حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی ساعت هوشمند هواوی (Huawei Watch)

با وجود این که هواوی در یکی دو سال اخیر تعداد زیادی تلفن همراه هوشمند زیبا، با ویژگی های خوب به بازار ارائه کرده است که از سوی مردم نیز به خوبی پذیرفته شده اند، این شرکت چینی در حال تلاش برای تثبیت خود به عنوان برندی خوشایند خارج از سرزمین خود است.

اولین تلاش های این شرکت در بازار گجت های پوشیدنی (که برجسته ترین آن ابزارهای TalkBand این شرکت هستند) تا حدود زیادی کم برای بررسی بازار عرضه شدند، بنابراین زمانی که ابتدای سال گذشته چیزی شبیه جواهر واقعی به بازار پوشیدنی های اندرویدی ارائه کردند، شگفتی ساز شدند.

اما زمان زیادی از آن زمان گذشته است – بنابراین آیا ساعت هواوی توقعات ناشی از سر و صداهای پیش از راهی بازار شدن آن را برآورده خواهد کرد؟ برای فهمیدن ادامه ماجرا را بخوانید…

ساعت هواوی: طراحی و ساخت

ساعت هواوی به صورت مقاوم در برابر خراش با شیشه ای کریستالی و یاقوتی شکل، شبیه ساعت اپلبسته بندی شده است و از یک فولاد سرد یکپارچه طراحی شده است. این ساعت در رنگ های، طلایی، نقره ای و مشکی عرضه می شود و دارای هر دو گزینه چرم و فولاد ضد زنگ می باشد.

این ساعت یک کار پلاستیکی ساده نیست – ساعت هواوی بسیار زیبا شکیل و خوش ساخت است. این ساعت با قطر ۴۲ میلی متر و ضخامت ۱۱٫۳ میلی متر کمی کوچک تر و فشرده تر از Moto 360 جدیداست. حلقه های دور ساعت تنها ۰٫۶ میلی متر ضخامت دارند، بنابراین فضای نمایش مختصر بیشتری هم – ۱٫۴ اینچ نسبت به  Moto دارید.

جعبه محصول

مدل فلزی طلایی  که ما نیز مدتی از آن استفاده کردیم – دارای دوره ای با پرداخت ویژه بیشتر است که آن را در کل گجت پوشیدنی زیباتری نسبت به دو ساعت مسطح مینیمالیست دیگر می کند. این ساعت در نور می درخشد و بیشتر شبیه قطعه ای از جواهر وزین و زیبا می شود.

huawei-watch-review-toranji-16

مشخص است که هدف هواوی داشتن اولین ساعت هوشمند گران قیمت در جبهه گوگل است اما، شیشه محکم و ترکیب چرم و استیل ضد زنگ فرسنگ ها با مدل های اولیه گجت های پوشیدنی سال ۲۰۱۴ فاصله دارد که برای ما غیر منتظره است اما انتظار نداریم شرکت ساعت سازیTag Heuerدچار ترس و واهمه شود.

huawei-watch-review-toranji-5

huawei-watch-review-toranji-6

huawei-watch-review-toranji-10

huawei-watch-review-toranji-13

huawei-watch-review-toranji-27

huawei-watch-review-toranji-11

huawei-watch-review-toranji-9

ممکن است سطح بالا باشد اما قطعاً لوکس نیست. بله این ساعت ممکن است کمی جذاب تر از ساعت هایی چون LG Watch Urbane و ZenWatch 2باشد، اما آن قدرها هم متفاوت نیست، و همان طور که قیمت آن نشان می دهد محصول پیشتاز بازار نیست.

ساعت هواوی: نمایشگر

ساعت هواوی نمایشگری گرد همچون ساعت LG دارد و راه Moto در به کارگیری نمایشگر مسطح را نرفته است و مشابه ۳۶۰ قسمت سیاهی در پایین صفحه نمایش ندارد. نمایشگر AMOLED این ساعت یک نمایشگر ۱٫۴ اینچی ۴۰۰x400 با تراکم پیکسلی ۲۸۶ ppi است. این بالاترین تراکم پیکسلی در همه دستگاه های اندرویدی تا این تاریخ است گرچه نسخه دوم ساعت LG Watch Urbaneکه به زودی راهی بازار می شود این رکورد را با پنلی ۴۸۰x480 و با ۳۴۸ ppi خواهد شکست.

تلاش هواوی برای تأثیرگذار بودن با نسبت کنتراست ۱۰,۰۰۰:۱ تا حدود زیادی به ثمر نشسته است. رنگ ها درخشان هستند، متن وضوح بالایی دارد و حتی زیر نور شدید به خوبی دیده می شود.

huawei-watch-review-toranji-15

با رقابتی نزدیک در کنارMoto 360 2نزدیک ترین رقیبش از نظر زیبایی شناسی این ساعت نمایشگر ظاهراً بهتری دارد. نه تنها به این خاطر که دید ۳۶۰ درجه را برای شما ممکن می کند، بله به این خاطر که همه چیز کاملاً واضح و شفاف به نظر می رسد. هیچ حسگر نوری گرداگرد آن وجود ندارد، اما با توجه به این که بدون در نظر گرفتن وضعیت شما نور صفحه نمایش روی یک حالت پیش فرض ثابت قرار دارد این مسئله قابل توجیه است.

huawei-watch-review-toranji-17

huawei-watch-review-toranji-28

huawei-watch-review-toranji-14

huawei-watch-review-toranji-29

نمایشگر همیشه روشن است و حدود ۵۰ ظاهر ساعت از پیش بارگیری شده روی آن وجود دارد، البته علاوه بر آن صدها مورد دیگر نیز به صورت رسمی برای آن در Google Play عرضه می شود. ظاهرهای تولید شده از مواردی کاملاً خسته کننده تا موارد بسیار زیبا متفاوتند و قطعاً کیفیت ساخت کلی را پشتیبانی می کنند.

ساعت هواوی: دنبال کردن فعالیت ها

واضح است که با توجه به این که این یک ساعت پوشیدنی اندرویدی است، Google Fit به صورت پیش فرض روی دستگاه قرار دارد و همه کارهایی که روی دیگر ساعت های هوشمند مبتنی بر گوگل انجام می داد را روی آن انجام می دهد. با این وجود، هواوی تصمیم گرفته است خودش نیز در زمینه تناسب فیتنس وارد شود و بنابراین برنامه Daily Tracking را به صورت پیش فرض روی این ساعت قرار داده است.

huawei-watch-review-toranji-25

huawei-watch-review-toranji-26

به صورت کلی این برنامه مشابه Google Fit عمل می کند ولی از نظر گرافیکی کمی متفاوت است. زمانی که واحدهای اندازه گیری شخصی خود را وارد کنید، تعداد گام ها، کالری های سوزانده شده و مقدار زمانی که در طول روز ایستاده اید را محاسبه می کند. شما می توانید تمامی اهداف خود را تعیین کنید و هواوی ادعا می کند که این ساعت خواهد فهمید که دارید، راه می روید، می دوید، کوهنوردی می کنید، اما ما در این زمینه نتایجی داشتیم که کاملاً دقیق نبود.

هر چند فعلاً کاربردی ندارد اما با توجه به شراکت هواوی با Jawbone پلتفورم UP با ساعت هواوی سازگار است. شما می توانید از طریق اپلیکیشن Jawbone ساعت هواوی را به عنوان دستگاه خود انتخاب کنید و با گرافیک قوی و مربی گری شخصی این پلتفورم که بسیار عالی است کار کنید. مخصوصاً اگر صاحب مچ بندهای جدید مارک  UP نباشید. و این آمارهای تناسب اندامی هواوی است که وارد می شود و نه آمارهای کلی .

البته روی ساعت هواوی GPS موجود نیست بنابر این نمی توانید ساعت هواوی را به عنوان تنها وسیله برای اندازه گیری دویدن خود بدانید، همان طور که می توانید با Sony SmartWatch3 و Moto 360 Sport این احساس را داشته باشید. با توجه به قیمت انتظار داشتیم که GPS روی این ساعت موجود باشد.

huawei-watch-review-toranji-7

ساعت هواوی مانند بسیاری از رقبای خود یک حسگر اندازه گیر ضربان قلب دارد و درست مثل بسیاری از رقبایش این ویژگی کاملاً به درد نخور است. این ویژگی آن قدر دقیق نیست که بتوان برای اندازه گیری ضربان قلب در دقیقه درحال استراحت به آن اعتماد کرد، زیرا تنها نبض را از مچ در حالت کاملاً ثابت می تواند بخواند و این در اندازه گیری ضربان به معنی وقت تلف کردن است.

ساعت هواوی: تجربه پوشیدنی اندرویدی

نقد گجت های شخصی پوشیدنی اندرویدی به صورت فزاینده ای در حال سخت شدن است زیرا کارایی آن ها تا حدود زیادی محدود به میزان کیفیت سیستم عامل گجت پوشیدنی می شود. برخی افراد Android Wear را دوست دارند، برخی هم فکر می کنند کاملاً به دردنخور است. حتی در تیم این گجت پوشیدنی نیز نظرها متفاوت است.

با این وجود، آن چه واضح است این است که Android Wear هنوز پروژه ای در حال پیشرفت است و به شدت متکی به به روزرسانی های آینده Mountain View است.

huawei-watch-review-toranji-20

مورد مثبت در مورد ساعت هواوی این است که به آخرین نسخه سیستم عامل به روزرسانی می شود.  این به معنی، استقلال WiFi، ویژگی های کلی جدید و پشتیبانی رسمی از iOS است.

huawei-watch-review-toranji-23

فراموش نکنید شما می توانید رسماً از ساعت هواوی با آیفون استفاده کنید.

ساعت هواوی: سخت افزار و عمر باتری

ساعت ضد آب هواوی  IP67 با یک پردازشگر Qualcomm از نوع ۱٫۲ گیگا هرتزی و ۵۱۲ مگابایت حافظه رم قدرتمند شده است و مانند همه ساعت های پوشیدنی هوشمند اندرویدی، ۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد. درجه بندی IP به این معنا است که گردو غبار نباید برای آن مشکلی باشد و از غوطه ور شدن در آبی به عمق یک متر به مدت نیم ساعت جان سالم به در می برد.

اعداد دیگر تقریباً غیر مرتبط هستند – ما هنوز در مرحله ای که سرعت کلاک پردازشگر و حافظه روی عملکرد ساعت هوشمند اثر گذار باشد قرار نداریم. مخصوصاً با سبکی و سادگی که نرم افزارهای پوشیدنی اندروید در حال حاضر دارد.

huawei-watch-review-toranji-21

هواوی ادعا می کند که عمر باتری ۱٫۵ روز است و ما نمی توانیم این سخن را رد کنیم. اکنون حدود یک هفته است که از آن با بالاترین حد روشنایی و فعال بودن تمامی موارد ارتباطی استفاده می کنیم و پنج بار آن را شارژ کرده ایم.

پایه شارژ کمی عجیب و غریب است زیرا باید همه پین ها پیش از شارژ شدن با هم همسو شوند و به آسانی ممکن است فکر کنید که این گونه شده است در حالی که اشتباه می کنید. با این وجود پس از اتصال، به سرعت شارژ می شود، و در کمی بیش از یک ساعت کاملاً شارژ می شود.

و اما صحبت نهایی

وقتی اولین بار در فوریه چشممان به ساعت هواوی افتاد، مدل های نسل بعدی Moto 360  و گجت پوشیدنی LG Watch Urban برقی در چشمان گوگل انداخته بود و این احتمال وجود داشت که به آسانی به وسیله رقیب چینی به کنار رود. با این وجود ۸ ماه در دنیای گجت های پوشیدنی زمان زیادی است و ساعت هواوی هنوز یک گزینه پوشیدنی بسیار زیبای اندرویدی با نمایشگری کوچک است که تغییر دهنده بازی نیست.

huawei-watch-review-toranji-12

فاصله زمانی میان اعلام و عرضه به بازار امکان این که هواوی هر گونه فاصله ای را در میز رقابت گجت های پوشیدنی ایجاد کند از بین برد. اگر قیمت این قدر بالا نبود مسئله تا حدود زیادی فرق می کرد. ۳۴۹ دلار برای مدل ابتدای حدود ۵۰ دلار گران است و ۷۹۹ دلار برای مدل پیشرفته کاملاً احمقانه است. هواوی می خواهد بر اپل در جهان غرب پیشی گیرد اما نمی تواند این کار را با گران کردن قیمت هایش به اندازه اپل برای نسل اول دستگاهش انجام دهد.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسين میرنژاد

ساعت هوشمند جذابیه برای من به شخصه. تجربه ساعت هوشمند هم واقعا دوست داشتنی هست اما از نظر من، این گجتا کاربرد و ارزششون با قیمتشون یکی نیست و برای همین شاید خیلیا به این دسته گجتا انتقاد وارد کنن. درکل می پسندم هواوی واچ رو 🙂

silverman

این ساعت واقعا خوبه و ظاهر فوق العاده ای داره فقط مساله سیستم عامله که هر روز داره از اپل واچ عقب میوفته وگرنه بهترین انتخابه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....