حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل‌ کروم از ماه آینده، محتوای فلش را مسدود خواهد کرد

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

شرکت گوگل، به‌تازگی اعلام کرده است که تصمیم دارد به فلش ضربه نهایی را بزند و محتوای فلش را به پایان کار خود، نزدیک نماید. در یک پست وبلاگ، گوگل به‌تازگی اعلام کرده است که از ماه آینده، محتوای فلش به‌صورت پیش‌فرض در کروم مسدود خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه ترنجی باشید.

شرکت گوگل در یک پست در وبلاگ رسمی خود، فلش را ستود و مدعی شد که محتوای فلش، یک “نقش محوری” در اتخاذ بازی‌، فیلم و انیمیشن در اینترنت داشته است. با این‌حال، گوگل اعلام کرد که تقریباً بسیاری از وب‌سایت‌ها، امروزه از HTML 5 برای امنیت بیش‌تر و افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب، استفاده می‌کنند و این موضوع، باعث شده است تا گوگل، محتوای فلش را از ماه آینده در مرورگر “گوگل کروم” مسدود نماید.

علاوه‌بر بر بحث امنیت، محتوای فلش، پهنای اینترنت شما را به هدر می‌دهد و این موضوع، باعث نارضایتی کاربران شده است. مواردی مانند امنیت، کاهش سرعت بارگذاری صفحات وب به‌طور قابل‌توجه و موارد دیگر، باعث شده است تا کروم، دیگر علاقه‌ای به پخش محتوای فلش نداشته باشد. به همین جهت، گوگل تصمیم گرفته است تا در ماه آینده با گوگل کروم نسخه ۵۳،  محتوای فلش را به صورت پیش‌فرض مسدود نماید.

این تغییرات، مشابه تغییراتی است که گوگل کروم نسخه ۴۲ در ماه سپتامبر سال گذشته، با خود به همراه داشت؛ برخی از محتوای فلش، تنها با اجازه کاربر قابل پخش بود. اکنون که توسعه‌دهندگان از HTML 5 استفاده می‌کنند، عرصه برای محتوای فلاش محدود خواهد شد و این، همان چیزی است که شرکت گوگل، تصمیم دارد از ماه آینده با گوگل کروم انجام دهد.

شرکت گوگل، هم‌چنین اعلام کرده است که از ماه دسامبر، کروم نسخه ۵۵ به‌طور پیش‌فرض از HTML 5 استفاده خواهد کرد؛ البته این موضوع برای وب‌سایت‌هایی که تنها از محتوای فلش استفاده می‌کنند، استثنا است. با مشاهده وب‌سایت‌هایی که از محتوای فلش استفاده می‌کنند، به کاربران هشدار داده می‌شود تا برای نمایش محتوا، فلش را فعال نمایند. این موضوع، تنها تغییری است که کاربران به‌همراه یک تجربه امن‌تر و کارآمدتر در هنگام مشاهده صفحات وب، متوجه خواهند شد.

گوگل، علاوه‌بر این در وبلاگ رسمی خود اعلام کرده است که فلش، کمک کرد تا صفحات وب به یک تجربه غنی‌ و پویا تبدیل شود و مجموعه‌ای مدرن از استانداردهای وب، شکل بگیرد. این شرکت، هم‌چنان به همکاری خود با ادوبی ادامه می‌دهد تا مطمئن شود که تجربه کاربران از صفحات وب تا جای ممکن، امن و سریع است و هم‌چنین در انتقال وب به HTML 5، کمک خواهد کرد.

[su_button url=”https://chrome.googleblog.com/2016/08/flash-and-chrome.html” target=”blank”]Google[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
jaredy

قربون دستش!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی