حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری اکسپریا ایکس کامپکت مشخص شد؛ قابل قبول

نوشته

7 سال قبل | 6 دیدگاه | سونی

چندی پیش سونی از نسخه‌ی کوچک اکسپریا ایکس رونمایی کرد. تلفنی کوچک ، زیبا ، قدرتمند ولی کمی تپل! این تلفن شاید یکی از ضخیم‌ترین تلفن‌هایی باشد که توسط سونی در سال ۲۰۱۶ معرفی شده است اما با توجه به ویژگی‌های جذابی که در این اسمارت فون قرار دارد می‌توان به راحتی از مواردی این چنینی چشم پوشی کرد. به تازگی نتایج عمر باتری اکسپریا ایکس کامپکت مشخص شده است که مرور آن خالی از لطف نیست.

با ترنجی همراه باشید…

دل من نیز همانند شما برای ترنجی تنگ شده بود. از مطالب جنجالی و اختصاصی اش گرفته تا تمامی دعواها و کامنت‌هایی که زیر پست‌ها گذاشته می‌شد. بعد از مدتی استراحت مجددا دست به قلم شده‌ام تا از چیزی بنویسم که آن را دوست دارم. مسلما زندگی بدون تکنولوژی برای یک گیک سمج! غیرقابل تحمل است. از حاشیه دور شویم و به سراغ اصل مطلب برویم.

مشخصات اجمالی اکسپریا ایکس کامپکت عبارت است از:

  • صفحه نمایش ۴٫۶ اینچی
  • پردازنده اسنپدراگون ۶۵۰
  • رم سه گیگابایتی
  • دوربین ۲۳ مگاپیکسلی اصلی
  • دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
  • سنسور اثر انگشت
  • فوکوس لیزری

این تلفن دارای ۲۷۰۰ میلی آمپر باتری است که با توجه به صفحه نمایش ۴٫۶ اینچی HD ، پردازنده کم مصرف اسنپدراگون ۶۵۰ و همچنین بهینه‌سازی‌های خاصی که سونی در سری کامپکت انجام می‌دهد، انتظارات کاربران از این تلفن بسیار بالا است. البته نباید این موضوع را فراموش کنیم که ایکس کامپکت تفاوت‌های چشم گیری در بحث استراتژی فروش دارد. در زمان عرضه تلفن‌های ریز جثه اکسپریا زد ۱ کامپکت ، زد ۳ کامپکت و زد ۵ کامپکت این اسمارت‌فون‌ها از نظر مشخصات کلی بسیار شبیه به برادران پرچمدار خود بودند.

اکسپریا زد ۳ کامپکت دقیقا از همان پردازنده‌ای قدرت می‌گرفت که در اکسپریا زد ۳ استفاده شده بود اما این بار اکسپریا ایکس کامپکت از نظر کانفینگ سخت افزاری با ایکس زد متفاوت است. اسم این تلفن نیز سنخیتی با ایکس زد ندارد و مشخصا از رفتار ژاپنی‌ها می‌توان این برداشت را کرد این تلفن نسخه‌ی ارزان‌تر اکسپریا ایکس است.

Sony Xperia X Compact review

عمر باتری افسانه‌ای اکسپریا زد ۳ کامپکت همچنان در خاطر ما مانده است. هیچ‌گاه هیچکدام از اسمارت‌فون‌های سونی نتوانستند به گرد پای زد ۳ کامپکت برسند (البته اگر زد ۴ تبلت را نادیده بگیریم). سونی اکسپریا ایکس کامپکت از پورت USB Type C بهره می‌برد که در انتقال سریع اطلاعات و همچنین به کار گیری برخی از تکنولوژی‌های جدید مفید بوده است. خوشبختانه این تلفن جک ۳٫۵ هدفون نیز دارد (در قدیم تصور این‌که از داشتن جک هدفون به عنوان یک مزیت حرف بزنیم برایمان بسیار سخت بود اما با توجه به اقدامات خصمانه تیم کوک! و یارانش این کار در حال حاضر مرسوم شده است!!) و سنسور به کار رفته در آن دقیقا همانند اکسپریا ایکس زد است.

Sony Xperia X Compact

نسبت به دیگر کامپکت‌های سونی متاسفانه این تلفن آنچنان خوب نبوده است. کمی پایین تر جدول مربوط به نتایج باتری تمامی پرچمداران سونی را مشاهده می‌کنید. سونی در سال جاری میلادی متاسفانه آنچنان در بحث باتری خوب عمل نکرده است. با این تلفن می‌توانید به مدت ۱۴:۱۴ ساعت مکالمه کنید، ۱۱:۲۹ ساعت به صورت مداوم به وبگردی بپردازید و ۹:۵۲ فیلم تماشا کنید. جی اس ام آرنا هنگام تست تلفن را بر روی روشنایی ۲۰۰ نیت تنظیم کرده است و شارژ آن را کامل تکمیل کرده است.

Sony Xperia Z5 Compact

نظر شما در این رابطه چیست؟ 

[button type=”link” link=”http://www.gsmarena.com/sony_xperia_x_compact-review-1495p3.php#”]gsmarena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Jaguar

ترنجی خوش اومدی
دلتنگت بودیم
خوش برگشتی

حسین

اااااا

چه قدر سایتتون رو شبیه سایت زومیت کردین . اونم بعد یک هفته که سایتش در دست تعمیر بود این طوریش کرد. به هر حال

امیدوارم که دیگه مشکلات قبل رو نداشته باشه سایت . مردیم از بس تو آدرس بار مرورگر هی زدیم ترنجی دات قام اااااا

ااااااا شکلکا پس کو ؟؟

Soheil Xperia

خوش اومدی ترنجی

shs

آقای کمانی عزیز یک موردی که ذکر نکردید و خیلی مهمه تغییر شیوه بررسی باتری توسط Gsmarena هست!
قبلا در تست ها نور صفحه بر روی نصف تنظیم میشد که نوی صفحه گوشی های سونی وقتی روی نصف هستن معمولا از ۱۰۰ نیت کمتر هستن
اما در تست های جدید که روی سری X به اینور انجام داد نور صفحه تمام گوشی ها روی ۲۰۰ نیت تنظیم شده
پس اینکه الان ۷۳ ساعته معنیش ضعیفتر بودن نسبت به قبلی ها نیست مطمئنا اگر این مورد روشنایی صفحه رو در نظر بگیریم قطعا از Z5 compact باتری قویتری داره و چیزی نزدیک Z3 Compact هست

Z5 هم امتیاز ۷۳ ساعت گرفته بود اما وقتی دوباره در اندروید ۶٫۰٫۱ با شیوه جدید ازش تست گرفتن شده ۴۸ ساعت! این نشون میده گوشی های سری X برخلاف چیزی که نقل میشه از گوشی های قبلی سونی باتری بهتری دارن

اگر بتونید با یک بروزرسانی این مورد رو اطلاع رسانی بکنید عالی میشه

تشکر

shs77

مسیولین ترنجی جواب نمیدید؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com