حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با تمرکز اصلی سامسونگ بر روی سخت‌افزار برای سری گلکسی، مشکلات نرم‌افزاری برطرف خواهد شد

نوشته

8 سال قبل | 16 دیدگاه | ترنجی

به نظر شما چه عاملی می‌تواند به فضای حال اسمارت‌فون‌های سامسونگ را متحول کند؟ نرم‌افزار؟ اتفاقاً برعکس است! نمی‌توان تأثیر نرم‌افزار را نادیده گرفت اما بر اساس صحبت‌های منتشرشده از درون سامسونگ سخت‌افزار نیز عامل بسیار مهم‌تری است که باید به آن توجه داشته باشیم. سامسونگ در وضعیت وخیمی به سر می‌برد تا این‌که در سال جاری با سری گلکسی اس ۶ توانست جانی دوباره بگیرد. TrendForce پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال می‌توان کفت سامسونگ در حدود ۱۰۰ میلیون بیشتر از رقیب اصلی خود یعنی اپل دستگاه فروخته است اما ازنظر سهم بازار به‌صورت دلاری هنوز با اپل فاصله زیادی دارد. در ادامه همراه باشید.

بخش موبایل سامسونگ ۳۹ درصد از سود عملیاتی شرکت در طول نه ماه اول سال جاری را به اختصاص داده است. این درصد جایی نگران‌کننده می‌شود که به درصد سال ۲۰۱۳ نگاه می‌کنیم. در آن سال سود عملیاتی از قسمت تولید اسمارت فون نزدیک به ۶۸ درصد بود سود کل شرکت بود. در سال ۲۰۱۴ شاهد یک رکود در این زمینه بودیم اما در سال بعد یعنی سال جاری سامسونگ اسمارت فون های خودش را بسیار تغییر داد. چه ازنظر ظاهر و چه ازنظر باطن شاهد ارتقاهای خوبی بودیم که حداقل توانست جلو ضرر بیشتر را بگیرد. شاید باور این مورد برای شما سخت باشد اما سری گلکسی J سامسونگ در سالی که سپری می‌کنیم بازار میان رده های این شرکت را بسیار جلو برده است و می‌توان گفت سود بسیار خوبی برای سامسونگ داشته است.

برای شما گفتیم که سخت‌افزار مهم‌تر خواهد بود. شاید در مقابل این جمله جبهه گرفته باشید اما می‌توان با یک دلیل قانع‌کننده آن پاسخ داد. رویترز صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داده است که کارمندان سابق و مدیران اجرایی در قسمت‌های مختلف این شرکت را ترک کرده‌اند. با توجه به صحبت این افراد و مثالی که می‌توان در این رابطه زد، نگه‌داشتن کاربر بسیار مهم است زیرا سودهایی را به دنبال دارد که بسیار ارزشمندتر خواهد بود. در گوشی‌های اندرویدی وجود یک پلتفرم سخت‌افزاری بسیار قوی که بتواند نسخه‌های مختلف نرم‌افزاری را تا سال‌های طولانی پشتیبانی کند، مشکل دارد و این امر باعث عدم پشتیبانی نرم‌افزاری و درنهایت کم شدن کاربر اصلی می‌شود.

Samsung-Galaxy-Note5-Review-001

مجدد نکته دیگری را برای شما بازخواهم کرد. چرا نگه‌داشتن یک کاربر به‌صورت مداوم سودهای بهتری را در پیش دارد؟ یکی از این سودها را می‌توان استفاده از سرویس‌های بومی سامسونگ بیان کرد. برای مثال سیستم پرداخت سامسونگ یکی از سیستم‌هایی به شمار می‌رود که با توجه به شرکای تجاری سامسونگ و نحوه اجرایی آن اکنون توانسته است ۹۰ درصد خرده‌فروشان در جهان را در بربگیرد. یعنی با یک سیستم پرداخت در کشورهای دیگر بدون نیاز به ارتقا سخت‌افزاری از سمت خرده‌فروش، خریدار که در اینجا کاربر سامسونگ می‌باشد می‌تواند بیشتر خریدهای خود را در بستر سامسونگ انجام دهد و خب ازنظر مالی سود بسیار بهتری را برای سامسونگ دارد!

یکی از کارمندان سابق سامسونگ گفت که این شرکت، نرم‌افزار را بیشتر به‌عنوان یک عامل بازاریابی خطاب می‌کند و سعی دارد که تمرکز بیشتری بر روی خست افزار داشته باشد. او در ادامه بیان کرد که ذات نرم‌افزار بدون داشتن یک سخت‌افزار واحد ارزش زیادی ندارد و چه‌بسا باوجود یک سخت‌افزار بهینه و کاملاً جاافتاده بتوان انواع نرم‌افزار را به‌راحتی اجرا کرد.

این شرکت از دید بسیاری از افراد درزمینه سخت‌افزار رشد بسیار خوبی داشته است اما از میان صحبت‌های مدیرعامل سامسونگ نیز می‌توان متوجه شد که برای بومی شدن فرهنگ سخت‌افزار به‌صورت کامل در سامسونگ راهی بسیار طولانی را در پیش دارد. به‌عنوان جمله آخر باید بگوییم که اگر سامسونگ فکر می‌کند درزمینه سخت‌افزار هنوز اول راه است، دیگر شرکت‌ها چه فکری باید کنند؟ مگر اینکه بگوییم خیر و این طرز فکر اشتباه است! نظر شما چیست. نرم‌افزار یا سخت‌افزار؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Samsungs-focus-on-hardware-over-software-could-be-the-problem-with-its-mobile-division_id76946″ target=”blank” background=”#6AB999″]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
14

هر دو،هم سخت افزار هم نرم افزار :yes:

KING

صدرا جان سلام تمرکز بیشتری بر روس خست افزار داشته باشد
من بهیه مشکل برخوردماگه میشه خواهش میکنم کمکم کن گوشی نوت ۴ ام شارژش تموم شد و خاموش شد الان که روشنش میکنم وقتی میاد بالا صفحه homeهنگ میکنه 🙁 و هرچقدر هم ریستارت میکنم و باتری رودرمیارم درست نمیشه 🙁

milad7

اول گوشیت رو ریست فکتوری کن ، بعد با اودین یه رام رسمی با جدیدترین بیس بند فلش کن درست میشه

p2

هردو مهمه.ولی سامسونگ با اس۶نشون داد تو سخت افزار از بقیه جلوتره.ولی باید بیشتر رو نرم افزارکار کنه.
درمورد سود هم کاری نمیشه کرد بخاطر شرکت های چینی سامسونگ نمیتونه گوشیش رو مثل دوسال پیش گرونتر بفروشه و سود کنه.
پرچمدارهای سامسونگ هم درمقایسه با ایفون هزینه ساخت بیشتری دارن و قیمت کمتری
درکل دیگه نبابد انتظار تکرار سوددهی دوسال پیش رو داشته باشیم.
همبن الانم سود و درامد و فروش سامسونگ عالیه

JAGUAR

دیگه الان نوت۵ و اج پلاس به اندازه لپ تاپ های پایین رده و میان رده سخت افزار دارن(رم ۴ گیگ DDR4 -حافظه های فوق سریع UFS – پردازنده کم مصرف و پرقدرت و…) به نظرم این سخت افزار قوی نیاز له یک نرم افزار خیلی خیلی بهینه داره تا بازم قوی تر بشه…تاچ ویز الان روونه و هیچ تاخیری و لگی نداره اما جا داره تا خیلی بهینه تر بشه…بهینه کردن نرم افزار ناخداگاه روی کارکرد سخت افزارم اثر میذاره و به نظرم سامسونگ باید روی نرم افزار یه مقدار بیشتر از سخت افزار تمرکز کنه

Larry Page

با احترام :rose:
مخالفم. قدرت پردازشی فقط اعداد و ارقام نیست.

معماری گوشی با دسکتاپ فرق داره. گوشی ها از معماری آرم استفاده میکنن ولی تو دسکتاپ از معماری های اینتل استفاده میشه.(AMD خودش لایسنسش رو از اینتل میگیره)
آرم خیلی کم مصرف تر هست، گرمای کمتری تولید میکنه ولی در عوض توان پردازشی خیلی کمتری داره.

شما باتری گوشیتو به pc وصل کنی فکر میکنی اصلا ۱۰ دقیقه هم دوام میاره؟ کدوم پردازنده pc بدون فن میتونه کار کنه؟ تو ۱۵ دقیقه میره بالای ۵۰ درجه!

فقط اعداد و ارقام نیست، گوشی ها خیلی ضعیف تر از pc ها هستند.

sinamirzaii

به نظر من سامسونگ باید مثل اپل سیستم عامل تایزن رو بیاره روکار سیستم عاملی که جامع باشه مثلا بتونی برنامه های اندروید رو روش اجرا کرد درحالی که اندروید نباشه اینطور میشه یه غول گوشی سازی البته الانم هست
بخواد با اندروید رقابت کنه گوشی هایی مثل هواوی یا چینی های دیگر هستن که با سخت افزاری مساوی گوشی ارزان تری به بازار میدن و باعث پایین امدن فروش میشن

Larry Page

البته سیستم عامل جدید آوردن به این راحتی ها هم نیست.

اگه سامسونگ کوچیک ترین اشتباهی بکنه نتیجش میشه اتفاقی که برای Firefox OS و ویندوزفون افتاد!

Samsung--Electronics

“سامسونگ در وضعیت وخیمی به سر می‌برد تا این‌که در سال جاری با سری گلکسی اس ۶ توانست جانی دوباره بگیرد.”
بهتر هست واژه وخیم رو برای HTC کنار بزاریم :whistle: :whistle:
خیلی ایچ تی سی رو دوست دارم

pr.ali

خیلی عالی میشه :yahoo:
البته اگه بشه 😉

mahdi ak

سامسونگ برندی که هم خوشم میاد و هم متنفرم ازش علتش هم اون منو ها و ایکون هایی است که استفاده کرده :whistle:

S-M-B

اتفاقا قشنگه رابط کاربری جدید سامسونگ

AMIR 2311

سامسونگ خیلی برند باهوشیه بذارید یک مثال براتون بگم
موقع نوت ۳ که با دو تا پردازنده اومد یکی اگزینوس یکی اسنپدراگون همگی دنبال چیپ اسنپدراگون بودن و میگفتن اگزینوس داغ میکنه و قدرت پردازشیش خیلی کمتر از اسنپدراگونه تو s5 هم همین مساله تکرار شد و بعدش تا رسید به s6 و نوت ۵ نمیدونم اولش یک شایعاتی اومد که مبنی بر این بود که سامسونگ تو گوشی جدیدش s6 از چیپ اسنپدراگون استفاده نمیکنه به علت داغ کردن[ البته میتونست داغیش رو برطرف کنه ] اما همین برای سامسونگ یه فرجه و فرصت خوبی بود تا پردازنده هاش رو برای مردم بشناسونه با استفاده از حمله خبری که به اسنپدراگون ۸۱۰ شد و داغی شدید m9 و بقیه گوشی هایی که از این چیپ استفاده میکردن سامسونگ امد با درست کردن تبلیغات در سایت ها و بقیه مسایل که از جمله ۱۴ نانومتری بودنش و بنچمارک بیشترش مردم رو به سمت خودش جذب کرد الان s7 رو میاد با اسنپدراگون و اگزینوس عرضه میکنه و به نظر من سامسونگ بازار رو به نفع خودش تغییر داده و به نظر من الان فروش اگزینوس بیشتر میشه از اسنپدراگون چون اون اعتماد رو از بین برده الان باید دنبال اگزینوس s7 بگردیم بجای اسنپدراگونش

pr.ali

یعنی فقط دوست دارین هر پستی رو ب سونی ربط بدین و ازش تعریف کنید!
خدا قوت پهلوان خسته نباشی دلاور!!

AMIR 2311

مگه من حرفی از سونی اوردم اینجا کامنتم رو دقیق بخون حتی از سامسونگ تعریف کردم.

Navid

سامسونگ باید یه برند جدید معرفی کنه و چند تا گوشی خاص با طراحی ومشخصات عالی و شاید نزم افزار جدید بیرون بده یه برند که احساس خاص بودن به مشتری بده نه اینکه شونصدتا گوشی بزنه اکثرا هم تا حدود زیادی شبیه بهم بجز ۶اج و تاحدودی سری A طراحی زیاد شاخصی تو تولیدات سامسونگ نیست اینو بعنوان یه طرفدار چند اتیشه میگم حتی اس۶ طراحی جالبی نداره من موندم این طراحان سامسونگ چه مرگشونه سری aطراحی بهتری از پرچمدارا دارن اگر شکل و شمایل اس ۶ تو اس۷ هم تکرار بشه به سرنوست اچ تی سی دچار میشه مثلا طراحی هوایی تحسین بر انگیزه هر چند که خود هواویی نفرت انگیزه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....