حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه جدید برای نصب به‌روزرسانی سالانه بر روی گوشی‌های هوشمند ویندوزی پشتیبانی‌نشده

نوشته

7 سال قبل | 3 دیدگاه | مطالب ترنجی

در ماه مارس، زمانی‌که شرکت مایکروسافت برخلاف وعده رسمی خود، سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل را تنها برای تعداد معدودی دستگاه معرفی کرد؛ یسیاری از کاربران گوشی‌های “لومیا” مایکروسافت و نوکیا با سیستم‌عامل ویندوز فون از تصمیم مایکروسافت، ناراحت شدند. با این‌حال، پس از انتشار نسخه‌نهایی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل، امکان آزمایش این سیستم‌عامل بر روی گوشی‌های پشتیبانی‌نشده با عضویت در برنامه ویندوز اینسایدر، فراهم بود. البته باید توجه داشته باشید که به‌روزرسانی سالانه بر روی گوشی‌های پشتیبانی‌نشده، نصب نمی‌شود ولی به‌نظر می‌رسد که یک تیم توسعه‌دهنده، توانسته راهی برای نصب به‌روزرسانی سالانه ویندوز ۱۰ موبایل بر روی گوشی‌‎های پشتیبانی‌نشده پیدا نماید. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

یک تیم در توسعه‌دهندگان XDA، موفق به طراحی یک برنامه‌ شخص‌ثالث شده است که نصب بیلد ۱۴۳۹۳٫۵ سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل را بر روی گوشی‌های پشتیبانی‌نشده، امکان‌پذیر می‌کند. برطبق توضیحات تیم توسعه‌دهنده، این برنامه به شما کمک می‌کند تا به‌روزرسانی جدید رداستون (سالانه) ویندوز ۱۰ موبایل را دریافت نمایید.

هم‌چنین، تیم توسعه‌دهنده، مدعی شده است که به کمک این برنامه، نصب به‌روزرسانی سالانه ویندوز ۱۰ موبایل بر روی تمامی گوشی‌‎های پشتیبانی‌نشده به جزء سری X50 ممکن می‌شود.

این برنامه برای گوشی‌هایی با ۵۱۲ مگابایت حافظه رم نیز، به خوبی کار خواهد کرد؛ البته، الان نه!

در حال‌حاضر، گوشی‌های لومیا با ۵۱۲ مگابایت حافظه‌رم توسط این برنامه پشتیبانی نمی‌شود اما توسعه‌دهندگان، مدعی شده‌اند که برای نصب  به‌روزرسانی سالانه ویندوز ۱۰ موبایل بر روی گوشی‌هایی با ۵۱۲ مگابایت حافظه رم، تلاش می‌کنند و نسخه به‌روزشده این برنامه، به‌زودی عرضه خواهد شد.

تیم توسعه‌دهنده، مدعی شده است که این برنامه، گوشی شما را به‌عنوان یک لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال (تک‌سیم یا دو سیم) به سرورهای مایکروسافت، شناسایی می‌کند و بنابراین، به‌روزرسانی سالانه ویندوز ۱۰ موبایل را می‌توانید دریافت و نصب، نمایید. مراحل دریافت به‌روزرسانی سالانه، بسیار ساده است؛ تنها کافی است با انتخاب مدل “تک سیم” یا “دو سیم” لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال و لمس “Allow update”، گوشی ویندوزی خود را به آخرین بیلد، به‌روزرسانی نمایید.

البته، باید توجه داشته باشید که عواقب احتمالی، برعهده خودتان است و تیم ترنجی، هیچ مسئولیتی در این‌باره ندارد؛ علاوه‌‍براین، ممکن است با یک اشتباه ساده، دستگاه شما بریک شود. بنابراین، در صورتی‌که تمایل دارید تا گوشی‌ ویندوزی پشتیبانی‌نشده شما، هم‌چنان به خوبی کار نماید؛ توصیه می‌کنیم که از آخرین نسخه موجود رسمی سیستم‌عامل ویندوز فون برای دستگاه خود استفاده کنید.

برای یادآوری، شرکت مایکروسافت، هنوز زمان مشخصی را برای انتشار نسخه‌نهایی به‌روزرسانی سالانه ویندوز ۱۰ موبایل برای گوشی‌های هوشمند لومیا اعلام نکرده است اما دونا سرکار، سرپرست برنامه ویندوز اینسایدر، مدعی شده  که به‌روزرسانی سالانه برای گوشی‌های هوشمند ویندوزی آماده است. وی، به‌تازگی اعلام کرده است که کار بر روی به‌روزرسانی سالانه سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل، تقریباً به پایان رسیده است و تیم‌ توسعه‌دهنده، به مرحله آماده‌شدن نسخه‌نهایی این به‌روزرسانی بسیار نزدیک است.

در همین رابطه، پیش‌تر در ترنجی خواندید که امکان نصب سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل توسط مایکروسافت بر روی گوشی‌های پشتیبانی‌نشده، غیرممکن شد. به علت انتقال به‌روزرسانی رداستون به حلقه Release Preview، تغییراتی صورت گرفته است و این تغییرات، کاربران گوشی‌های ویندوزی پشتیبانی‌نشده را از نصب ویندوز ۱۰ موبایل بر روی دستگاه خود منع می‌کند.

[su_button url=”http://forum.xda-developers.com/windows-10/windows-10-mobile/app-dht-upgrade-advisor-redstone-lumias-t3434774″ target=”blank”]xda-developers[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
back_uP Amir

منکه هیچی متوجه نشدم از این مطلب

alirza

دوست عزیز این خبرقدیمیه یه نرم افزار هست که رجیستری گوشیو تغییر میدی بعد میتونی تمامی اثدیت هارو بگیری مثلا من گوشی ۱۳۲۰ خودمو اومدم رجیستریشو تغییر دادم و اومدم اسمشو ۹۵۰ گذاشتم بعد الان تمامی اپدیتارو دریافت میکنم

HasanHoseinPoor

اینم جواب مایکروسافت به طرفدارای متعصب خودش که میگفتن تمام ویندوزفون های ۸ ه ویندوز ۱۰ آپدیت میشن … خود من هم یکی از اینجور طرفدارها بودم وبسایت مایکروسافتی هم داشتم ولی ….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی