حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی از دو کنسول بازی پلی‌استیشن ۴ اسلیم و نئو در شهریور رونمایی خواهد کرد

نوشته

7 سال قبل | 4 دیدگاه | مطالب ترنجی

شرکت سونی بر روی طراحی و توسعه دو کنسول بازی جدید پلی‌استیشن ۴ نئو و پلی‌استیشن ۴ اسلیم مشغول به کار است. شایعات تازه منتشرشده، نشان می‌دهد که دو کنسول بازی جدید سونی در ۷ سپتامبر (چهارشنبه، ۱۷ شهریور) رونمایی خواهد کرد. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

براساس گزارش منتشرشده توسط وال استریت ژورنال، یک مدل کوچک‌تر و ارزان‌تر از کنسول بازی پلی‌استیشن ۴ به همراه مدل قدرت‌مند این کنسول با پشتیبانی از محتوای ۴K در ۷ سپتامبر معرفی خواهد شد. این خبر، پس از انتشار تصاویر منتسب به کنسول پلی‌استیشن ۴ اسلیم منتشر شده است که پیش‌تر در ترنجی، ارائه شد.

وال استریت ژورنال، هم‌چنین مدعی است که شرکت سونی، تولید مدل استاندارد پلی‌استیشن ۴ را به طور قابل‌توجهی، پیش از زمان معرفی کنسول‌های بازی جدید خود، کاهش می‌دهد؛ بنابراین، سونی در آینده، بر روی فروش کنسول‌‎های پلی‌استیشن ۴ نئو و پلی‎‌استیشن ۴ اسلیم متمرکز خواهد شد.

شرکت سونی در ماه ژوئن، تایید کرد که بر روی پلی‌استیشن ۴ نئو مشغول به کار است؛ به‌طور کلی، این کنسول در مقایسه با کنسول نسل هشتمی پلی‌استیشن ۴ به یک پردازنده سریع‌تر و تراشه گرافیکی قدرت‌مندتر مجهز شده است و از رزولوشن ۴K پشتیبانی خواهد کرد. با این‌حال در نگاه تخصصی، اطلاعات فاش‌شده نشان می‌دهد که پلی‌استیشن ۴ نئو از همان هسته‌های جگوار پلی‌استیشن ۴ استفاده می‌کند. اید. هشت هسته پردازشی با فرکانس کاری ۲٫۱ گیگاهرتز، در پلی‌استیشن ۴ نئو به کار گرفته است که قدرت پردازشی این کنسول را در مقایسه با پلی‌استیشن ۴، افزایش می‌دهد.

گفته می‌شود تراشه گرافیکی کنسول جدید سونی نیز، با ۳۶ واحد محاسباتی با فرکانس کاری ۹۱۱ مگاهرتز “بهبود یافته” است که در مقایسه با پردازنده گرافیکی پلی‌استیشن ۴ سونی تا ۲٫۳ برابر قدرت‌مندتر است. در کنار این تغییرات، باید اشاره کرد که بنابر شایعات به‌دست‌آمده، پلی‌استیشن ۴ نئو به هشت گیگابایت حافظه رم مجهز شده است و به‌نظر می‌رسد که پهنای‌باند آن از ۱۷۴ گیگابایت بر ثانیه در نسخه اصلی به ۲۱۸ گیگابایت بر ثانیه افزایش یافته است.

با توجه به این موضوع که پلی‌استیشن ۴ نئو و پلی‌استیشن ۴ اسلیم به عنوان یک نسل جدید ارائه نمی‌شود و بخشی از خانواده “پلی‌استیشن ۴” سونی است؛ شرکت سونی مدعی است که کنسول‌های جدید این شرکت، طول عمر کنسول پلی‌استیشن ۴ را کوتاه نخواهد کرد. شوهی یوشیدا، مدیر جهانی استودیوهای سرگرمی سونی، مدعی است که طول عمر مدل استاندارد کنسول نسل هشتمی با عرضه کنسول‌های میان‌نسلی، کم نمی‌شود و هم‌چنان، پلی‌استیشن ۴ توسط این شرکت پشتیبانی خواهد شد.

قیمت فاش‌شده برای کنسول نسل هشتمی پلی‌استیشن ۴ نئو نزدیک به ۴۵۰ دلار است و انتظار می‌رود که پلی‌استیشن ۴ اسلیم با قیمتی نزدیک به ایکس‌باکس وان S ارائه شود.

[su_button url=”http://www.theverge.com/2016/8/22/12582288/sony-ps4-slim-console-4k-wsj” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]theverge[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Modarz

آقای مخملی وقتی می خوام برم صفحه دوم سایت پیام میاد “وبسایت پیش رو حاوی بدافزار است” چه کنم؟
با مرورگر chrome

صدرا مخملی

یکمی صبر کنید درخواست رفع این مشکل رو دادیم

jamal9

از این میترسم که کنسول ها هم هر یکی دوسال یبار نسخه جدید براشون بیاد و مثل گوشیا بشن! از اونور ایکس باکس داره نسخه های جدید میزنه از اینور سونی …
درسته دارن نسخه ی ۴k و قوی تر میزنن ولی حس خوبی نسبت به این قضیه ندارم …
شاید میتونستن صبر کنن برای نسل ۹ …

jaredy

قدیم هم همین بود دیگه دوست من!
اکس باکس ۳۶۰ خودش ۴ ۵ نسخه داشت! آرکید پریمیوم الیت و….
پلی استیشن ۳
پلی استیشن ۳ اسلیم
پلی استیشن ۳ سوپر اسلیم

چیزی که مهمه اینه که هر کدوم کنسول هارو داشته باشی بازی ها یکسان هستن و تجربه گیمینگ شما به اون صورت تغییر نمیکنه که دلت بخواد مدل جدید رو بخری

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی