حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت: در آینده، چیزی به نام “نسل” برای کنسول‌های بازی بی‌معنا خواهد بود

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

آینده کنسول‌های بازی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا کنسول‌های بازی همانند رایانه‌های‌شخصی، روز به روز قدرت‌مندتر خواهند شد و آیا به‎‌ زمانی می‌رسیم که دیگر نیازی به کنسول‌های بازی خانگی نباشد؟ همان‌طور که پیش‌تر ادعا شده است، ممکن است کنسول‌های بازی، روزی به آخر خط برسند. مایکروسافت نیز، با آنچه که کاربران با توجه به تغییرات بازارهای کنسول خانگی برای سال‌های بعد تصور می‌کنند، هم عقیده است و اعتقاد دارد که در آینده، چیزی به نام “نسل” وجود نخواهد داشت. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

در یک مصاحبه با Engadget، سرپرست بخش بازایابی بازی‌های ایکس‌باکس، آرون گرین‌برگ، اعلام کرده است که این نسل از کنسول‌ بازی ایکس‌باکس وان، می‌تواند آخرین نسل باشد.

من، فکر می‌کنم که این‌گونه است … برای مایکروسافت، آینده بدون “وجود نسل” در بین کنسول‌ها قابل تصور است؛ ما به ساخت یک کتابخانه و یک جامعه فکر می‌کنیم که می‌تواند با سخت‌افزار، تکرار شود.

تیم مایکروسافت، با پروژه Scorpio، یک شرط‌بندی بزرگ کرده است.

آرون گرین‌برگ، هم‌چنین اضافه می‌کند:

ما در اصل، می‌گوییم که “این، یک نسل جدید نیست. هرآنچه که در حال‌حاضر دارید، هم‌چنان در آینده قابل استفاده است”. ما به این موضوع، به‌عنوان یک خانواده از کنسول‌های بازی نگاه می‌کنیم و نه اینکه آن‌ها را با یک‌‎دیگر، جایگزین نماییم.

آنچه که مایکروسافت، مدعی شده؛ بدین معنی نیست که کار مایکروسافت با ایکس‌باکس به اتمام رسیده است و در آینده، این شرکت به عرضه کنسول‌های بازی دیگری ادامه نخواهد داد. بلکه این شرکت، می‌گوید که در تلاش است تا طرز تفکر موجود درباره “نسل” کنسول‌‎های بازی برداشته شود و عرضه کنسول‌های میان‌نسلی با سخت‌افزار جدید و قدرت‌مندتر، به سیاست آینده این شرکت تبدیل شود تا اینکه با یک فاصله‌زمانی نسبتاً زیاد، نسل بعدی کنسول‌های بازی را ارائه دهد.

در حال‌حاضر، مشخص نیست که این موضوع، همان مسیری است که شرکت سونی در آینده، در پیش خواهد گرفت یا شرکت سونی، به عرضه کنسول‌های جدید خود به‌عنوان یک “نسل جدید” ادامه خواهد داد. هرچند، عرضه کنسول پلی‌استیشن ۴ نئو، نشان می‌دهد که شرکت سونی، به این رویه علاقه‌مند است و در آینده، چیزی به نام “نسل” برای کنسول‌های بازی وجود نخواهد داشت.

در همین رابطه، پیش‌تر در ترنجی خواندید که ایکس‌باکس Scorpio و پلی‌استیشن ۴ نئو، تجارت کنسول‌های بازی را تغییر می‌دهد. طراح بازی Headlander در یک مصاحبه، اعلام کرد که کنسول‌های بازی جدید، محدودیت‌های کم‌تری برای توسعه‌دهندگان به همراه خواهد داشت و این موضوع به کیفیت بازی‌های ویدیویی در آینده، کمک می‌کند. قدرت پردازشی و گرافیکی بیش‌تر، به توسعه‌دهندگان، فضای بیش‌تری برای خلق یک دنیای گرافیکی جدید، می‌دهد.

[su_button url=”http://www.gamespot.com/articles/whats-next-after-xbox-scorpio-microsoft-already-ha/1100-6442790/” target=”blank”]gamespot[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی