حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت تشخیص چهره به وان پلاس 3 و وان پلاس 3T با آپدیت اکسیژن او اس 5.0.3 اضافه شد

نوشته

5 سال قبل | 10 دیدگاه | وان‌پلاس

از قابلیت های برجسته وان پلاس 5T می توان به سیستم تشخیص چهره فوق سریع آن اشاه کرد. هر چند این سیستم احراز هویت امنیت پایین تری نسبت به سیستم تشخیص چهره 3 بعدی آیفون X که آن را با نام Face ID می شناسیم، ارایه می کند ولی واقعا خیلی سریع است. پس از استقبال کاربران از این ویژگی، قابلیت تشخیص چهره برای وان پلاس 5 هم عرضه شد و حالا قابلیت تشخیص چهره به وان پلاس 3 و وان پلاس 3T با آپدیت اکسیژن او اس 5.0.3 اضافه شده است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

اگر شما از کاربرانی هستید که وان پلاس 3 یا وان پلاس 3T را دو سال گذشته از این شرکت چینی تهیه کرده اید، اصلا نگران نباشید، آن ها شما را از یاد نبرده اند. با آپدیت اکسیژن او اس 5.0.3 (Oxygen OS 5.0.3) قابلیت تشخیص چهره به وان پلاس 3 و وان پلاس 3T اضافه شده است. این آپدیت هنوز به صورت سراسری در تمام بازارها و برای همه کاربران عرضه نشده است. در فاز اولیه این آپدیت برای تعداد کمی از کاربران ارایه می شود و پس از آن به صورت کامل به تمام وان پلاس 3 و وان پلاس 3T ها اضافه خواهد شد.

همانطور که بالاتر گفتیم امنیت سیستم تشخیص چهره وان پلاس به اندازه سیستم تشخیص چهره 3 بعدی Face ID آیفون X نیست و مثلا برای پرداخت نمی تواند وظیفه احراز هویت شما را به عهده داشته باشد اما همین که با آپدیت نرم افزاری ساده چنین ویژگی که این روزها تبدیل به یک ترند شده به موبایل قدیمی 2 سال پیش اضافه می شود، خب خود خبر خوبی است. شایان ذکر است که پس از 5 بار شکست در شناسایی چهره شما باید از اثرانگشت یا رمز خود استفاده نمایید.

نظر شما درباره قابلیت تشخیص چهره چیست؟ آن را دوست دارید؟ اگر وان پلاس 3 یا وان پلاس 3T دارید و این آپدیت را نصب کردید، تجربه خود را با ما در ترنجی به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

مگه می شه؟
سخت افزار چی

mTAAHAAm

پس اگه اینطور باشه می شه گفت هر گوشی ای که دوربین سلفی داره تونه تشخیص چهره داشته باشه؟

Mohammadsoly

اگه با دوربین سلفی میشد که گوشیهای چند سال پیش هم میتونستن این قابلیتم وجود داشت ولی با هر چهره ای باز میشد!!!!

بله دیگه. هر گردی گردو نیست. وقتی که اپل سنسور اثر انگشت رو در آیفون X کنار گذاشت، به جای اون اومد یک قطعه سخت افزاری جدید به گوشی اضافه کرد. تحت عنوان دوربین سه بعدی. اگر بخوایم این مسخره بازی شرکت های چینی رو با تشخیص چهره آیفون ایکس مقایسه کنیم، میبینیم که چینی ها در عمل همون سنسور تشخیص چهره چند سال پیش رو که روی گوشی های دوزاری بود، دارن همچنان ارائه میدن. با این تفاوت که الگوریتم نرم افزاری به کمک پردازش تصویر پیشرفته، قوی تر شده. اما الگوها همچنان دو بعدی هستن. نه فقط چینی ها، بلکه تشخیص چهره سامسونگ و بقیه هم به این شکل هست. به این خاطر هستش که مثلا سامسونگ همچنان سنسور اثر انگشت رو داره، سنسور عنبیه هم گذاشته. چون میدونه که با این تشخیص چهره ای که داره، نمیتونه امنیت و کارایی لازم رو داشته باشه. اپل سال ها روی این مساله کار کرد تا به اینجا رسید.

Naranj

اقای عطایی ببخشید به نظرم تیترها رو خیلی طولانی میزنید و کل مطلب توش گفته میشه.کمی ژورنالیستی کنید بهتر نیست؟ البته شاید اشتباه میکنم.ممنون

mTAAHAAm

من هم چند بار تیتر مطلب را چک کردم می شد کوتاهتر باشه مثل:
افزوده شدن تشخیص چهره به وانپلاس 5t

BeFair

بابا دست مریزاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)