حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاه اولیه: HTC Bolt به سرعت برق

شرایط شرکت HTC در چند سال اخیر چندان خوب نبوده و واقعاً هم مشخص نیست که دلایل ناکامی این شرکت در بازار موبایل چیست؛ هرچند که شاید ظهور تولیدکنندگان چینی با محصولات ارزان‌قیمت را بتوان به‌عنوان بخشی از دلایل این ناکامی مطرح کرد. اما این شرکت تایوانی همچنان تلاش دارد تا مجدداً جایگاه خود را در بازار به دست آورد و حالا به همین منظور یک محصول قدرتمند را با نام Bolt، که نشان از تمرکز این دستگاه بر سرعت دارد، رونمایی کرده است. شاید بتوان این دستگاه را نسخه‌ی بهبود یافته از HTC 10 دانست که چند ویژگی جدید نیز به آن اضافه شده، اما متأسفانه این محصول فعلا به‌صورت اختصاصی توسط اپراتور Sprint عرضه می‌شود.

در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی کوتاه به این پرچم‌دار تازه‌ی HTC داشته باشیم.

طراحی

در نگاه اول Bolt شما را به یاد محصول سال گذشته‌ی شرکت HTC یعنی One A9 خواهد انداخت؛ شاید این شباهت به دلیل محل قرارگیری دکمه‌ی Home که سنسور اثرانگشت نیز در آن کار گذاشته شده، باشد؛ این دکمه در هر دو دستگاه درست زیر صفحه‌نمایش جای گرفته است. اما Bolt در زمینه‌ی طراحی بیش از هر چیز دنباله‌ی راه HTC 10 محسوب می‌شود، بدنه‌ی یکپارچه‌ی آلومینیومی با لبه‌های ضخیم پخ شده کاملاً مشابه پرچم‌دار پیشین این شرکت است. هرچند که شاید تغییرات عمده‌ی طراحی را در این دستگاه نمی‌بینیم  اما چند بهبود قابل ذکر نیز در این محصول تازه‌ی HTC به چشم می‌خورد.

پیش از هر چیز باید بگوییم که HTC موفق شده تا حدودی Bolt را در برابر نفوذ آب مقاوم کند؛ گواهینامه‌ی IP57 در این محصول یعنی HTC Bolt تا نیم ساعت در عمق یک متری آب دوام خواهد آورد اما این شرکت همچنان به کاربران توصیه کرده این کار را انجام ندهند. مورد بعدی حذف جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری از این گوشی است که گفته‌شده علاوه بر کمک به ضد‌آب کردن این محصول به‌منظور ارائه‌ی صدای Hi-Res با هدفون مخصوصی که به درگاه USB نوع C در این دستگاه متصل می‌شود، انجام گرفته است.

۱

نمایشگر

خوشبختانه رزولوشن صفحه‌نمایش HTC Bolt همچنان (QHD (2560*1440 باقی مانده است و همچنان تمامی جزئیات را به‌خوبی نمایش می‌دهد. به‌علاوه اندازه‌ی صفحه‌نمایش Super LCD در این دستگاه به ۵٫۵ اینچ ارتقاءیافته و حالا فضای بیشتری برای لذت بردن در اختیار کاربران است. در این نگاه کوتاه رنگ‌های نمایش داده شده کاملاً طبیعی به نظر می‌رسیدند، تصاویر با هر زاویه‌ای به‌راحتی قابل‌دیدن بوده و روشنایی نمایشگر نیز قابل قبول بود.

۲

سخت‌افزار

هنگامی‌که در مورد سرعت یک گوشی هوشمند صحبت می‌کنیم اولین موردی که به ذهن مخاطب می‌رسد پردازنده‌ی دستگاه است. اما در مورد Bolt با اینکه به شما گفتیم تمرکز عمده‌ی آن در زمینه‌ی سرعت است اما الان باید اضافه کنیم در این محصول سرعت انتقال داده و شبکه‌ی ارتباطی مدنظر HTC بوده است و نه سرعت پردازش. چیپست بهبودیافته‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ با هشت هسته‌ی پردازشی ۲٫۰ گیگاهرتزی در کنار ۳ گیگابایت رم بار پردازشی این دستگاه را به دوش می‌کشند. اینکه چرا HTC پرچم‌دار سال گذشته‌ی کوآلکام را برای این محصول انتخاب کرده مشخص نیست اما نیازی نیست نگران باشید به نظر نمی‌رسد که این چیپست در هیچ کاری شما را ناامید کند.

حافظه‌ی داخلی Bolt نیز مانند بسیاری دیگر از گوشی‌های امروزی ۳۲ گیگابایتی بوده و البته قابلیت اضافه شدن به‌وسیله کارت حافظه نیز در آن حفظ شده است. سنسور اثرانگشت در این دستگاه نیز امنیت آن را مطابق انتظار افزایش داده، هرچند که ترکیب آن با دکمه فیزیکی Home دیگر این روزها با وجود نسخه‌های لمسی خازنی از این سنسور جذابیت ویژه‌ای ندارد.

ویژگی چشم‌گیر دیگر در HTC Bolt، همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، تجربه‌ی صوتی بی‌نظیر در این دستگاه است که به‌وسیله‌ی هدفون پیشرفته‌ای که در جعبه‌ی آن قرار گرفته به شما ارائه خواهد شد. این هدفون مستقیماً به درگاه USB نوع C متصل شده و به‌صورت هوشمند بهترین صدای ممکن را با در نظر گرفتن سروصدای محیط به گوش شما می‌رساند.

اما می‌رسیم به آخرین و مهم‌ترین امکان سخت‌افزاری در HTC Bolt یعنی پشتیبانی از بالاترین سرعت ممکن LTE Plus در شبکه اپراتور Sprint، باید توجه داشت که قبل از این در هیچ محصولی دستیابی به چنین سرعتی ممکن نبود. هرچند که امکان تجربه‌ی این سرعت هنوز حتی در شهر نیویورک هم فراهم نشده و باید منتظر ماند و دید مودم جدید اسنپدراگون X10 با گسترده‌تر شدن این شبکه‌ها تا چه اندازه می‌تواند سرعت متفاوتی را به دست کاربران برساند.

۳

دوربین

ارزیابی کیفیت دوربین در نگاه اولیه به یک دستگاه کار دشواری است اما از لحاظ مشخصات فنی این دوربین کاملاً وسوسه‌انگیز به نظر می‌رسد؛ هرچند باید منتظر ماند و دید در عمل آیا می‌تواند کیفیتی در حد اندازه‌های HTC 10 ارائه کند یا نه. دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی این دستگاه از ویژگی‌هایی مانند تثبیت‌کننده‌ی نوری تصاویر، سنسور BSI، دهانه‌ی لنز ۲٫۰ و فلش دوگانه LED بهره‌مند بوده و همچنین امکان فیلم‌برداری ۴K نیز با این دوربین وجود دارد. در پنل جلویی Bolt نیز یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته که امیدواریم بتواند تصاویر چشم‌نوازی را از کاربران ثبت کند.

۴

نرم‌افزار

هرکسی که تجربه‌ی کار با HTC 10 را داشته باشد کاملاً با رابط کاربری HTC Bolt نیز آشنا خواهد بود، زیرا این بار هم رابط کاربری Sense بر روی نسخه جدید اندروید ۷٫۰ نوقا در این دستگاه استفاده شده و با وجود اینکه ظاهر نرم‌افزار این گوشی تقریباً دست‌نخورده باقی مانده اما تأثیر اندروید نوقا در عملکرد آن کاملاً محسوس است و قابلیت‌هایی نظیر عملکرد چندگانه، جابجایی بین اپلیکیشن‌ها به‌وضوح نسبت به گذشته بهبود یافته‌اند. درمجموع می‌توان گفت که اگر شما رابط کاربری مشهور Sense را می‌پسندید، اطمینان داشته باشید که از تجربه این پوسته اندرویدی در نسخه جدید سیستم‌عامل گوگل لذت خواهید برد.

ویدئوی نگاه اولیه به این محصول را تماشا کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

[aparat id=”3RA1f”]

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.androidauthority.com/sprint-exclusive-htc-bolt-announced-go-hands-727860/”]androidauthority[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش