حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل پیکسل تعمیرپذیری نسبتا آسانی دارد، امتیاز ۶ برای پرچمدار گوگل

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | گوگل

قابل تعمیر بودن یک موبایل و میزان آسانی آن یکی از فاکتورهاییست که شاید هنگام خرید خیلی به آن فکر نکنید. در حقیقت این موضوع مهمی است چرا که اگر دستگاه شما به راحتی قابل تعمیر باشد هزینه های ناشی از تعمیر احتمالی عموما کمتر می شود زیرا ریسک باز کردن دستگاه و تعمیر آن کمتر می شود. البته اگر دستگاه شما خدمات پس از فروش داشته باشد و برای مشکلات احتمالی به دفنر خدمات آن مراجعه کنید عموما موضوع خیلی مهمی نیست ولی اگر بخواهید به تعمیرکار ثالث مراجعه کنید آن وقت هم هزینه و هم مهارت شخص خیلی مهم می شود و فاکتور تعمیرپذیری اهمیت بیشتری می یابد. گوگل پیکسل کالبدشکافی شده شده است و نمره میزان تعمیرپذیری آن منتشر شده است، در ادامه با ترنجی همراه باشید تا بیشتر درباره آن بدانیم.

pixel

iFixit را حتما می شناسید، وب سایتی است که موبایل های مختلف را کالبدشکافی می کند و راه باز کردن کم خطر و صحیح دستگاه های مختلف را به تعمیرکاران می آموزد. علاوه بر آن بر اساس فاکتورهایی که دارد، امتیاز میزان تعمیرپذیری را نیز منتشر می کند. گوگل پیکسل از این وب سایت امتیاز ۶ از ۱۰ را کسب می کند. این امتیاز برای یک دستگاه با بدنه یکپارچه عموما خوب است اما بد نیست بدانید آیفون ۷ پلاس امتیاز ۷ از ۱۰ را از Fixit کسب می کند.

google-pixel-ifixit-score

از نکات مثبت طراحی آن در باز کردن پیکسل می توان به ماژولار بودن بخش زیادی از قطعات داخلی برای جدا شدن اشاره کرد. باتری نیز به راحتی با مقدار معقولی چسب در جای خود قرار گرفته است که برای باز کردن راحت تر خواهد بود. همچنین تمام پیچ ها از نوع T5 Torx هستند. از نکات منفی می توان به سخت بودن باز کردن نمایشگر اشاره کرد که برای بدون آسیب باز کردن آن باید سختی زیادی را متحمل شد. همچنین فریم میانی برای باز شدن پروسه سختی دارد.

pixel-battery

از دیگر موارد جالب برای شما می توان به باتری گوگل پیکسل اشاره کرد که لوگو HTC روی آن دیده می شود.

از دیگر موارد جالب برای شما می توان به باتری گوگل پیکسل اشاره کرد که لوگو HTC روی آن دیده می شود. به یاد دارید که HTC شرکت تولیدکننده پیکسل های گوگل است اما گوگل به صورت رسمی چیزی در این باره عنوان نکرده است. نمایشگر AMOLED گوگل پیکسل به همراه حافظه داخلی UFS 2.0 و حافظه رم ساخت سامسونگ است. همچنین پنل لمسی متعلق به شرکت Synapticsمی باشد.

نظر شما درباره گوگل پیکسل و میزان تعمیرپذیری آن چیست؟ اگر علاقه ای به دانستن روش تعمیر گوگل پیکسل دارید به لینک زیر مراجعه کنید:

آموزش روش باز کردن گوگل پیکسل

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
grimm

گوشی اندرویدی ارزش تعمیر نداره ۲ میلیون و خورده ای بده بالای گوشی بعد ضربه خوردیا خراب شد دوباره ۶۰۰ یا ۷۰۰ بردی بالاش یک ۱۱۰۰ دستت می گیری ۶ ماه بعد معدل جدیدش رو می خری گوشی که ۲ سال بیشتر آپ نمیشه برای چی اینقدر خرجش کنی ارزش نداره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)