حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شایعه شده است سامسونگ اسنپدراگون ۸۳۰ را با تکنولوژی ۱۰ نانومتری تولید خواهد کرد

نوشته

7 سال قبل | 12 دیدگاه | سامسونگ، سخت‌افزار

ظاهراً امسال بازار شایعات کمی زودتر از همیشه داغ شده است و پس از اخباری که خیلی زود در مورد گلکسی S8 منتشر شد حالا نوبت به شایعه‌ها در مورد اجزای داخلی آن رسیده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

شایعه‌ی شده که سامسونگ با کوآلکام قراردادی امضا کرده که به این غول کره‌ای اجازه خواهد داد به‌صورت اختصاصی تنها تولیدکننده‌ی چیپست های اسنپدراگون ۸۳۰ باشد. این پردازنده‌ها قرار است با تکنولوژی ۱۰ نانومتری سامسونگ تولید شوند. اگر به خاطر داشته باشید در ماه فوریه سال ۲۰۱۵ سامسونگ خبر داد که توانایی ارتقاء تکنولوژی FinFET را به ۷ نانومتری دارد و به‌علاوه هیچ مشکلی هم برای رسیدن به فناوری ۵ نانومتری ندارد شاید همین موضوع باعث جلب نظر شرکت کوآلکام برای همکاری مشترک با سامسونگ شده است.

این روش تولید به‌صورت مشترک توسط هردو شرکت توسعه داده‌شده و ادعا می‌شود که FoPLP نام خواهد گرفت و دیگر نیاز به استفاده از مدارهای پرینت شده به‌عنوان پیش ساز در آن‌ها وجود ندارد. این روش قیمت تولید این پردازنده‌ها را کاهش می‌دهد، همچنین باعث ادغام بهتر پورت‌های ورودی/خروجی شده و درنتیجه محصول نهایی نیز باریک‌تر خواهد بود؛ طبیعتاً نیاز به توضیح نیست که این روند باعث بهینه‌تر شدن مصرف انرژی نیز خواهد شد.

با این اوصاف احتمالاً نیمی از گلکسی S8 ها در سال آینده با بهره‌گیری از اگزینوس ۸۸۹۵ و نیمی دیگر از آن‌ها با اسنپدراگون ۸۳۰ تولید خواهند شد؛ به‌علاوه در صورت صحت این شایعه هردوی این چیپست ها با فناوری ۱۰ نانومتری سامسونگ تولید خواهند شد و تفاوت عملکرد این دو پردازنده به حداقل خواهد رسید.

باید اشاره‌کنیم که این خبر به این معنی نیست که سال آینده شاهد رقابتی بین پردازنده‌ها نخواهیم بود زیرا شرکت TSMC هم در تلاش برای تولید محصولات سال آینده‌ی خود با تکنولوژی ۱۰ نانومتری است بنابراین بازار رقابت مثل هرسال داغ خواهد بود.

[button type=”link” link=”http://www.gsmarena.com/samsung_will_allegedly_produce_all_the_snapdragon_830_chips_using_a_10nm_process-news-20873.php” size=”btn-medium”]gsmarena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Samsung.38922

اوه اوه . طوفان سامسونگ در راه است

Saman

خدا کنه TSMCتولید کنه،چون تجربه نشون داده tsmc بهتر از سامسونگه،اگه سامسونگ تولید کنه خدا به دادمون برسه

milad.danesh

گلم اسنپ ۸۱۰ رو کی تولید کرد که گند زد بهش ؟؟؟ و اسنپ ۸۲۰ رو کی تولید کرد که داغیش رفع شد قدرت چند برابر شد و بهینه تر ؟؟؟

Arashhx

اولا اس ۸۱۰ ۲۰ نانومتری بود
دوما مقایسه آیفون ۶s ساخت سامسونگ و tsmc مثال خوبی برای مقایسه نیست؟؟؟

mahdi.ak

ت.رنج.ی دی اگزو رو چک کن گوگل پیکسل ۸۹ شده

milad.danesh

عزیز برو صفحه ۲ مطلب رو میبینی . دیشب ترنجی پوشش داد

Jaredy

هیچی دیگه خدا بهمون رحم کنه.

یاسر فرهادی

من یه چیزی رو نمیفهمم پس مگه کوالکام پردازنده هاشو خودش تولید نمیکنه؟؟
پس چیکارست خودش؟؟؟

alifh

طراحی کوالکام ساخت سامسونگ

Ali asc

دوستانی که بدبینن از روی تعصبه اگه سامسونگ نبود که الان به اینجاهانرسیده بود گوشیا قبول ندارین سرچ کنین تحقیق کنین اکثر پتنتها اکثر ساخت نهایی تولیدانبوه از شرکت سامسونگه این واسه همه روشنه

BENI.chalton

هرکی با سامسونگ کار کرد سود خوبی کرد،اسنپ ۸۲۰ رو سامسونگ صراحی و ساختشو به عهده گرفت و چیزه معرکه ای شد،و حالا کوالکام به نتیجه رسیده که اسنپ ۸۳۰ رو هم بده سامسونگ بهتره چون علم سامسونگ خیلی بالاست،سامسونگ اًبر کمپانی هست که برندهای دیگه خیلی خیلی بهش موندن تا برسن.

mehrdad_ma

بله و قطعا لیتوگرافی ۱۰ کمپانی tsmc از ۷ سامسونگ بهتره
اگر خوب بود که اپل چیپ a10 رو بهش میداد
چیپ های کوالکام تا ۸۰۵ عالی بودند چون tsmc اونا رو میساخت
وقتی طراخی هردو پردازنده a9 اپل یکی بود چرا لیتوگرافی ۱۶ کمپانی tsmc از لیتوگرافی ۱۴ سامسونگ بهتر بود ( کرمای کمتر سرعت بیشتر عدم مشکل در فلش دوربین و مصرف کمتر )
خدا به داد کوالکام برسه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش