حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت به پشتیبانی از اسکایپ در ویندوزفون ۸ و ۸.۱ در اوایل سال ۲۰۱۷ خاتمه می‌دهد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

در ماه مِی سال ۲۰۱۱ بود که اسکایپ توسط مایکروسافت با قیمت ۸.۵ میلیارد دلار خریداری شد. احتمالا می‌دانید که مایکروسافت، پول بیشتری از پتنت‌های اندروید خود و فروش گوشی‌های هوشمند اندرویدی، نسبت به فروش گوشی‌های ویندوز فون به‌دست می‌آورد. ماه گذشته، مایکروسافت گفت که این شرکت، پشتیبانی از اسکایپ در ویندوز فون ۸، ۸.۱ و نسخه‌های اندروید ۴.۰.۳ و پایین‌تر را در ماه اکتبر قطع خواهد کرد. به‌تازگی گفته شده که این شرکت، به پشتیبانی از این برنامه برای سیستم‌عامل‌های ویندوز فون ۸ و ۸.۱ در اوایل سال آینده میلادی خاتمه خواهد داد. در ادامه همراه ترنجی باشید.

در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی، زمانی که پشتیبانی از اسکایپ برای کاربران ویندوز فون ۸ و ویندوز فون ۸.۱ به پایان برسد، ۸۰ درصد از کاربران ویندوز فون باید با این برنامه، خداحافظی کنند. مایکروسافت، این خبر را در روز جمعه اعلام کرده است. این بدان معناست که کاربران ویندوز فون ۸ و ۸.۱ می‌توانند تا اوایل سال ۲۰۱۷ (با برخی از محدودیت‌ها) از اسکایپ استفاده کنند.

همچنین مایکروسافت، به پشتیبانی از دستگاه‌های با سیستم‌عامل ویندوز آرتی و گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی با اندروید ۴.۰.۳ و پایین‌تر خاتمه خواهد داد. این شرکت قصد دارد تا اسکایپ را از P2P به فضای ابری تغییر دهد؛ مایکروسافت می‌گوید که فضای ابری، بعضی از ویژگی‌های اسکایپ مانند به‌اشتراک گذاری فایل، کیفیت تماس، پیام‌های ویدیویی و غیره را بهبود خواهد بخشید.

همان‌طور که سهم ویندوز از بازار گوشی‌های هوشمند، هنوز هم درحال سقوط است، پایان دادن به پشتیبانی از اسکایپ در سیستم‌عامل‌های ویندوز فون ۸ و ۸.۱، جای تعجبی ندارد و به‌همین دلیل، مایکروسافت می‌خواهد تنها بر روی نسخه‌ی موبایل ویندوز ۱۰ برنامه‌ی اسکایپ تمرکز کند. درحال حاضر می‌توانید نسخه‌ی پیش‌نمایش اسکایپ را برای ویندوز نصب کنید. این برنامه، از تماس‌های ویدیویی و تمایس‌های ویدیویی گروهی تا ۲۵ نفر پشتیبانی می‌کند.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Microsoft-to-kill-Skype-on-Windows-Phone-8-and-Windows-Phone-8.1-early-next-year_id84122″ t!arget=”blank”]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی