حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل برنامه‌های آلوده‌شده در اپ‌استور چین را حذف کرد

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

دقیقا روز پیش بود که معلوم شد برخی برنامه‌‌های اپ‌استور کشور چین دارای یک سری‌ بد‌افزار هستند. اما اپل فورا این برنامه‌ها را به طور کامل از اپ‌استور حذف کرد. این شاید اولین باری نباشد که چنین موارد امنیتی در اپ‌استور اتفاق می‌افتد ولی در کل اپل این مشکل را در حال حاضر حل کرده است. برای جزییات بیشتر در ادامه با ترنجی همراه شوید.

یکی از افراد نامشخص در اپل اعلام کرده است که این کمپانی تمامی برنامه‌های ساخته شده با این برنامه تقلبی را از اپ‌استور حذف کرده است. او همچنین در ادامه اضافه می‌کند که این شرکت درحال کار با برخی توسعه‌دهندگان است تا مطمئن شود که آن‌ها در حال استفاده از آخرین و جدید‌ترین نسخه XCode استفاده می‌کنند.

gsmarena_002

اما هنوز راه تشخیص آلوده شدن آیفون‌ یا آیپد کاربران به این برنامه‌های ساخته شده با XcodeGhost مشخص نشده است. با توجه به گفته‌های Qihoo360 Technology اعلام شده است که تا این لحظه حدودا ۳۴۴ برنامه آلوده پیدا و حذف شده است. برخی از این برنامه‌ها شامل برنامه پخش موسیقی NetEase یا برنامه محبوب چت‌‎کردن WeChat می‌شود.

نظر شما چیست؟ به‌نظر شما اپل چه تصمیمی را برای مقابله با این بدافزار ها اتخاذ خواهد کرد؟

[button url=”http://www.gsmarena.com/malware_attack_apple_removes_infected_apps_from_chinese_app_store-blog-14090.php” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]GSMArena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trojan

جالبه
این هکرا خلاصه یه راهی پیدا میکنن

Hooman

ای بابا دلاوران خومون که ۲ سال پیش فهمیدن we chat چیه و چه خطری داره
و در کسری از زمان اعلام عدم فیلترینگش ، نسخشو پیچیدن :bye: 😉

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs