حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تماشا کنید: مقایسه سرعت آیفون ۷ پلاس با وان پلاس ۳

وان پلاس معمولا دستگاه های زیادی تولید نمی کند اما تولیدات خوبی دارد. پرچمدارهای این شرکت لقب “پرچمدارکش” را دارند و تا کنون این شرکت ثابت کرده است که ادعای پر بیراهی ندارد. طبق تست سرعت های مخصوص Phonebuff هم اکنون سریع ترین دستگاه اندرویدی تست شده وان پلاس ۳ است که در مدیریت رم با ۶ گیگابایت رم، عملکرد خیره کننده ای دارد. در مقابل تا کنون بهترین دستگاه iOS در بازار آیفون ۶ اس بود و پس از ارایه آیفون ۷ و ۷ پلاس لقب سریع ترین دستگاه iOS موجود در بازار را به خود اختصاص داده است. حالا وقت آن است که به دیرینه سوال علاقه مندان به زمینه موبایل پاسخ داد، کدام سریع تر است؟ iOS یا اندروید؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

bgr-oneplus-3-1مشخصات سخت افزاری این دو دستگاه کاملا یا یکدیگر متفاوت است، وان پلاس ۳ دو برابر آیفون ۷ پلاس حافظه رم دارد و چیپست آن ها متفاوت است اما جالب اینکه رزلوشن تصویر نمایشگر ۵٫۵ اینچی هر دوی آن ها برابر FHD است. شاید زیاد به این مقایسه مربوط نباشد اما بد نیست بدانید نماینده وان پلاس که باتری آن ۱۰۰ میلی آمپر هم از آیفون ۷ پلاس بزرگتر است، ۳۰ گرم سبک تر، ۵٫۵ میلی متر کوتاه تر، ۳٫۲ میلی متر کم عرض تر و تنها ۰٫۱ میلی متر ضخیم تر است. به علاوه این که نسبت نمایشگر به بدنه در وان پلاس ۳ برابر ۷۳٫۱% بوده در حالی که در آیفون ۷ پلاس برابر ۶۷٫۷%. بدین صورت است که باید به طراحی وان پلاس احسنت گفت.

بسیار خوب، به مقایسه سخت افزاری می پردازیم، این شما و این ویدیو مقایسه سرعت آیفون ۷ پلاس و وان پلاس ۳:

[aparat id=”gM9Kp”]

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد iOS می تواند بهینه ترین سیستم عامل موجود در بازار باشد، اینطور نیست؟

[button type=”link” link=”https://www.youtube.com/watch?v=KuXvCN8A7GQ”]PhoneBuff[/button]

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mehrdad_ma

تو دور دوم وان پلاس ۲ ثانیه عقب افتاد
دور اول که نیاز به گفتن نداره .
جناب ترنجی وقتی میگیم تست از منابع معتبر بزار یعنی از این سایت بزار نه از کانال سونی و اکسپریان
بعد تفاوت بین ساخت این دو گوشی و چیپ ها
ولی مقایسه میزاری از سایت معتبر بزار
تا یه عده نگن سونی برترین اسمارتفون جهانه . اینها رو Xz اجرا میشد میترکید

Gh_gholami

با سلام دوستانی که میگن آیفون بهتره قیمت دو محصول رو مقایسه کنن بعد نسبت به قیمت دو محصول نظر بدن

AK_007

وقتی شرکتی ب خاطر اراعه پرچمدار با قیمت پایین محبوب شده دیگ دلیل نمیشه چون قیمتش پایینه از هم رده هاش پایین تر باشه
ناسلامتی پرچمداره
هرچند ک گوشی قابلی هست

serioussaeid

خب معلومه کالای بهتر گرون تر هم هست

ابوالگچپژ

فارتو دوست دارم. اون ویدیویی هم که میگی بین اکس زدو وان پلاس ۳ رو هم همین فون باف گذاشته بود که اکس زد با سه گیگ رم وان پلاس ۶ گیگی رو سوسک کرد

Jaredy

بیا پایین با هم بزنیم داداش اونی رو که زدی !:)))
#۲۴۷TROLL

دانیال

فازت چیه!! زمانی که باب میلت نیست مقایسه ها معتبر نیست!

دانیال

چرا میسوزی؟! اخه اینحا اسمی از سونی اومده؟! دوس داری بحث را بندازی؟!! البته حق داری وقتی نوت۷ اونطوری اب رو رو خودش قطع کرد بایدم بسو زی ! #ترول بیچاره

پیمان

عجب سرعتی داشت ایفون همین جوری لود میکرد میرفت…
ولی وان پلاس تو مولتی تسکینگ بهتر بود شما تفاوت دو رکورد رو ببینید متوجه میشید که وان پلاس تو مولتی تسک تقریبا ۲۵ ثانیه طول کشید اما ایفون ۳۲ ثانیه فک کنم.
در کل وان پلاس با ۶گیگ رم هیچی نداشت بگه جلو ایفون.دم ایفون گرم لذت بردم

R Win

میگم اون نفری که داره مقایسه رو انجام میده ایرانی نیس؟
چون اسمش david rahimi یه

مرتضی

اون بخش رندر ویدئو خیلی اضافیه به نظرم
کسی با گوشی ش چنین کاری انجام نمیده که فقط به gpu ی تنها بستگی داره

sewes

اون رندره تقریبا ۹۰ در صد عقب افتادن وانپلاس بود. وگرنه با اون دو ثانیه ای که تو مالتی تسکینگ سریعتر کار کرد تقریبا بهش میرسید.
حالا قیمت : وانپلاس ۱۶۰۰ ، آیفون ۷ پلاس ۳۵۰۰

Jaredy

تست بین ایکس زد و آیفون سون هم اومده ترنجی ! یوتوب به چرخ بزن کانالشم معتبره بنظرم ! پوشش بده الان میطلبه اونو پستش کنی !

Milad.tech

آیفونو تو تست سرعت نباید با اندرویدیا مقاسه کرد چون نتیجه کاملا برای همه واضحه
اما وان پلاس ۳ رو واقعا هیچ محصول دیگه ای نمیتونه زیر سوال ببره چون یه پکیج کامل مشخصات با نصف قیمته

Samsung.38922

وقتی بحث سرعت پیش بیاد اندروید نمیتونه با ios در بیفته. دلیلش هم اونایی که لازمه بدونن ، میدونن.

دانیال

مقیاسه Xz با ایفون ۷ پلاس رو هم بزارید. ممنون ترنج..ی

Reza67

یه پیشنهاد دارم واسه متعصب های سونی ، مخصوصا کساییکه خودشونو محدود کردن به ویدئوهایی که سایت ترنجی از مقایسه های اکسپریا ایکس زی با بقیه گوشیها از کانال اکسپریان میزاره و فکر میکنن در حال حاضر سریعترین گوشیه اندرویدی اکسپریا ایکس زی هست . پیشنهاد میکنم یه چرخی تو یوتیوب بزنین و چهارتا مقایسه دیگه از چهارتا کانال دیگه که معتبرتر هستند هم نگاه کنید . لینکی که زیر میزارم مقایسه سونی ایکس زی با اس۷ اج هست که بتازگی کانالtech trinkets که یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین کانالهای یوتیوب هست ، گذاشته ( لااقل از اکسپریان خیلی معتبرتره ) . تو این ویدیو وقتی برنامه و بازیهای زیادی اجرا میشن ، عملا مولتی تسکینگ سونی به چالش کشیده میشه و مشخص میشه در مقابل اس۷ اج هیچ حرفی واسه گفتن نداره ، اینجاست که رم بیشتر مزیت خودشو نشون میده ( قابل توجه متعصبهای سونی ). توی سرعت باز کردن برنامه ها هم عملا هر دو گوشی پا به پای هم میرن جلو و فقط توی سرعت باز کردن بازیهاست که ایکس زی چند میلی ثانیه زودتر بازی رو لود میکنه که اونم با توجه به کواد اچ دی بودنه اس۷ اج و رندر پیکسلهای بیشتر کاملا قابل توجیهه . در زمینه دوربین هم هر دو عکسهاشون در سطح هم هست . فقط در زمینه فیلمبرداریه که ایکس زی با توجه به روشن بودن تصویرش ، فقدان لرزشگیر اپتیکال کاملا توی اون احساس میشه و لرزش ویدیوهاش بیشتره . بقیه ویدیو رو میزارم به عهده خودتون که خودتون ببینید و قضاوت کنید .

https://m.youtube.com/watch?v=DW2Zkz_zl-o

خواهشا بعضی از متعصبهای سونی از برخی توهماتشون بیان بیرون و واقعیات رو ببینن .

Samsung.38922

اینو همه میدونن که سونی حرفی برای گفتن در مقابل سامسونگ نداره اما من به شخصه xz رو خیلی میپسندم. سال های قبل پرچمدارای سونی و سامسونگ که مقایسه میشدن سونی عملا پودر میشد اما الان میبینیم xz اینطوری نیست و توی یه کارایی حتی میتونه برتر از اس۷ هم باشه . تنها کار احمقانه ای که سونی کرد استفاده از رم۳ بود که نتیجش توی فیلمی که شما گذاشتین معلومه. یه چیز دیگه هم یادآوری کنم اس۷ داره یه ساله میشه اما هنوز xz که یه ماهش نشده جلوی اس۷ زانو میزنه .

دانیال

زانو میزنه!؟ چی زد؟!

Reza67

بله عزیز ، حرفتون کاملا درسته . امسال سونی نسبت به سالهای قبل خیلی بهتر کار کرده . راستشو بخواید عقیده و انتخاب هرکسی هم قابل احترامه و هرکس هرچیزیو که دوست داره ، میتونه انتخاب کنه .
دلیله اینکه من این ویدیوها رو گذاشتم ، چیز دیگه ای بود . طرفه صحبت من با بعضی از ترولها بود .
من این ویدئوها رو گذاشتم ، چون دیدم که چندوقتیه بعضی از ترولها خیلی دارن رو این گوشی و ویدیوهایی که سایت ترنجی از اون کانال اکسپریان گذاشته ، مانور میدن و از ایکس زد ، یه خدا ساختن و میگن جز این گوشی ، دیگه گوشیه دیگه ای نیست و هیچ گوشیهی در حد و اندازه اش نیست و حتی بعضیاشون توهمشون به جایی رسیده بود که میگفتن این گوشی از آیفون۷ هم سریع تره !!!
خوشبختانه نتایج واقعی همیشه وقتی مشخص میشه که چهارتا کانال معتبر و بیطرف گوشیها رو مقایسه کنن . شما خودتون هم دیدید که چطور اس۷ اج با اون صفحه کواد اچدیش و رابط سنگینش ، پا به پای این گوشی اومد و چطور توی مولتی تسکینگ و دوربین و سرعت باز کردن برنامه ها این گوشی رو ناک اوت کرد . تنها جایی که سونی برتر بود ، چند میلی ثانیه سریعتر توی سرعت لود بازیها بود.
توی مقایسه با آیفون هم که دیگه نیازی به صحبت درباره اش نیست . همه چی مشخصه .

Reza67

درضمن لینک زیر هم مقایسه ایکس زی با آیفون۷ پلاس هست که در اینجا دیگه گوشیه سونی هیچگونه حرفی در رابطه با سرعت و مولتی تسکینگ درمقابل آیفون۷ پلاس نداره . تنها مزیت ایکس زی ، دیسپلی بهتر و ثبت عکسهاش توی روز هست ولی در طول شب ، آیفون۷ پلاس به لطف دیافراگم بازتر و پیکسلهای بزرگتر بهتر عمل میکنه ، همینطور در زمینه فیلمبرداری هم کاملا برگ برنده با آیفونه … خودتون میتونید ببینید

https://m.youtube.com/watch?v=ReBbBqkFbHc

این دوتا ویدئو رو گذاشتم واسه متعصب هاییکه توهم اینو دارن که ایکس زی ، فعلا کامل ترین و پرسرعت ترین و بهترین گوشیه حال حاضره دنیاس و دلشونو خوش کردن به چهارتا ویدیویی که کانال اکسپریان میزاره و ترنجی هم اونارو سریع پوشش میده !!!

مرتضی

وا چرا ویدئو های xz ریپ میزنه ؟ توی جفت تستا نگاه کنید ، وقتی دوربین حرکت میکنه وسط تصویر پرپر میزنه برای سونی.

چه مولتی تسکینگی داره :)) یه دونه رو هم نه نگفت ، همه رو ریلود کرد

Reza67

بله عزیز ، رم کمتر وقتی خودشو نشون میده که مثل اینجا تعداد زیادی برنامه و بازی باز بشه ، نه مثل ویدئوهای سایت اکسپریان که چهارتا برنامه سبک با دو تا بازی رو باز میکنه و چهارتا متعصب هم دلشون خوشه که هیچکدوم توی ایکس زد ریلود نمیشن . اینو بدونید که تمامه ویدیوهای سایت اکسپریان از قبل برنامه ریزی شده ان .
حالا تازه این فقط یدونه بررسیه که من گذاشتم ، بزارین چهارتا کانال معتبر دیگه مثل همین کانال تستهای بیشتری کنن ، اونوقت مشخص میشه که سوگلی سونی که متعصب هاش اینقدر سنگشو به سینه میزنن ، چند مرده حلاجه . فقدان لرزشگیر اپتیکال و رم کمتره سونی توی بررسی ها داد میزنه …

soheil

خسته شدیم اینقدر آیفون بقیه گوشی ها رو له کرد.
رحم کن آیفون…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)