حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با ویژگی‌های جدید سونی اکسپریا زد ۵ پریمیوم آشنا شوید

نوشته

8 سال قبل | 38 دیدگاه | ترنجی

سونی با معرفی اکسپریا زد ۵ پریمیوم، ثابت کرد که می‌تواند اولین تولیدکننده‌ای باشد که از یک صفحه‌نمایش ۴K در گوشی خود استفاده کرده است. این گوشی با صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی ۴K، توانسته است تا عملکرد خوبی را ارائه دهد و به نظر می‌رسد که کیفیت آن، فوق‌العاده است. در ادامه همراه ترنجی باشید تا با ویژگی‌های جدید سونی اکسپریا زد ۵ پریمیوم آشنا شویم.

ویژگی‌های جدید سونی اکسپریا زد ۵ پریمیوم:

 

۱٫ صفحه‌نمایش ۴K پیشرفته

سونی تصمیم گرفت تا برای اولین بار از یک صفحه‌نمایش ۴K در این گوشی استفاده کند و تا به حال، شرکتی از صفحه‌نمایش ۴K بر روی گوشی خود استفاده نکرده است اما قطعا در چند ماه آینده، شرکت‌های دیگر نیز از صفحه‎‌نمایش‌های با کیفیت ۴K استفاده خواهند کرد. با وجود صفحه‌نمایش ۴K و فیلم‌برداری ۴K، می‌توانید ویدیویی را با این گوشی ضبط کرده و آن را با کیفیت عالی تماشا کنید.

[aparat]http://www.aparat.com/v/aeYlF[/aparat]


۲٫ دوربین ۲۳ مگاپیکسلی، بالاترین رزولوشن بر روی یک گوشی اندرویدی

این گوشی به جدیدترین سنسور Exmor RS سونی مجهز شده است. سنسوری که سونی از آن بر روی سری زد ۵ استفاده کرده، کاملا اختصاصی است و قرار نیست که شاهد استفاده از این سنسور بر روی گوشی‌ دیگر شرکت‌ها باشیم. هواوی از یک سنسور سونی IMX230 بر روی گوشی خود استفاده کرد که با سنسور این گوشی متفاوت است. درحال حاضر، سنسور سونی اکسپریا زد ۵ پریمیوم، بالاترین رزولوشن را در میان گوشی‌های اندرویدی داراست.

[aparat]http://www.aparat.com/v/opiWF[/aparat]


۳٫ فوکوس هیبریدی سریع تنها در ۰٫۰۳ ثانیه

این تلفن دارای فوکوس خودکار تشخیص فاز با ۱۹۲ نقطه‌ی فوکوس می‌باشد. سونی، وعده‌ی زمان فوکوس ۰٫۰۳ ثانیه‌ای را داده است که بسیار سریع است و حدود سه برابر سریع‌تر از سریع‌ترین سیستم فوکوس خودکار اعلام شده مانند سامسونگ گلکسی نوت ۵ یا شیائومی ردمی نوت ۲ است. البته سونی گفت که این، حداقل زمان است و میانگین زمان فوکوس، ۰٫۱ ثانیه تا ۰٫۴ ثانیه تغییر خواهد کرد اما این زمان بسیار عالی است، حتی برای شرایط نوری کم!

Record-fast-0.03s-Hybrid-autofocus


۴٫ زوم تا ۵ برابر بدون افت کیفیت

با تکنولوژی Clear Image Zoom سونی، می‌توانید تا ۵ برابر بدون افت کیفیت زوم کنید و این بسیار عالیست. به لطف دوربین ۲۳ مگاپیکسلی سونی، در هنگام زوم با افت کیفیت مواجه نخواهید شد و به همین دلیل، از عکاسی لذت خواهید برد.

5x-Clear-Image-Zoom


۵٫ باتری بزرگ ۳۴۳۰ میلی‌آمپری

سونی می‌گوید: نگران عمر باتری نباشد! اکسپریا زد ۵ پریمیوم با صفحه‌نمایش ۴K می‌تواند تا ۲ روز دوام بیاورد! به لطف باتری ۳۴۳۰ میلی‌آمپری، عمر باتری خوبی را ارائه می‌دهد. به همین دلیل است که اکسپریا زد ۵ پریمیوم، کمی ضخیم‌تر از اکسپریا زد ۵ است. با این‌حال، نگران عمر باتری سوگلی جدید سونی نباشید.

