حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل در حال طراحی یک معماری جدید برای پردازنده گرافیکی اختصاصی خود است

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

 اگر به یاد داشته باشید، در ترنجی به‌دفعات گفته‌ایم که اپل به شما می‌گوید کاری به سخت‌افزار دستگاه نداشته باشیم زیرا قرار است بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد. در مشخصات سخت‌افزاری تمام دستگاه‌های همراه اپل شاهد استفاده از چیپست سری A هستیم. اپل آن‌ها را طراحی خواهد کرد و سپس شرکای تجاری مختلف عملی می‌کند. در مورد پردازنده گرافیکی بیشتر شرکت‌ها از یک سبک چیپست استفاده می‌کنند اما گویا اپل در حال تغییر و تحولی اساسی است. در ادامه همراه باشید.

پردازنده‌های گرافیکی PowerVR که توسط شرکت Imagination Technologies به انجام رسیده‌اند، پردازنده اصلی تراشه‌های گرافیکی اپل در دستگاه‌های iOS است. بر اساس اخبار منتشرشده، اپل در حال آماده‌سازی چیپ های گرافیکی اختصاصی خودش است. نکته جالب این است که توسعه چیپ‌های اختصاصی اپل به‌تازگی شروع نشده است بلکه چندین سال است که اپل بر روی آن کارکرده است. گفتیم که هنوز دستگاه‌های تحت iOS به تراشه‌های PowerVR مجهز هستند اما این که این شایعه به مرحله انتشار رسیده است، نشان‌دهنده نزدیک شدن به واقعیت چیست‌های اختصاصی اپل است! به زبان دیگر باید انتظار داشته باشیم نسل بعدی دستگاه‌های اپل از این چیپست استفاده کنند.

در مورد قسمت سخت‌افزار اپل همیشه این قول را به ما داده است که در مراسم رونمایی شاهد افزایش آمار ازنظر دقت و کیفیت دستگاه باشیم. رزولوشن بیشتر می‌تواند دستاورد استفاده از پردازش گرافیکی اختصاصی باشد. اگر نسل بعدی سریع آیفون دارای چیپست اختصاصی باشد، مسلماً مشخصاتی بسیار بهتر از آیفون فعلی دارد.

نظر شما چیست؟ آیا رزولوشن آیفون‌ها نیز در حال تغییر است؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Apple-is-allegedly-building-a-custom-mobile-GPU-architecture_id76536″ target=”blank” background=”#04c571″ rel=”nofollow”]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد

قطعا اگه به مرحله تولید برسه خیلی قدرتمند خواهد بود با توجه به اینکه اپل در تولید پردازنده قدرت خودشو ثابت کرده

Ari khan

جالبه سامسونگم تو همین فکره….عجب رقابتی کنن این دوتا :yahoo:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....