حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز ۱۰ موبایل هم‌اکنون ۱۴ درصد از بازار تلفن‌های ویندوزی را شامل می‌شود

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

مایکروسافت سخت در تلاش است تا سهم ویندوز ۱۰ موبایل را گسترش دهد (البته اگر حذف برند لومیا از بازار جهانی را نادیده بگیریم). این شرکت سال گذشته نخستین نسخه‌ی رسمی از ویندوز ۱۰ موبایل را منتشر کرد و در حال حاضر در تلاش است تا با عرضه‌ی بروزرسانی رداستون ۲ توجه تعداد بیشتری از کاربران را به خود جلب کند.

با ترنجی همراه باشید…

مایکروسافت به تازگی بروزرسانی ویندوز ۱۰ موبایل رداستون ۱ را منتشر کرده است و ما در ترنجی به نقد و بررسی تخصصی این سیستم‌عامل پرداختیم. این نسخه نسبت به ورژن قبلی از نظر امکانات ارتقای قابل توجهی را تجربه نکرده بود اما ظاهرا ویندوز ۱۰ موبایل رداستون ۲ از این قاعده مستثنی خواهند بود.

در نسخه‌ی دهم ویندوز موبایل تغییرات گسترده‌ای در بطن سیستم عامل صورت گرفته است اما هنوز هم تا رسیدن به یک سیستم‌عامل ایده‌آل فرصت زیادی داریم. کمبود اپلیکیشن یکی از معضلاتی است که پلتفرم ویندو ۱۰ موبایل با آن دست و پنجه نرم می‌کند اما باید اعتراف کنیم که وضعیت نسبت به ویندوزفون ۸٫۱ بسیار بهتر شده است. روز به روز تعداد بیشتری نرم‌افزار یونیورسال (نرم‌افزارهایی که امکان نصب بر روی کامپیوتر، موبایل و ایکس باکس را به صورت همزمان دارند) بیشتر می‌شود و توسعه دهندگان با دیدن وضعیت رو به رشد ویندوز ۱۰ موبایل تلاش می‌کنند که بیشتر به این اکوسیستم بها دهند.

برخی از منابع مطلع اعلام کرده‌اند که مایکروسافت رسما تولید و عرضه‌ی محصولات سری لومیا را از اواخر امسال (سال جاری میلادی ۲۰۱۶) متوقف خواهد کرد و کار تولید تلفن‎‌های ویندوزی برای مدتی توسط شرکت‌های شخص ثالث همانند HP و ACER انجام خواهند شد. آخرین پرچمداران مایکروسافت یعنی لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ ایکس ال متاسفانه نتوانستند به موفقیت چشم گیری دست یابند و ردموندی‌ها تصمیم گرفتند با عرضه‌ی آخرین لومیا یعنی لومیا ۶۵۰ به کار خود در صنعت تلفن‎های هوشمند پایان دهند.

گفته می‌شود که مایکروسافت و تیم سرفیس سخت در حال تلاش اند تا تلفنی هوشمند قدرتمندی با نام سرفیس فون تولید کنند. این تلفن در سه مدل مختلف احتمالا در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد.

windows mobile market share f e a k

به دلیل عرضه بروزرسانی برای تعداد کمی از محصولات سری لومیا و عدم عرضه‌ی آن برای تلفن‌های هوشمند HTC ، ویندوز ۱۰ موبایل تنها بر روی تعداد محدودی از محصولات موجود در بازار نصب شده است (کمتر از ۰٫۱ درصد) مایکروسافت دلیل عدم عرضه‌ی آپدیت جدید را سخت افزار ضعیف دستگاه‌های قدیمی برشمرد و آن‌ها را از چشیدن لذت ویندوز ۱۰ موبایل محروم کرد. ناگفته نماند که کاربران می‌توانند با عضو شدن در پروژه مایکروسافت ویندوز اینسایدر و هک رجیستری به صورت غیر رسمی ویندوز ۱۰ موبایل را تجربه کنند. یکی دیگر از دلایلی که می‌توان آن را مقصر درصد کم ویندوز ۱۲۰ موبایل در بازار ویندوز برشمرد عدم عرضه‌ی گسترده‌ی دستگاه‌های جدید از سوی مایکروسافت است.

تنها لومیا ۹۵۰ ، ۹۵۰ ایکس ال ، لومیا ۶۵۰ و لومیا ۵۵۰ توسط مایکروسافت به صورت رسمی وارد بازار شدند و لومیا ۸۵۰ ایکس ال و لومیا ۶۵۰ ایکس ال که بسیار منتظر آن بودند هیچگاه وارد بازار نشدند و به نوعی وارد زباله دان مایکروسافت شدند. در حال حاضر ویندوزفون ۸٫۱ بیشترین درصد کاربران فعال در اکوسیستم ویندوزموبایل را به خود اختصاص داده است. ویندوزفون ۸ در رتبه‌ی سوم قرار دارد و نسخه‌ی منسوخ و تاریخ گذشته‌ی ویندوزفون ۷٫۸ و ۷٫۵ در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

با وجود آن‌که روند توسعه‌ و تولید محصولات لومیا در حال متوقف شدن است اما مایکروسافت قصد ندارد که توسعه‌ی ویندوز ۱۰ موبایل را خاتمه دهد. براساس اطلاعاتی که توسط منابع معتبر فاش شده است مایکروسافت در حال توسعه ویندوز ۱۰ موبایل رد استون ۲ و رد استون ۳ است و احتمالا هدف اصلی مایکروسافت از توسعه‌ی رد استون ۲ و ۳ سرفیس فون می‌باشد. تلفن هوشمندی که هنوز هم وجود آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد!

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”http://www.digitaltrends.com/computing/windows-10-mobile-market-share/” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]digitaltrends[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com