حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تقلای چند باره مایکروسافت برای حل مشکل باتری سرفیس پرو ۳؛ این قائله تمام می‌شود!؟

معضل خالی شدن باتری تبلت سرفیس پرو ۳ از ماه اوت سال جاری میلادی شروع شد و پیشتر از این ۲ بار با هدف رفع این مشکل شرکت مایکروسافت اقدام به انتشار به روزرسانی‌های ویژه کرده است. اما آیا این قائله عاقبت تمام می‌شود؟

چندی پیش کاربران تبلت سرفیس پرو ۳ ساخت مایکروسافت که با باتری‌های Simplo و LG Chem کار می‌کند زبان به گلایه گشودند که باتری دستگاه‌شان بعد از یکی ـ دو ساعت کار به طور کامل خالی می‌شود تا جایی که حتما باید از تبلت خود در حالت اتصال به پریز برق کار کنند و در غیر این صورت عملا بی‌فایده است.

اکنون مایکروسافت چاره‌ای برای این مشکل پیدا کرده و در اختیار کاربران تبلت سرفیس پرو ۳ گذاشته است. این شرکت همچنین توضیح داده است که به روزرسانی ارایه شده برای رفع مشکل موجود ریزه‌کاری‌های ثابت‌افزاری (firmware) را اصلاح می‌کند که وظیفه‌شان مهار و اندازه‌گیری میزان توان باتری به صورت دقیق و اصولی است.

واقعیت این است که مشکل باتری تبلت سرفیس پرو ۳ مشکلی ناشی از سیستم عامل و ثابت‌افزار دستگاه است. بنا بر آن چه که مایکروسافت می‌گوید، برطرف‌سازی این معضل به این گونه است که به روزرسانی عرضه شده به شکل خود اصلاحی پس از چند بار شارژ تبلت سرفیس پرو ۳ و سپس خالی کردن باتری این امکان را در سیستم عامل دستگاه ایجاد می‌کند تا باتری را در شرایطی پایدار قرار دهد.

ecf46cb2-3f1c-4ef9-a9c4-ac8a0fa0231b

کاربران تبلت سرفیس پرو ۳ لازم است برای رفع و رجوع این مشکل و دریافت به روزرسانی مربوطه به مسیر Start > Settings > Update & security > Windows update بروند و بررسی برای دریافت به روزرسانی را فعال کنند. ثابت‌افزازی که قرار است معضل کنونی تبلت سرفیس پرو ۳ را حل و فصل کند مربوط به تاریخ ۱۱/۷/۲۰۱۶ است. برای نصب آن تبلت سرفیس پرو ۳ باید به برق متصل باشد و هیچ گونه دستگاه و وسیله دیگری از درگاه یو اس بی به آن متصل نباشد. همچنین تا زمانی که به روزرسانی ثابت‌افزار به پایان نرسیده نباید دستگاه را از برق جدا کرد.

شرکت مایکروسافت همچنین به کاربران و دارندگان تبلت سرفیس پرو ۳ این اطمینان را داده است که باتری دستگا‌ه آنان از نظر سخت‌افزاری هیچ عیب و ایرادی ندارد. از دیگر سو، به کاربران توصیه شده است که حتی اگر تبلت‌شان مشکل باتری نداشته باشد این به روزرسانی را حتما در تبلت سرفیس پرو ۳ نصب کنند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Yet-again–Microsoft-updates-the-Surface-Pro-3-to-fix-battery-drain-issues_id87594″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

کاری به این مشکلش ندارم ولی خدایی خیلی تبلت باحالیه اصن اولین بار که تو ویترین دیدمش گفتم اوف عجب طراحیه،خوشم اومد از طراحیش سخت افزار خوبیم داره.

حالا این بدبختا باید ببینن مشکلشون حل میشه بعد چند بار شارژو دشارژ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار