حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوآوی مصمم است تا ۱۵ هزار فروشگاه جدید را بازگشایی نماید

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

جایگاه هوآوی در بازار گوشی‌های هوشمند به طور قابل‌توجهی در طی چند سال اخیر پیشرفت کرده است و این سازنده چینی، هم‌چنان تمایل دارد تا موقعیت خود را در بازار گوشی‌های هوشمند حفظ نماید. شرکت هوآوی برخلاف بسیاری از سازندگان چینی دیگر، فروش محصولات خود را تنها به بازار چین محدود نکرده است و برای رسیدن به بلندپروازی‌های خود در در این بازار، تصمیم دارد تا ۱۵ هزار فروشگاه خرده‌فروشی افتتاح نماید. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه ترنجی باشید.

این سازنده برای سال ۲۰۱۶، فروش هدف ۱۴۰ میلیون واحد گوشی‌های هوشمند را در دستور کار خود قرار داده است و امید دارد با تمرکز بر روی محصولات رده بالا به این جایگاه دست یابد. هوآوی برای رسیدن به این میزان فروش، “خوش‌بین” است و این شرکت، مدعی است که می‌تواند بیش از ۳۰ درصد در مقایسه با سال گذشته، فروش بیشتری داشته باشد. برای اطلاع، هوآوی در سال گذشته بیش از ۱۰۸ میلیون واحد گوشی‌هوشمند به فروش رساند.

به همین جهت، این سازنده چینی باید حضور گسترده‌تری به صورت فیزیکی در بازار گوشی‌های هوشمند داشته باشد. در حال‌حاضر، هوآوی در مجموع، ۳۵ هزار فروشگاه خرده‌فروشی به صورت جهانی دارد و از این تعداد، تنها ۱۱ هزار فروشگاه در چین افتتاح شده است. ۶۵۰۰ فروشگاه در باقی کشورهای آسیا، ۱۵۰۰ فروشگاه در آمریکای جنوبی و ۶۲۰۰ فروشگاه نیز در قاره‌ اروپا دایر شده است؛ البته این آمار، شامل خرده‌فروشان شخص ثالث نمی‌شود.

مدیر اجرایی بخش کسب‎‌وکار مصرف‌کنندگان هوآوی، ریچارد یو چن‌دونگ مدعی است که این تعداد فروشگاه خرده‌فروشی، به هیچ‌ وجه برای دست‌یافتن به هدف‌مان کافی نیست و این شرکت، تصمیم گرفته تا فروشگاه‌های بیشتری را در خارج از چین، داشته باشد. هدف هوآوی، آن است که بیش از ۱۵ هزار فروشگاه دیگر در طی ماه‌ها و سال‌های آینده، افتتاج نماید.

پیش‌تر در ترنجی، شایعه‌ای مبنی بر کاهش فروش هدف هوآوی از ۱۴۰ میلیون به ۱۲۰ میلیون واحد گوشی‌هوشمند، منتشر شد؛ با این‌حال، هوآوی به این شایعه واکنش نشان داده و آن‌ را به نوعی تکذیب کرد. هوآوی، در این‌باره اعلام کرد که علاقه‌ای به واکنش نسبت به شایعات و ادعای واهی وب‌سایت‌های خبری ندارد اما به‌ هرصورت، این سازنده چینی، آمار فروش خود را منتشر کرده است تا نشان دهد که فروش بسیار خوبی تاکنون داشته است. بنابراین، این آمار به‌تنهایی می‌تواند هرگونه گزارش منفی و شایعه‌ای که از کاهش میزان فروش هوآوی خبر می‌دهد را تکذیب نماید.

در ایمیل هوآوی، این سازنده چینی اعلام کرده بود که هوآوی در سه‌ماهه اول سال جاری بیش از ۲۸٫۳ میلیون واحد دستگاه گوشی‌هوشمند را به‌فروش رسانده که در مقایسه با بازه‌ زمانی مشابه در سال گذشته، از یک رشد ۶۴ درصدی حکایت دارد. این شرکت، هم‌چنین مدعی است که در طی تنها ۶ هفته از معرفی گوشی‌های هوآوی پی ۹ و هوآوی پی ۹ پلاس، بیش از ۲٫۶ میلیون واحد از این دو مدل به فروش رسیده. علاوه‌براین، جدیدترین رده‌بندی‌ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶، نشان می‌دهد که هوآوی در صدر پرفروش‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند چین قرار دارد. بنابراین، رسیدن فروش گوشی‌های هوشمند هوآوی به هدف ۱۴۰ میلیون واحدی تا انتهای سال جاری میلادی، چندان غیرممکن به‌نظر نمی‌رسد.

 همان‌طور که گفته شد، هوآوی در سال جاری بر روی محصولات رده‌بالا و میان‌رده تمرکز کرده است و معرفی آنر ۸ و آنر وی ۸ به‌خوبی صحت این ادعا را ثابت می‌کند. علاوه‌براین، سازنده چینی مذکور تصمیم دارد تا به‌زودی، فبلت آنر نوت ۸ را با مشخصاتی نظیر صفحه‌نمایش ۲K و چهار گیگابایت رم و فبلت هوآوی میت S2 را با مشخصاتی نظیر صفحه‌نمایش با لمس سه‌بعدی بهبودیافته، به بازار ارائه دهد.

[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2016/07/huawei-sets-sights-on-world-domination-with-15000-stores/” target=”blank” background=”#1cf5a5″]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی