حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وضعیت مایکروسافت در سال ۲۰۱۷؛ همه آن چه می‌توان پیش بینی کرد!

مایکروسافت در حال حاضر طیف شگفت‌انگیز و قدرتمندی از محصولات، به استنثای لومیا، عرضه کرده که هنوز و همچنان به روزرسانی رسمی ویندوز ۱۰ موبایل را دریافت نکرده‌اند.

این شرکت از نو دارد وارد گود می‌شود اما اکنون و این بار نه فقط در زمینه نرم‌افزار بلکه در سخت‌افزار هم حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد.

مایکروسافت در سال ۲۰۰۸ از سرفیس رونمایی کرد و تا سال ۲۰۱۴ سرفیس با چنگ و دندان مقام و موقعیت خود را حفظ کرده بود اما سرفیس پرو ۳ که در سال ۲۰۱۴ به عرصه وجود آمد چنان گل کرد که کاربران را واداشت تا افزون بر مک بوک ایر به داشتن گزینه دیگری نیز  فکر کنند.

سال گذشته مایکروسافت با سرفیس پرو ۴ قدرتمندتر، مجلل‌تر و خیره‌کننده‌تر از همیشه ظاهر شد. مایکروسافت هیچ گاه دستگاهی چنین کارآمد و دمساز با هر شرایطی نساخته بود! دست مریزاد مایکروسافت!

با این همه، دستگاه‌های سرفیس پرو نمی‌توانند در مقام رقابت با مک بوک پرو برابری کنند. درست است وقتی که مایکروسافت سرفیس بوک را رو کرد همه از شدت قدرت و شگفت‌انگیزی آن انگشت به دهان شدند اما فرسنگ‌ها با پیشینه و دیرینه کامپیوترها فاصله دارد!

حالا و امسال اهالی ردموند سرفیس استودیو را معرفی کرده‌اند که به گمانم نیازی نباشد تا در حضور شما بگویم که چه قدر همه چیز تمام است! این دستگاه چنان به پیش تاخته که آی مک در گرد و غبار باز مانده از عبور سرسام‌آور آن گم شده است! من (یعنی نعیم نویسنده سایت ویندوز لیتیست) یکی که فکر می‌کنم همه محصولات اپل در مقابل ابر خورشید مایکروسافت به مثابه سیاره دور دست پلوتون سوسو می‌زنند!

از جهت دیگر، نمی‌توان تا سال ۲۰۱۷ دست روی دست گذاشت و منتظر شد تا عاقبت سرفیس فون از پس پرده بیرون بیاید و به شایعه‌ها پایان بدهد بلکه عجالتا باید پذیرفت که محبوب‌ترین گوشی هوشمند جهان آیفون است. همچنین نمی‌توان پیش بینی‌ کرد که مایکروسافت ممکن است در سال آینده چه چیزی از آستین غیب رو کند و صدایش گوش فلک را کر کند! خدا را چه دیده‌اید!؟ شاید ساعت هوشمند رو کرد، شاید ساعت سرفیس، شاید سرفیس پرو ۵ یا حتی سرفیس بوک جدید و بهبود یافته و یا هر چیز دیگر.

فعلا در همین حد می‌شود پیش بینی کرد. من که مجذوب و میخکوب مایکروسافت شده‌ام! شما چه طور؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.windowslatest.com/2016/11/08/microsoft-2017-things-can-predict/”]windowslatest[/button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
grimm

متأسفانه باید بگم ما در دورانی مثل دوران گالیله هستم اگه کسی بگه زمین گرده چون همه دوست دارم زمین مسطح باشه بهش توهین می می کنن مورد تمسخر قرار می گیره مثلأ سرفیس استدیو رو بااون همه نوآوری و خلاقیت رو بایک نوار لمسی مقایسه می کنن یا لومیا ۹۵۰ با عینبیه چشم و کانتینیوم و دوربین با اون همه خلاقیت رو با یک صفحه حساس به لمس مقایسه می کنن و می گن تاچ ۳بعدی از عینبه چشم و کانتینیوم و پیوریو مایکروسافت خلاقانه تر و کارآمدتره

houseingalexy

اینایی که گفتی همش یه مشت توهمات ویندوزفونی هست برادر من !!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار