حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قرار نیست همه ویندوزفون‌ها فقط از مایکروسافت به روزرسانی بگیرند!

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، اخبار، اسمارت‌فون، مایکروسافت، موبایل

شرکت مایکروسافت می‌گوید که قرار نیست همه گوشی‌های ویندوز ۱۰ به طور مستقیم از مایکروسافت به‌ روزرسانی بگیرند.

این که شما دست به خرید گوشی ویندوزفون می‌زنید دلیلش فقط می‌تواند تنها یک چیز باشد؛ شما از طرفداران پروپا قرص ویندوزفون هستید!

از همین جا می‌توان فهمید که اگر شما از طرفداران ویندوزفون هستید، پس حتما دل‌تان می‌خواهد که جدیدترین به‌ روزرسانی‌ها را نیز دریافت کنید، دسترسی به بیلدهای اینسایدر داشته باشید و همین که به روزرسانی جدید منتشر شد در اسرع وقت آن را دریافت کنید.

در ویندوز ۸ و ۸٫۱ (دست کم برای مدتی)، کاربران ویندوزفونی که ویندوزفون‌هایی از شرکت‌های شخص ثالث (شرکت‌هایی غیر از مایکروسافت) خریداری کرده بودند بخت‌شان نامراد بوده است. به رغم این که چنین تلفن‌هایی اغلب دارای قابلیت‌هایی بودند که در مقام مقایسه با قیمت لومیا برابری نمی‌کرد، غالب اوقات به کندی به روزرسانی دریافت می‌کردند که تازه شماری از آنها فاقد شرایط لازم برای ارتقا به ویندوز ۱۰ موبایل بوده‌اند آن هم به دلایلی که پاره‌ای از آنها ناموجه بوده است.

حتی گوشی‌های پرچمداری مانند اچ تی سی ام ۸ ویندوزی (HTC One M8) یا سامسونگ اتیو اس یی (Samsung Ativ SE) از قافله دریافت به روزرسانی عقب افتادند. اکنون با ویندوز ۱۰موبایل، مایکروسافت به مثابه ارایه دهنده خدمات می‌گوید که دستگاه‌های ویندوز ۱۰ در زمانی که معلوم نیست چه وقت است انتظار دریافت به روزرسانی داشته باشند. در حالی که به روزرسانی‌های بزرگ احتمالا با یکی ـ دو هفته پس و پیش در دسترس قرار می‌گیرند، این به روزرسانی‌ها در نهایت شامل همه گوشی‌های ویندوزی می‌شود.

از بخت بد، اوضاع چنان است که گویی مایکروسافت به سازمان‌ها و شرکت‌ها این اجازه را می‌دهد تا حمایت و پشتیبانی خود را به طور کامل از ویندوزفون‌ها بردارند. برای مثال گوشی ویندوزفون “کوشیپ مولی ایکس وان” (Coship Moly X1) را در نظر بگیرید، این گوشی ویندوز ۱۰ موبایل در ایالات متحده آمریکا و اروپا رونمایی و به فروش رسانده شد. این گوشی ارزان قیمت دارای صفحه نمایش بزرگی است که به همین دلیل طرفداران زیادی پیدا کرد. تا جایی که حاضر نیستند آن را با پرچمداران جدید معاوضه کنند. اکنون این گوشی ویندوزفون به طور کامل از هر نوع پشتیبانی و حمایت محروم است.

گوشی ویندوزفون “کوشیپ مولی ایکس وان” تا به امروز نیز با ویندوز ۱۰موبایل نسخه ۱۵۱۱ کار می‌کند و این در حالی است که خوب است بدانید مایکروسافت ۲ ماه پیش نسخه ۱۶۰۷ را انتشار داد و به تازگی اقدام به نشر نسخه ۱۷۰۳ کرده است. این گوشی حتی به بیلدهای مایکروسافت دسترسی ندارد و به این شکل از دریافت به روز رسانی‌هایی که برای نرم‌افزار ارایه می‌شود (به طور مشخص اسکایپ) محروم است. به احتمال زیاد ویندوزفون‌های دیگری هم وجود دارند که فروخته می‌شوند اما از سوی شرکت سازنده به بوته فراموشی سپرده شده‌اند. واقعا که خجالت دارد!

راقم این سطور بر آن نیست که بگوید ویندوزفون‌های ساخته شده شرکت‌های شخص ثالث باید از بیخ و بن نادیده گرفته شوند چون اصلا چنین حقی نداریم ولی نباید کار به جایی بکشد که کسی مثل شما که طرفدار سینه چاک ویندوزفون هستید به گوشی اندرویدی پناه ببرید.

گوشی Idol 4S ساخت آلکاتل و Elite x3 محصول اچ پی یحتمل در وضعیت ایمن و بهتری به سر می‌برند چون هر دو شرکت سازنده قول داده‌اند که به روزرسانی‌ها را در اسرع وقت برای گوشی‌‌های ویندوز ۱۰ خود فراهم کنند و حتی کارهای پیشین برنامه اینسایدر را نیز در دسترس بگذارند.

درست است که ویندوز ۱۰ با سرعت زیاد رو به جلو می‌رود اما درست نیست که از یاد خیلی چیزهای عمده و مهم غافل شود.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://mspoweruser.com/psa-not-windows-10-phones-get-direct-updates-microsoft/”]mspoweruser[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار