حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پنج دلیلی که سرفیس استودیو را هیجان‌انگیز می‌کند

یکی از بزرگترین فناوری‌های اعلام‌ شده در سال ۲۰۱۶ سرفیس استودیو (surface studio) بود که در شرکت مایکروسافت رونمایی شد. گذشته از بازگشت مایکروسافت به عرصه کامپیوترهای دسکتاپ دلایل زیادی وجود دارد که این محصول خاص هر کسی را به وجد می‌آورد.

در این مطلب پنج دلیل ذکر می‌شود که به واسطه آنها می‌توان اذعان کرد سرفیس استودیو هیجان‌انگیز‌ترین ابداع برای شروع سال ۲۰۱۷ میلادی است.

سرفیس استودیو قدرتمند است

studio-hero-1

سرفیس استودیو ساخت مایکروسافت یک هیولا است! این کامپیوتر نسل آینده که از پردازنده‌های نسل ششم اینتل و کارت گرافیک انویدیا جی فورس توان پردازش می‌گیرد، برای اجرای برنامه‌های ویرایش عکس و فیلم هیچ مشکلی پیدا نخواهد کرد. سرفیس استودیو در سه مدل متنوع از لحاظ گزینه‌های قدرت کار و پردازش به مشتریان ارایه خواهد شد که یکی از آنها که قیمت کمتری هم دارد از قدرت کمتری برخوردار است و نمونه دیگر دارای مشخصات و خصوصیات فنی کامپیوتری میان رده است.

سرفیس استودیو واقعا باریک و ظریف است

surface-dial-3-720x720

سرفیس استودیو علاوه برای ظرافت و باریکی به ظاهر مضحکش، واقعا خیره کننده است. اما دستگاهی است که در نهایت قدرت به سر می‌برد چون واجد همه قابلیت‌های مورد نیاز است. صفحه نمایش ۲۸ اینچی این کامپیوتر تصویری عمیق و بی‌نظیر از حاشیه‌ها نشان می‌دهد و این به دلیل پشتیبانی از فناوری نمایش پیکسل سنس (PixelSense Display) مایکروسافت است که در محصولات کنونی سرفیس پرو و سرفیس بوک نیز به کار رفته است.

سرفیس استودیو تبدیل شونده است

۳۰۶۴۸۹۳-inline-s-13-the-inside-story-of-how-and-why-microsoft-built-the-new-surface-studio-desktop-pc

احتمالا برجسته‌ترین قابلیت سرفیس استودیو توانایی آن در تبدیل شدن از دسکتاپ معمولی به حالت میز کار انعطاف‌پذیر است. این انعطاف‌پذیری نه تنها از سرفیس استودیو یک رسانه نمایشگاهی می‌سازد بلکه آن را تبدیل به وسیله‌ای ابداع کننده می‌کند. برای استفاده از سرفیس استودیو به عنوان میز کار کافی است تا هنرمند یا طراح کمی روی دستگاه خم شود و برای انجام کارهای رسانه‌ای دیگر نیازی به یادگیری مجموعه‌ای از مهارت‌های خاص نباشد.

سرفیس استودیو مجهز به «سرفیس دایل» است

surfacedial1

مایکروسافت برای این که سرفیس استودیو را با محیط پیرامونی مرتبط نگه دارد از وسیله‌ای به نام “سرفیس دایل” (Surface Dial) بهره گرفته است. سرفیس دایل با دستگاه‌ای سرفیس پرو و سرفیس بوک نیز سازگار خواهد شد. البته پس از دریافت به روزرسانی خاصی که در ماه‌های آینده منتشر می‌شود. اما سرفیس دایل برای استفاده با سرفیس استودیو طراحی و ساخته شده است. سرفیس استودیو مفهوم جدیدی است که به واسطه استفاده از آن عملکرد جدیدی برای صفحه لمسی و موس تعریف می‌شود تا شکل جدیدی از تعامل میان کاربران و فناوری مورد استفاده ایجاد شود. شیوه استفاده از سرفیس دایل وابسته به نرم‌افزاری است که در حال حاضر مورد بهره‌وری است. برای مثال، در نرم‌افزار ورد (Word) سرفیس دایل برای تلنگر زدن به صفحات به کار می‌رود. همچنین در برنامه‌های گرافیکی، این وسیله می‌تواند نقش ابزار تنظیم رنگ را داشته باشد چون می‌توان با استفاده از سرفیس دایل فیلترها و برس‌های متفاوتی انتخاب کرد. وقتی ببینید که در سال ۲۰۱۷ کاربران و توسعه دهندگان چه گونه از سرفیس دایل استفاده‌های گوناگون می‌برند موضوع خیلی برایتان جالب توجه می‌شود.

سرفیس استودیو یک کامپیوتر ویندوز ۱۰ با تمام قابلیت‌ها است

surfacestudioxbox

در حالی که سرفیس استودیو در اصل وسیله‌ای برای صنعت تولید رسانه هدف‌گذاری شده، از این نکته نباید به سادگی گذشت که این دستگاه همچنین یک کامپیوتر ویندوز ۱۰ با تمام قابلیت‌ها است. سرفیس استودیو با یک کپی از سیستم عامل ویندوز ۱۰ تحویل داده می‌شود و می‌توان همه اپلیکیشن‌های معمول ویندوز ۱۰ را در آن به کار برد. سرفیس استودیو همچنین در آینده کاربری فوق‌العاده‌ای برای استفاده در زمینه تولیدات رسانه‌ای خواهد داشت. با توجه به صفحه نمایش با پیکسل متراکم، تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی لذتی به مراتب بیشتر از سرفیس پرو پیدا خواهد کرد که تازه به همه اینها باید انجام ویدئو گیم‌ها و ایکس باکس را نیز اضافه کرد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.winbeta.org/news/5-reasons-excited-for-microsofts-surface-studio”]winbeta[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار