حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز ۱۰ موبایل رداستون ۱ موجب ایجاد مشکلات در برخی از تلفن‌ها شده است ؛ صفحه نمایش نصف و نیمه!

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

گاها باگ‌هایی را در ویندوزموبایل می‌بینیم که خنده‌دار هستند. البته تا حدی خنده‌دار هستند که روی تلفن شما تاثیر نگذاشته باشند وگرنه در حد مرگ شما را دیوانه خواهند کرد. در بررسی جامع ویندوز ۱۰ موبایل رداستون به این مشکلات به صورت مفصل خواهیم پرداخت.

در نسخه‌های قبلی ویندوز ۱۰ موبایل مشکلاتی در خصوص دکمه‌های سه‌گانه‌ی ویندوز در برخی از تلفن‌ها مانند لومیا ۵۳۵ دیده می‌شد. در واقع این تلفن در هنگام اجرای بازی‌ها دکمه‌های ناوبری را نصفه و نیمه نشان می‌داد و گاهی پرش تصویر و مشکلاتی از این قبیل در این تلفن دیده می‌شد. بعد از عرضه‌ی ریز بیلد‌های ویندوز ۱۰ موبایل TH2 با نام‌های ۱۰۵۸۶٫xxx این مشکل برطرف شد ولی بعد از عرضه‌ی نسخه‌ی رسمی ویندوز ۱۰ موبایل رداستون ۱ باگ‌های جدیدی برای برخی از تلفن‌ها مشاهده شده است.

با ترنجی همراه باشید…

نسخه‌های رسمی اصولا نباید باگ‌های خیلی بزرگ داشته باشند. اسم آن‌ها رسمی است. قرار نیست که با کاربر همانند یک موش آزمایشگاهی برخورد شود. مشتری وقتی که از طریق بخش آپدیت یک بروزرسانی رسمی و بدون ویندوز اینسایدر دریافت می‌کند به مایکروسافت اطمینان کرده است. به این شرکت اطمینان کرده است که بروزرسانی بدون مشکلی را منتشر کرده است و بعد از مهاجرت به نسخه‌ی جدید برای او مشکلی پیش نمی‌آید.

iOS را نگاه کنید. مقدار نسخه‌ی آزمایشی آن به ندرت ۶ ماه بیشتر می‌شود. البته نسخه‌های اصلی و اساسی را می‌گوییم. همانند iOS 10 که قرار است یک ماه بعد عرضه شود. یا مثلا نسخه‌ی آزمایشی اندروید نوقا. گوگل از چند ماه پیش شروع به انتشار نسخه‌ی های مختلف اندروید نوقا کرده است و تاکنون چند بسته‌ی بروزرسانی برای آن منتشر کرده است. برخی از افراد می‌گویند که چرا ترنجی با زبان خصومت برخی مواقع با ویندوز ۱۰ موبایل صحبت می‌کند. واقعیت آن است نسخه‌های آزمایشی سیستم‌عامل‌های دیگر از ویندوز ۱۰ موبایل روان‌تر هستند و باگ کمتری دارند.

آیا مایکروسافت ناتوان است؟ آیا حوصله ندارد؟ آیا اصلا ویندوز ۱۰ موبایل را دوست ندارد؟ نمی‌دانیم!

در ویندوز ۱۰ موبایل رداستون ۱ ویژگی‌های جدیدی دیده می‌شود. از کورتانای سرحال‌تر با ویژگی‌های جدیدش گرفته تا اکشن سنتری که قابلیت‌های بیشتری برای شخصی سازی دارد. ویژگی‌های جدیدی برای پرداخت با NFC در نظر گرفته شده است (غیرقابل استفاده در ایران) و اسکایپ حالا شکل و شمایل یونیورسال به خود گرفته است. کاشی‌ها پویاتر از قبل شده‌اند ولی هنوز مشکلاتی وجود دارد. مایکروسافت احتمالا در نسخه‌ی بعدی ویندوز ۱۰ موبایل که با نام ویندوز ۱۰ موبایل رداستون ۲ منتشر خواهد شد این مشکلات را رفع خواهد کرد.

در بروزرسانی جدید مشکلاتی برای برخی از تلفن‌های ویندوزی به وقوع پیوسته است. لومیا ۶۳۵ با رم یک گیگابایت ٬ لومیا ۶۳۶ ٬ لومیا ۶۳۸ و ایسر Liquid M330 در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلی عحیب هستند. فرض کنید که وارد یک برنامه شده‌اید و نمی‌توانید دکمه‌ی تایید و یا رد را به صورت کامل ببینید. یا برای مثال دکمه‌های سه‌گانه‌ی ویندوز برای شما ظاهرا نشود و در حد کلافگی آزارتان دهد. در هنگام بازی کردن دکمه‌های ناوبری مخفی نشوند و روی مغز شما رژه بروند.

http://cdn.mspoweruser.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/08/wp_ss_20160822_0007.png

در واقع این مشکل برای دارندگان این تلفن‌ها بعد از بروزرسانی به ویندوز ۱۰ موبایل رداستون ۱ پیش آمده است. تعداد انگشت شماری از کاربران ایرانی این چند تلفن را احتمالا دارند زیرا این چند اسمارت‌فون اغلب مخصوص بازار چین بوده‌اند (مخصوصا لومیا ۶۳۸ که تلفنی بسیار بسیار خوش ساخت است) و توسط بازرگانان وارد ایران نشده‌اند.  یک نمونه‌ی دیگر از این مشکل در برنامه‌ی People و برای ساخت یک اکانت برای یک دوست جدید مشاهده می‌شود.

احتمالا مایکروسافت چند روز دیگر با عرضه‌ی بروزرسانی تحمعی (ریز بیلد) این مشکل را مرتفع کند. هنوز مشخص نیست که این مشکل برای کاربران دیگر تلفن‌ها وجود دارد یا خیر ولی ترنجی وجود این مشکل در لومیا ۵۴۰ را تایید نمی‌کند ولی باگی مربوط به صفحه کلید مشاهده شده است.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”http://mspoweruser.com/windows-10-mobile-anniversary-updates-scaling-is-broken-on-some-devices/” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]mspoweruser[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com