شرکت اد داپلکس (AdDuplex)، که در زمینه ویندوزفون و نرم‌افزارهای ویندوز استور فعالیت و تبلیغ می‌کند، در گزارشی اعلام کرد که گوشی لومیا ۵۲۰ با برخورداری از سهم ۱۲٫۹ درصدی همچنان در پلتفرم ویندوزفون پُر کاربردترین گوشی موبایل است.

از ویژگی‌های لومیا ۵۲۰ می‌توان به صفحه ۴ اینچی با میزان وضوح ۴۸۰ در ۸۰۰ اشاره کرد. موتور پردازنده این گوشی اسنپدراگون از نوع S4 Plus SoC است که با سی پی یو ۲ هسته‌ای یک گیگاهرتزی و در کنار کارت گرافیک مدل Adreno 305 کار می‌کند. همچنین مجهز به ۵۱۲ مگابایت رم و حافظه داخلی ۸ گیگابایتی است که البته حافظه جانبی از نوع میکرو اس دی تا ۶۴ گیگابایت را برای کسانی که به دنبال حافظه بیشتر هستند پشتیبانی می‌کند.

این دستگاه تنها یک دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی دارد که مجهز به دیافراگم ۲٫۴ است اما از فلش خبری نیست. لومیا ۵۲۰ که در رنگ‌های مشکی، زرد، قرمز و سفید عرضه شده از یک باتری ۱۴۳۰ میلی آمپر ساعتی توان کار کردن می‌گیرد که قابل تعویض نیز هست. این گوشی زمانی که برای اولین بار سر از بازارهای جهانی درآورد قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار آمریکا بر پیشانی داشت.

دیگر گوشی همین رده لومیا ۵۲۱ بود که این دستگاه نیز در آوریل ۲۰۱۳ موجود شد. این موبایل از اینترنت ۴G HSPA+ پشتیبانی می‌کرد و به لحاظ مشخصات فنی و طراحی بدنه مشابهت کاملی با لومیا ۵۲۰ داشت. در نوامبر ۲۰۱۳، اپراتور AT&T گوشی لومیا ۵۲۰ را در فصل تعطیل با تخفیفی درخور ملاحظه و با قیمت ۴۹٫۹۹ به دوستداران ویندوزفون عرضه کرد. این در حالی است که همین اپراتور، دیگر گوشی‌ها و تبلت‌های مورد حمایت خود را در کمتر‌ین قیمت فصل تعطیل با بهای ۹۹٫۹۹ دلار روانه بازارها کرده بود.

نوکیا لومیا ۵۲۰ هنوز مورد درخواست طرفداران ویندوزفون است و ارزش واقعی آن با هیچ قیمتی قابل تعیین نیست. به همین دلیل است که شرکت نوکیا باید این گوشی را به عنوان یک نمونه موفق بررسی کند تا دریابد که چرا چنین موبایلی با وجود گذشت بیش از سه سال کماکان محبوبیت خود را حفظ کرده است!؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Remember-the-Nokia-Lumia-520-For-years-it-has-been-the-most-popular-Windows-Phone-device_id88017″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حبیب

یه زمانی خریدش به صرفه بود،ولی به مرور مشکلاتش نمایان شد…در هر صورت با این دیدگاه که تو این بازه قیمتی هیچ گوشی نیس و ۵۲۰ بهترین انتخابه،خودتونو گول نزنید…چون واقعاً سرطانه! ویندوز موبایل داشتن، یعنی مرگ تدریجی!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار