حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

[تحلیل ترنجی]: آیا نرم افزارهای یونیورسال می‌توانند موجب افزایش سهم ویندوز ۱۰ در ایران شود؟

می‌خواهیم به یک موضوع نسبتا داغ بپردازیم. این روزها بازار نرم افزارهای یونیورسال بیش از هر زمان دیگری در ویندوز ۱۰ داغ شده است و انتشار اینستاگرام را می‌توان سرآمد این بحث قلمداد کرد. آیا انتشار نرم افزارهای یونیورسال در سهم ویندوز ۱۰ در ایران تاثیری خواهد داشت؟

با ترنجی همراه باشید…

امروز صبح نرم افزار یونیورسال اینستاگرام پا به میدان گذاشت. نرم افزاری که بسیاری از افراد منتظر آن بودند و با انتشار آن ، آمار دانلود بالایی از سمت مایکروسافت برای این اپلیکیشن گزارش شده است. ایرانیان مخاطب اصلی اینستاگرام هستند و همین موضوع می‌تواند موجب گسترش بیش از ویندوز ۱۰ شود. اما چطور؟

نرم افزارهای یونیورسال نسل جدید مایکروسافت تنها بر روی ویندوز ۱۰ قابل نصب و پردازش است. تاریخچه نرم افزارهای یونیورسال به ویندوز ۸ و ۸٫۱ بازمی‌گردد. در ویندوز ۸ اولین آزمایش‌های عملی در این خصوص صورت پذیرفت و پس از یکسان شدن نسبی هسته ویندوزفون ۸٫۱ و ویندوز ۸٫۱ ، نخستین نرم افزارهای یونیورسال پا به میدان گذاشتند.

ایده‌ی اپلیکیشن‌های یونیورسال را به شدت مورد تحسین قرار می‌دهیم زیرا در صورت اجرایی شدن عملی آن ، تاثیرات بسیاری در بازار کامپیوترهای شخصی خواهد داشت. در ایران تعداد زیادی از مردم از تلفن‌همراه برای چک کردن تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنند زیرا شاید ویندوز مایکروسافت هنوز بستر خوبی در این خصوص ندارد. حالا چرا می‌گوییم که نرم افزارهای یونیورسال می‌تواند در جذب کاربر ایرانی به شدت موثر باشد؟

۱-امکان استفاده از نرم‌افزارهای موبایل بر روی کامپیوتر

تا قبل از ویندوز ۸٫۱ نرم افزارهای محبوب مانند فیسبوک ، لاین و اینستاگرام حضور جدی در بستر کامپیوترهای شخصی نداشتند. لاین به یک برنامه بسیار ساده بسنده کرده بود ، برنامه رسمی فیسبوک در بازه بسیار کوتاهی منتشر شد اما به صورت عملی پشتیبانی خاصی از آن صورت نگرفت و اپلیکیشن اینستاگرام نیز وجود خارجی نداشت. کاربران آرزو داشتند که از این نرم افزارها بر روی کامپیوتر ویندوزی خود نیز استفاده کنند اما عملا هیچ لذتی در این امر وجود نداشت. اگر شما می‌خواستید از امکانات کامل لاین و یا واتس اپ بهره مند شوید ، به یک شبیه ساز اندروید احتیاج داشتید! چیزی که هیچ کس آن را نمی‌پسندد.

یکی شدن ویندوز ۱۰ به صورت کامل در هسته مرکزی ، امکان نوشتن نرم افزارهای موبایل قابل اجرا در کامپیوتر را فراهم کرده است. پروژه پورت نرم‌افزارهای iOS نیز به این امر کمک شایانی کرده است. پس عملا جز امکان برقراری تماس ، شما اکثر کارهایی که با موبایلتان انجام می‌دهید ، در کامپیوتر نیز قابل انجام است. البته این واقعیت را نباید کتمان کنیم که پلتفرم PC چند گام از موبایل جلوتر است اما نه در کشور ایران.

۱

اما با انتشار ویندوز ۱۰ ماجرا متفاوت شده است. بستر ویندوز ۱۰ کامپیوتر و موبایل برای انتشار نرم افزارهای یونیورسال به راحتی هر چه تمام‌تر ، توسعه دهندگان را به این سمت کشانده است. فیسبوک به صورت یونیورسال در دسترس است ، اینستاگرام نسخه‌ای بسیار عالی را منتشر کرده است ، لاین هم‌اکنون یونیورسال شده است و این روند ادامه دارد. کاربران حرفه‌ای ترجیه می‌دهند که با کامپیوتر اینستاگرام خود را کنترل کنند. این امر تنها با یک کار میسر است: نصب ویندوز ۱۰ و دانلود نرم افزار یونیورسال اینستاگرام! شک نکنید که تعداد زیادی از افراد این اقدام را انجام خواهند داد.

https://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/larger/public/field/image/2015/11/line-win10.jpg?itok=lNJPuvbA

برای این افراد ادیت عکس و انتشار آن در کامپیوتر خیلی راحت‌تر است. کنترل کامنت‌ها در یک مانیتور بزرگ لذت بخش‌تر از یک موبایل ۵٫۷ اینچی‌ست. پس هر سلیبریتی و فردی که فکر می‌کند در اینستاگرام مهم است می‌خواهد در کامپیوتر و لپ‌تاپ خود کار را به پیش ببرد.

۲- سهولت دانلود و نصب نرم افزار در استور ویندوز ۱۰

در ایران تعداد افرادی که از کامپیوتر به شکلی مناسب استفاده کنند و از آن لذت ببرد ، بسیار کم است. مردم ایران به دنبال راحتی‌اند و دوست ندارند که خود را اذیت کنند. بسیاری از ما در نصب نرم افزارها در قدیم و حتی شرایط کنونی به مشکل بر می‌خوریم. دانلود آخرین نسخه از نرم افزار برای ما همانند یک کابوس است و خطر ویروسی شدن سیستم ما را آزار می‌دهد. استور ویندوز ۱۰ می‌تواند خط بطلانی بر تمامی این ماجراها باشد:

dsc_07312

  • نصب به صورت خودکار صورت می‌گیرد
  • احتیاجی به جستجوی پیشرفته نیست. همه چیز با یک تایپ ساده و اینتر کردن انجام می‌پذیرد
  • سرعت دانلود بسیار مطلوب است
  • شما اطمینان دارید که آخرین نسخه را در اختیار دارید

http://thewindowsclub.thewindowsclubco.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/08/facebook-app.jpg

پس در حال حاضر ویندوز ۱۰ در حال تبدیل شدن به گزینه‌ی مناسب ایرانی هاست. امکان دانلود راحت و همچنین دسترسی بدون دردسر به نرم افزارها آرزویی است که برای بسیار جوانان تبدیل به یک دغدغه شده است (تاسف و افسوس) اما حالا ویندوز ۱۰ در اختیار شماست. همه چیز بسیار راحت تر از قبل است. سرعت ویندوز در سیستم‌های ضعیف شما را راضی خواهد کرد. بهتر است دست از سر ویندوز ۷ و اکس پی برداریم و کمی جدید فکر کنیم. کامپیوتر ما می‌تواند تبدیل به یک گزینه لذت بخش‌تر شود اگر بخواهیم!

https://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/xlarge_wm_blw/public/field/image/2015/09/facebook-beta-windows.jpg?itok=OsQ-8sIZ

پس ما حدس می‌زنیم که در یک پروسه دو ساله کاربران ویندوز ۱۰ در ایران ۴ برابر بیشتر شود. پروسه‌ای که به هوشمندتر شدن زندگی ما کمک خواهد کرد. بسیاری از سیستم‌های فسیل قدیمی با رم ۲۵۶ مگابایت و هارد ۱۲۰ گیگ از رده خارج خواهند شد و افراد برای استفاده از ویژگی‌ها و فناوری روز به لپ‌تاپ‌های جدید روی خواهند آورد. این موج می‌تواند در ادارات نیز شروع شود اما به شرطی که مدیران مربوطه بخواهند…

نظر شما در این رابطه چیست؟

نویسنده: عارف کمانی

 

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرشاد

ایکاش اپلیکیشن یونیورسال واتس اپ و تلگرام هم برای ویندوز ۱۰ منتشر بشه، تیم پشتیبانی تلگرام با اینکه خیلی به روز هستن و به همه پلتفرم ها اهمیت میدن ولی نمیدونم چرا به فکر ساخت تلگرام یونیورسال نیستن

serioussaeid

واتس اپ داره بر روی یونیورسیال واتس اپ کار میکنه

Xperia

من موندم چرا مردم دس از سر این ویندوز xpبر نمیدارن؟

grimm

نمی دونم مردم ایران چرا به جای استفاده از بستر های بهتر و امکانات جدید به جنگ و ستیز با اونا می پردازن الان مایکروسافت با برنامه های یونیورسال باعث شده که برنامه های موبایل با امکانات و کیفیت بالا در صفحه نمایش بزرگ در اختیار کاربر قرار بگیره دیگه نمی خواد اونقدر گوشی رو توی دست نگه دارید تا دستتون خسته بشه چشمتون درد بگیره و نگران باتری باشید می تونید برنامه های موبایل رو در پی سی لپ تاپ سرفیس یا تبلت ویندوزی ارزان قیمت با کیفیت بالاتر داشته باشد خدایش خیلی راحت می شه گفت ویندوز ۱۰ توی ایران از لحاظ راحتی و امکانات بهترین سیستم عامل هست استورش که بازه و علاوه بر اون میلیون ها برنامه براش هست روی هر سیستمی نصب میشه و دیگه نمی خواد نگران درایو ها بود اتوماتیک نصب میشن و تمام امکانات و زیبای رو هم داره الان دیگه ویندوز ۱۰ به دلیل اینکه خیلی از برنامه هاش رو میشه از استور دریافت کرد دیگه امنیت و امکان دریافت ویروس و بد افزار بسیار پایین اومده مایکروسافت تمام مراحل دانلود و نصب از استور رو تحت نظر داره و اجازه ورود ویروس و بدافزار رو به استورش نمیده درصورتی که در اپ استور و گوگل پلی چنین چیزی نیست

آرش

من خودم جزو کسانی بودم که شدیداً به ویندوز ۷ وابسته بودم اما بالاخره دل و زدم به دریا و رفتم سمت ۱۰ . اولش سخته ولی بعد چند روز کار کردن به قدری با ویندوز ۱۰ لذت بردم که دیگه به فکر ویندوز ۷ نیستم و از کارمم بسیار راضی هستم . جالبه حتی ویندوز ۱۰ رو روی یکی از لب تاپ های ضعیف خونمون ریختم و دیدم چقدر روون اجرا میشه پیشنهاد میکنم اونهایی که هنوز چسبیدن به سون و ایکس پی برن سمت ویندوز ۱۰

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com