حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۵ دلیل برتری سامسونگ گلکسی اس ۶ بر ال‌جی نکسوس ۵‌ ایکس

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

پاییز امسال با رونمایی تعداد زیادی از گوشیهای هوشمند مواجه بودیم که در راه بازار هستند. بیشتر ما در حال سبک سنگین کردن گوشی‌هایی که هفته اینده به بازار ارایه می‌شوند هستیم،سامسونگ گلکسی اس ۶ هم یکی از گوشی‌های تاپ اندرویدی سال بود اما اخیرا  نکسوس ۵ اکس که به دنبال موفقیت نکسوس ۵ معرفی شد قطعا یکی از وسوسه انگیز‌ترین گزینه‌ها برای اندروید دوستان است که آن را از پرچمدارانی که هفته اینده به بازار می‌ایند جدا می‌کند،
خرید یک گوشی امری است شخصی ،بنابراین میرویم تا نگاهی به هر دو روی این سوال داشته باشیم ، در ابتدا با سامسونگ روبرو هستیم و در طرف دیگر گوشی با اندروید خام و ارزان  قیمت تر،
در ادامه با ترنجی همراه باشید.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید بررسی‌های گلکسی اس ۶ را اینجا بخوانید

galaxy-s6-qi-chargers

۱- شارژر وایرلس
در این دوسال گوگل شارژر وایرلس را برای گوشی‌هایش ارایه نکرده است، این یعنی که شما می‌بایست زمان شارژ کردن دست به کابل شوید. درحالی که سامسونگ از دو استاندارد شارژ وایرلس همرراه با شارژ سریع  برای همه مدل‌های گلکسی اس ۶ و همچنین گلکسی نوت ۵ بهره می‌برد هرچند که ممکنه گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج ممکن است با بهترین باتری همراه نباشند اما گزینه‌های متفاوتی برای شارژ کردن در اختیار دارند.
هرچند سری گلکسی اس۶ با کابل میکرو یو‌اس‌بی استاندارد همراه دستگاه کار می‌کنند که در برابر کابل غیر رایج و گران قیمت یو‌اس‌بی نوع C  قرار می‌گیرد.
galaxy-s6-front-angle-full
۲-صفحه نمایش
طبق ویدیو و عکس‌های دسترس Nexus 5X sports دارای  صفحه‌ای بسیار عالی با پنل فول اچ‌دی آی‌پی‌اس در سایز ۵٫۲ اینچ و رزولوشن  ۱۹۲۰x1080 است. هرچند که بسیار خوب بنظر می‌رسد اما صفحه کواد‌اچ‌دی سوپر آمولد سامسونگ همراه با رنگ‌های غلیظ تر، روشنایی تحسین برانگیز در نور روز و چگالی پیکسلی بیشتر پیشرو است.
سامسونگ امسال با رویکردی دیگر با صفحه خمیده نظرها را جلب و نگاه‌ها را تغییر داد و گزینه‌های کاربردی برای Galaxy S6 edge و S6 edge+ همراه کرد.

galaxy-s6-four-colors

۳-کیفیت ساخت
در این قسمت بی چون و چرا سامسونگ برنده خواهد بود،زیرا با شیشه‌های گوریلا گلس در پشت و جلو همراه با قاب فلزی یک ظاهر بسیار شایسه و زیبا دارد. بعد از سال‌ها استفاده از پلاستیک معمولی، کره‌ای‌ها پا را یک پله به فراتر گذاشته‌اند و تمرکز خود را در این راه بر کیفیت ساخت گذاشته‌اند، حاصل آن دستگاهی است که به واقع با ایفون اپل در زیبایی رقابت می‌کند.
گوشی ارزان قیمت نکسوس ۵ اکس با فریم پلاستیکی کمتر می‌تواند خودنمایی کند. در مورد قیمت هم حرفی برای گفتن نیست، هرچقدر پول بدهید آش میخورید، پول بیشتر بدهید از مواد با کیفیت‌تری بهره می‌برید.

galaxy-s6-camera-angle

۴-دوربینی بهبود یافته
امسال گوگل با دوربین پشتی ۱۲٫۳ مگاپیکسلی دارای ۱٫۵۵ پیکسل‌های ۱٫۵۵ میکرونی سر و صدای زیادی به پا کرد و هر دو دستگاه نکسوس ۵X و ۶P از این دوربین بهره میبرند، شاید انچه که تبلیغ می‌شود نباشد، اما دوربین ۱۶ مگاپیکسلی همراه شده با لرزشگیر فیزیکی  سامسونگ در میان اندرویدی‌های نیمه اول امسال بهترین عکس‌ها را شکار می‌کند.
درحالی که نکسوس هیچگاه میان عکاسی دیجیتال دست پر به میدان نیامده ،سامسونگ هنوز رکوردار است و اگر یکی از خانواده اس ۶ را انتخاب کنید کیفیت عکس‌هایتان تضمین شده است. تست‌های انجام شده بر روی دوربین Nexus 6P توسط انجمن تخصصی دوربین DXOMark نشان می‌دهد که هرچند دوربین پشتی نکسوس خوب است اما به پای خانواده گلکسی اس ۶  نمی‌رسد.
اما این تست‌ها، آزمایشگاهی است و باید در دنیای واقعی هم مقایسه شوند.

galaxy-s6-blue-back

۵-موجود بودن در بازار
امسال خوشبختانه به تاخیر افتادن در ارائه،لغو شدن پیشفروش  و مشکلات دیگر در فروش نکسوس‌های قبلی را مشاهده نکردیم اما  اگر بخواهید یک نکسوس ۶P یا ۵X را بخرید باید بدون تخفیف فقط از گوگل خریداری کنید یا از طرح حای پرداخت ماهانه در طرح فی (Fi) استفاده کنید.
یک موبایل ابر قدرت بخواهید، پرچمداران سامسونگ در بازار به هر شکل و طرح فروش بدون اینکه بخواهید تمام قیمت تمام شده آن را بپردازید، موجود هستند.

[su_button url=”http://www.androidcentral.com/5-reasons-pick-samsung-galaxy-s6-over-lg-nexus-5x#slide2″ target=”blank” background=”#159f84″]androidcentral[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ME.oStAd

کاملا مخالفم وشته موجود بدن در بازار!
حالا انگار نکسوس هیچوقت نمیاد!
حالا برای نکسوس:
البته دوربین و صفحه ک معلوم نیستن
داشتن اندروید خام
ندلاشتن مشکل میریت رم
اپدیت ای فراوان و همیشگی
دوربین بیرون نزده
حسگرش هنوز معلوم نیست
طراحی بهتر
بقیشم هنوز معلوم نیست بعدا معلوم میشه

حسین

فک نکنم کسی که گوشی نکسز گوگل رو می خره براش دوربین خیلی مهم باشه . کیفیت ساختش هم که نکسز ها خوب بودن همیشه . شاید مهم ترین دلیل کیفیت پایین دستگاه پایین اومدن هزینه نهایی برای کاربرا باشه و گرنه ال جی یا هواوی مگه چلاق هستن یا بلا نسبت مغز خر خوردن که تکنولوژی که تو پرچمداراشون به کار گرفتن ( پی ۸ و جی ۴ ) در نکسز به کار نبرن ؟؟؟ …………………….
ولی این ها همش کنار میره در مقابل این به روز بودن همیشگی دستگاه های نکسز نسبت به تمام دستگاه های اندرویدی !!!

SONY 1946

دیگه اعصاب ادم از این دوربین های بیرون زده خراب میشه
این دیگه چه وضعشه،شرکتی که نتونه دوربین همسطح بدنه بزنه،مفت نمیرزه

Shahspik

نویسنده: احسان تودجی 🙂
تبریک :rose:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احسان تودجی