حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا دست به کار می‌شود؛ تلفنی جدید از سوی فنلاندی‌ها در چین مجوز TENNA را دریافت کرد

نوشته

7 سال قبل | 6 دیدگاه | مطالب ترنجی

گوش کن! دقیق‌تر گوش کن! می‌شنوی؟ صدای پای سلطان می‌آید…

همین را دوست داریم! بازگشت نوستالوژیک‌ترین چیز ممکن در دنیای تکنولوژی یعنی نوکیا. شرکتی که هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد همانطور که در گذشته رقیبی نداشت. روزهایی را به یاد بیاورید که سونی اریکسون و سامسونگ در به در دنبال نوکیا بودند و تلاش زیادی را برای به دست آوردن بخشی از سهم نوکیا در بازار می‌کردند.

اما این دنیا به کسی وفا نمی‌کند. امپراطوری نوکیا با آن همه عظمتش ناگهان و در عرض چند سال از صحنه‌ی روزگار محو شد. یاد همان جمشیدی افتادیم که همواره گور می‌گرفت ولی یک روز هم نوبت به گور رسید که جمشید را بگیرد (ایهام داره!). نوکیا پس از فروش بخش موبایلش به مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ و براساس قراردادی که بین این دو شرکت به ثبت رسیده است می‌تواند از سال ۲۰۱۶ تحت برند و نام نوکیا اقدام به فروش مجدد تلفن همراه کند.

با ترنجی همراه باشید…

چندی پیش اطلاعاتی در خصوص یک تلفن اندرویدی از سوی نوکیا منتشر شده بود که اسمش ۱۲۰۰ بود. اگر نوکیا یک اسطوره باشد تلفن ۱۲۰۰ یک اسطوره زاده است. هیچ تلفنی در جهان به اندازه‌ی نوکیا ۱۱۰۰ و ۱۲۰۰ فروش نکرد و هنوز هم این تلفن در جمع مردم مخصوصا ایران طرفداران زیادی دارد. بازگشت نوکیا به دنیای تکنولوژی مسلما می‌تواند خبر خوشی برای افراد گیک باشد زیرا با این امر احتمالا رقابت در دنیای اندرویدی‌ها جذاب‌تر از قبل خواهد شد. حتی اسم نوکیا نیز پرفروش است حالا فرض کنید که این شرکت محبوب فنلاندی چند ویژگی خاص را با این تلفن همراه کند. من به شما قول می‌دهم که افراد بسیاری از آن استقبال خواهند کرد.

تلفن اندرویدی که اطلاعاتش توسط منابع معتبر لو رفته بود دارای پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ بود و از ویژگی مقاوم بودن در برابر آب و گرد و خاک یا همان IP68 بهره می‌جست. نوکیا ظاهرا قصد دارد که تلفن ساده (فیچرفون) جدیدی به بازار عرضه کند که با توجه به نیاز قشر خاصی از مردم احتمالا از آن استقبال خواهد شد.

مایکروسافتی‌ها چندی پیش کسب و کار تلفن‌های ساده و غیر هوشمند خود را به شرکتی با نام HMD فروختند که ظاهرا این کمپانی با نوکیا سر و سری دارد. تلفن‌های نوکیا اگر به خاطر داشته باشد همواره در اسم رمز خود پسوند RM را یدک می‌کشیدند. تلفن جدید نوکیا با نام RM-1187 شناخته می‌شود و در چین مجوز معروف TENNA را دریافت کرده است.

مشخصات این تلفن ساده اما جذاب عبارت است از:

  • صفحه نمایش ۲٫۴ اینچی با رزولوشن ۲۴۰ در ۳۲۰
  • ۱۶ مگابایت رم
  • باتری ۱۰۲۵ میلی آمپری
  • ۱۶ مگابایت حافظه‌ی داخلی
  • پشتیبانی از حافظه‌ی داخلی تا سقف ۶۴ گیگابایت
  • این تلفن دارای دو دوربین است
  • دوربین پشتی همراه با یک فلش است
  • وزن این تلفن ۸۲٫۶ گرم است
  • عرضه شده در رنگ‌های مشکی / آبی / سفید
  • ابعاد: ۱۱۸ در ۵۰ در ۱۳٫۵ میلی‌متر

این تلفن از چند نظر قابل بررسی است. از دیدگاه اول می‌توان به این موضوع اشاره کرد این تلفن از نظر معنوی به نوعی به برند نوکیا تعلق دارد و همانند دیگر تلفن‌های نوکیا در سال ۲۰۱۵ که تنها آرم‌ آن‌ها نوکیا بود اما در اصل توسط مایکروسافت ساخته شده بود٬ نیست. از نظر دوم این تلفن اولین گجتی است که بعد از فروش بخش موبایل‌های غیر هوشمند مایکروسافت به HMD وارد بازار خواهد شد.

وجود دوربین سلفی برای یک تلفن ساده می‌تواند یک گزینه‌ی بسیار جذاب باشد. احتمالا ویژگی‌هایی همانند تماس ویدیویی نیز در این تلفن حضور خواهند داشت. تلفن‌های ساده نوکیا در سال‌های اخیر با نرم‌افزارهایی همانند Whatsapp عجیبن شده‌اند و احتمال حضور این پیام‌رسان در این موبایل وجود دارد. با توجه به وجود دوربین سلفی در این گوشی مسلما مودم مخابراتی این تلفن از نسل سوم ارتباطات یا همان ۳G نیز پشتیبانی به عمل خواهد آورد.

باید منتظر باشیم و ببینیم که نوکیا / HMD چه موقع به صورت رسمی این تلفن را معرفی و به بازار عرضه خواهند کرد.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Nokia-feature-phone-code-named-RM-1187-gets-certified-in-China_id84613″ target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ramin 8890 gamer

همچین گفتین رقاااابت که گفتم الان یه چی زده که آدم ته دلش قند آب بشه !
به امید روزی که پرچمدار اندرویدی نوکیا رو ببینیم…
اون روز زیادم دور نیست…

Nokia.king

أین یه شروعه … :heart: B-)

☆dani☆

راستش اولش داشتم مطلب رو میخوندم گفتم یعنی چی زده تا اینکه رسیدم به عکس گوشی فکر کردم دوربین مخفیه ولی بعد فهمیدم واقعیه به نظر من اگر نوکیا میخواد به دوران اوج خودش برگرده بهتره یه پرچمدار بزنه که بتونه با رقبا مبارزه کنه 😉

AK_007

آقا اون بهرامه ک گور میگرفت همه عمر :mail:

grimm

عجب بابا نوکیا چرا بیخیال سخت افزار سری ۳۰ نمیشه من یه گوشی ساده دارم همین مشخصات رو داره ماله سال ۲۰۰۵ بابا این رمش رو ۵۱۲مگ یا ۱ گیگ کن یه تلگرام یه اسکایپی بشه باهاش یه تماس تصویری گرفت وقتی ۳g داره احتمالأ وای فای هم داره

Xerxes

ولی به نظر من نوکیا نباید ریسک کنه و همین اول کاری پرچمدار بده بیرون،اروم اروم و اهسته اهسته :good:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com