Large-3430-mAh-battery


۶٫ اسکنر اثرانگشت در دکمه‌ی پاور

اسمارت‌فون جدید سونی به یک اسکنر اثرانگشت در سمت راست گوشی (دکمه‌ی پاور) مجهز شده است و با وجود این اسکنر در سمت راست گوشی، می‌توانید به راحتی با آن کار کنید. سنسور اثرانگشت دیگر گوشی‌ها در دکمه‌ی خانه یا پشت گوشی قرار گرفته است و سونی برخلاف آن‌ها، سنسور اثرانگشت را در دکمه‌ی پاور قرار داده است، البته Honor 7i، اولین اسمارت‌فونی بود که سنسور اثرانگشتش در دکمه‌ی پاور قرار داشت. علاوه بر اکسپریا زد ۵ پریمیوم، اکسپریا زد ۵ و اکسپریا زد ۵ کامپکت نیز به یک اسکنر اثرانگشت مجهز شده‌اند.

Finger-scanner-on-the-side


۷٫ پشتیبانی از microSD تا ۲۰۰ گیگابایت

سونی می‌گوید که اسلات کارت microSD بر روی اکسپریا زد ۵ پریمیوم، حتی از کارت‌های ۲۰۰ گیگابایتی نیز پشتیبانی می‌کند. اکنون می‌توانید این کارت‌ها را خریداری کرده و از آن استفاده کنید.

Up-to-200-GB-expandable-storage-support


۸٫ شارژ سریع ۲٫۰ (Quick Charge 2.0)

پرچم‌داران سونی دارای شارژرهای ۰٫۸ آمپری هستند و همچنین از تکنولوژی Quick Charge 2.0 یا شارژ سریع ۲٫۰ نیز پشتیبانی می‌کنند. با کمک این تکنولوژی، می‌توانید گوشی خود را سریع‌تر از همیشه شارژ کنید. برای شارژ کردن، کافیست تا از شارژر اختصاصی سونی برای شارژ سریع استفاده کنید.

Quick-Charge-2.0


۹٫ ضد آب و ضد گرد و غبار (IP65 و IP68)

با وجود صفحه‌نمایش ۴K، اسپیکرهای استریو و پورت MHL 3.0، اکسپریا زد ۵ پریمیوم، هنوز هم ضد آب است و دارای بالاترین گواهی‌ها برای ضدآب بودن و ضد گرد و غبار بودن می‌باشد.

Waterproof-and-dust-tight-IP65-and-IP68


۱۰٫ نسخه‌ی شاسی کروم

در کنار رنگ‌های استاندارد طلایی و مشکی، اکسپریا زد ۵ پریمیوم همچنین در یک رنگ کروم نیز موجود است که پشت گوشی را بسیار زیبا می‌کند.

Exclusive-chrome-chassis-version


[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Sony-Xperia-Z5-Premium-all-the-new-features_id73316″ target=”blank” background=”#159f84″]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
38 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

قشنگ معلومه قشنگه زد ۵ پریمیوم. (نیچه)
واقعا سونی ترکوند.
تبریک به طرفداراش بخصوص اونایی کی قصد خرید دارن :rose:

ahmadreza1331

سوپرایزم کرد دیروز سونی .
خیلی این سه گوشی سوپرایزم کردن .
اصن فکرشو نمیکردم
زد ۵ پریموم از نوت ۵ کاملا سره :
ضخامت نوت ۵ ، ۷٫۶ هست باتریش ۳۰۰۰ میلی آمپر . با دوربین ۱۶ مگاپیکسل قدیمی بیرون زده و سرعت فوکوس افتضاح !طراحیشم خوبه ولی عالی نیست ! حسگر اثر انگشت قدیمی !
زد ۵ پریموم ضخامتش ۷٫۸ هست باتریش ۳۴۳۰ میلی آمپر . با دوربین ۲۳ مگاپیکسل ( در واقع ۲۵ مگاپیکسل ) با سرعت فوکوس باور نکردنی ( ده برابر سرعت پلک زدن ) با کیفیت فوق العاده . و بیرون نزده . طراحی این گوشی مخصوصا رنگ طلایی و کرومش عشقه . سرعت حسگر اثر انشگت فوق العادس و پیشرفته و کاملا جدید . و مشکل داغی کلا برطرف شده و بینچمارک حدود ۶۰ هزار هست این عالیه !با رزولوشن ۲ برابر نوت ۵ !
و صفحه نمایش ۴k در مقابل ۲k سامسونگ !
فقط نوت ۵ رمش ۴ هست که فقط ۱۰۰ مگاش آزاده ! چون مشکل مدیریت رم داره .
رم زد ۵ پریموم ۳ هست ولی ۱٫۵ گیگش ازاده ! تفاوت را احساس کنید . :yahoo: :yahoo: :good: :yes: :yes: 🙂 🙂 😉 😉 😉

میلاد

دوست عزیز به نظرت اگه نت ۵ هم از این گوشی عقب بیوفته و در رده دوم قرار بگیره باز استفاده از کلمه افتضاح خیلی غیر منصفانه نیست ؟؟؟ بهتر نیست حداقل منتظر نتایج تست ها باشیم ؟؟؟

Sajad

دوست عزیز اولا که در مورد ضخامت باید بگم که نوت ۵ یه لایه دیجیتایزر واسه تشخیص قلم داره که باعث بیشتر شدن ضخامت نسبت به سری اس میشه. پس اینو در نظر داشته باش اگه اون لایه نبود الان نوت ۵ هم ضخامتی برابر ۶٫۸ میلی متر داشت!
باتری هم چگونگی مصرفش اهمیت داره نه حجمش! دوام نهایی باتری تو تستها مشخص میشه و نمیشه بر اساس حجم نظر سطحی داد.
دوم اینکه جابجایی حسگر اثر انگشت دلیلی واسه برتر بودنش نیست. شما بهتره تفاوتها رو در زمان باز کردن قفل گوشی با دست چپ و راست در نظر بگیری.
بنچمارک درسته که به شکل نسبی قدرک دستگاه رو نشون میده ولی اینو در نظر داشته باش که نرخ فریم با وجود نمایشگر ۴k پایینتر از نوت ۵ خواهد بود. چون در حالت آف اسکرین تقریبا قدرت گرافیکی هر دوتا GPU نزدیک به همه.
در مورد دوربین هم مطمئن باش بعد از مقایسه اونقدر اختلاف فاحشی نمی بینی که بتونی به شکل مطلق یکی رو برتر بدونی!
مدیریت رم رو در صورتی که شما به شکل همزمان از بیش از ۵ برنامه استفاده میکنی میتونی مشکل در نظر بگیری.
یا حق

Ehsan

اووووف این چیه آخه 😥
با روح روان آدم بازی میکنه 😉
ایشالله گوشی بعدیم همینه!
البته باید دید آیفون ۶s چی از آب در میاد :rose:

Behshad sh

به نظرم بلاخره قرار اس ۵ امو بفروشم و کوچ کنم به سمت سونی !!

فقط از تنها چیزی که وحشت دارم رابط کاربریشه باز زد ۳ کار کردم اصلا رابط کاربریش رو نپسندیدم

لانچر خوب براش چیزی سراغ ندارین ؟

PIMP LUKE

رنگ کرومش عااااالیییهههه فعلا دارم با خانواده برای خرید گوشی رایزنی میکنم انجمن ۴+۱ چهارتا اونان یکی هم من ببینیم چی میشه تا اینجا ک خوب بوده ایشالله تا فاز بعدی مذاکرات ببینیم چی میشه امیدوارم سازنده باشه بتونم مخ همشونو بزنم تا برام بخرن :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Dr.Zed

من طی مذاکرات تهدید به حمله نظامی و فیزیکی شدم 😐

kingali3000

بهشون بگو “هیچوقت یک ایرانی را تهدید نکنید!”

PIMP LUKE

هخخخخخخخخ پس گزینه نظامی هنوز رو میزه!!هخخخخخخخ من سه ساله گوشیمو عوض نکردم تازه الان امکانش هس واسه منم از گزینه نظامی استفاده کنن من یک سونی تی ایکس دارم تازگیا ۸۰ تومن دادم قابشو عوض کردم گوشیه نو شده ولی باید عوضش کنم دیگ یا زی ۵ میخرم یا نسخه کمپکتشو پرمیومش بدرد من نمیخوره ینی نمایشگر ۴k با اون چگالی به کارم نمیاد

Moazez

یعنی این گوشی بهترین گوشی قرن باید لقب بگیره. در مورد فوکوس هم سرعتش ۱۰ برابر سریعتر از پلک زدن هست و میشه حتی از پلک زدن هم عکس گرفت. اسکمر اثر انگشت هم به هیچ وجه خطا نداره. باتری و طراحی و اسپیکر ساخت برند معظم یاماها هم که حای خود داره. این گوشی راحت ۱ سالونیم از بقیه جلوتره

shantiakb

این هنوز حافظه داخلیش UFS نیس
قدرت CPU ش به بقیه نمیرسه
از ساختار ۱۴ نانومتری هم استفاده نکرده
دوربینشم کیفیتش هنوز مشخص نیست چون زد۳ هم ۲۰بود ولی ۸ آیفون از اون بهتر بود

الان دقیقن کجاش یک سالو نیم جلو تره؟؟
اینکه تازه به گوشیای پارسال رسیده آیا جلوتره؟؟

Sirish tech

۱حالم از بنچمارک بهم میخوره و اصلا بهش اعتمادی نیست و سامسونگ بعد از چند وقت هنگ میکنه
۲فعلا که نسخه اولیش همه پنجمارکارو خورده!!!!
۳دوربین گوشیهای سونی هی وقت نباید با دیگر رقبا مقایسه بشه اصلا دوربین دیگر شرکتا به سونی نمیرسه :wacko:
بعدشم یه چیزیرو اضافه کنم برو ۴k بچسب که سامسونگ به زور qhdزده
اگر میخواست میتونست همین الان گوشی ۱۱kمعرفی کنه بروبرو خواب ببینی بچه :mail:

shahryar

۱۴ سامو میگی؟!همون دزدی؟
اخ با چه دلیلی میگی دوربین ایفون بهتره -_- ؟!
توی سایتای مختلف ایفون همیشه زیره سونیو ال جی بود دوست عزیز

im80za

۱۰ برابر که فکر نکنم باشه
یعنی شما ۱٫۲ ثانیه طول میکشه تا یه بار پلک بزنی؟
پ.ن: تو یوتوب یه مقایسه دیدم کیفیت نسخه پریوم تقریبا ۱٫۵ برابر نسخه فول اچ دی بود ولی اشباع زیادی داشت

✰ BARDIYA ✰

دوست عزیز به طور متوسط عمل پلک زدن ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی ثانیه یا ۰٫۳ تا ۰٫۴ ثانیه هست عملی سریع که کمتر از یک ثانیه اتفاق می افته اما اکسپریا Z5 به طور دقیق میتونه با سرعت ۳۷ میلی ثانیه یا ۰٫۰۳۷ ثانیه فوکوس کنه یعنی زمانی در حدود ۱۰ برابر کمتر و یا بهتر بگوییم با سرعتی نزدیک به ۱۰ برابر بیشتر از پلک زدن انسان… :rose: :rose:

حسین

اشباع !!! این چیزیه که در تخصص سامسونکه نه سونی !!

Nfs

یه سوال. بالاخره ما باید کدوم رو پرچمدار بدونیم z5 یا z5p؟

farbod_SONY

Z5.
مگه دیروز کنفرانسو ندیدی؟

مدیر عامل سونی گفتم Z5pبرای عشاق موبایله برای کسایی که عاشق تکنولوژین.

خودشم از جیبش Z5 دراورد.

Nfs

ممنون دوست عزیز. چرا کنفرانس رو دیدم ولی چون مشخصات z5p رو دیدم گفتم. :rose: :rose:

Mohamad Seyed

وای خدا احسنت به سونی واقعا طراحی و سخت افزار فوق العاده ای داره. رنگ طلاییش انگار شمش طلا گرفتی تو دستات :yahoo: 😥

میثم نورالدین

کروم دقیقا چیه ؟
رنگه یا جنسه؟

میثم نورالدین

مثل آینست یعنی؟

Dr.Zed

اره. کرومیه.

shahryar

سونی رو سفیدمون کرده :rose: :heart:

vesta24

گوشی های جدید سونی انقد کامل هستن که جای هیچ شکی در بهترین بودنش نذاشته.راستی معزز جان در مورد باتری تی تو باید بگم در عمل احساس میکردم کارایی باتری خیلی بیشتر از یه باتری ۳۰۰۰ میلی امپریه تا این که کد های مخفی گوشی و زدم دیدم بله باتری ظرفیتش ۳۷۵۰ میلی امپره. خدایی سونی هیچ وقت داشته هاشو جار نزد . شرکت عجیبیه و البته خیلی محترم

relsi1053

نسخه پشت کرومش چقد فوق العادست :yahoo:

Reza 6s

تبریک به طرفداراى سونى،با وجود همچین گوشى دیگه نیازى به توهین براى بالا بردن پرچم توسط یه سرى از فن هاتون نیست،من خودم طرفدار اپلم ولى سونى رو هم دوس دارم،با محصولات ناب این برند کلى خاطره دارم،از پلى استیشن گرفته تا سیستم صوتى فوق العاده قوى خانگیش،ولى سونى و اپل یه مشکل تو طراحیشون دارن،اونم حاشیه هاى بالا و پایین نمایشگره،اگه اونا رو کم کنن گوشیهاشون خیلى خوشکلتر میشه.در کل سونى ترکوند،ما اپلى ها که تا١٨شهریور خواب و خوراکمون بهم ریخته اس!!!!

hootman

آخ آخ مگه میگذره 🙁

ali s

رم LDDR4و نگفتید

Master of Puppets

فکر کنم z3+ هم lddr4 داشت چون m9 هم داره 🙂

shahab

وااای خدا این عالیه، چقدر خوشگله، بدجور تو فکرشم برای خرید، امیدوارم از تست باطری سربلند بیاد بیرون، نمیدونم آدم رنگ طلاییشو بخره یا کروم؟ رنگ طلایی مث شمش طلا میمونه عوضی و خیلی لوکس و رنگ کرومی خیلی اسپرت، منو یاد ماشینهای اسپرت تو نیدفوراسپید میندازه، واقعا عالیه، جای بحثی نیست، دوستدارم سونی سری پرمیوم رو مث z ultra رها نکنه، خیلی دوستدارم نسخه پلاس همین یا نسخه بعدی پرمیوم معرفی بشه، تنها چیزهایی که میتونم بگم تو سری بعد عالیه اضافه بشه، اول حافظه پایه ۶۴ گیگ داشته باشه و دوم اینکه رم دستگاه ۴ بشه، و بطور حتم از اسنپ عالی و بدون حاشیه ۸۲۰ استفاده کنه، حاشیه ها کمی کمتر بشه و همچنین ضخامت دستگاه، دوربین سلفی بره رو ۸ و سرعت شاتر دوربین اصلی بره بالا، اگه قلم اضاف بشه عالیه، نبودم فرق نمیکنه، میدونم زیاد پرتوقعم D: خیلی، اما اینهایی رو که گفتم رو تو نسخه بعد تصور کنید، واااااااااای :yahoo: :rose: :heart:

PIMP LUKE

شما مث ما گزینه نظامی رو میز نداری؟؟؟؟

shahab

چرا داداش بدجورم دارم، فعلا سر خرید بین ps4 و این گوشی درگیرم لامصب خرجها بالاست از اون طرفم صبح تا شب سرکارم، گرونن دیگه، محصولات سونی هم همشون خوبن، نمیشه ازشون گذشت :rose:

Master of Puppets

کرومش خاص تره
B-)

HM-R O Y A L

فقط به دو برند ایمان دارم و از محصولاتشان استفاده میکنم APPLE ( محصولات کامپیوتری و موبایل )
و SONY (محصولات صوت و تصویری و مولتی مدیا از واکمن و هدفن و کنسول Game گرفته … تا TV
اگه سیستم عامل گوشیهای سونی، ios بود از سونی هم گوشی میخریدم.

Moazez

همیشه استیو جابز خدابیامرز دلش میخواست سیستم عاملش روی محصولات سونی هم باشن بخاطر کیفیت و اصالتش. خدابیامرز اونم عاشق سونی بود. تو کتاب خاطراتش نوشته هروقت ایده و الگوبرداری قرار بود به اپل بیاورم یکسر به شرکت سونی میرفتم. در مورد سونی انقدر تعریف کرده که آدم لذت میبره.

Milar

من تا ۱۸ شهریور نشه خوابم نمیبره :wacko: آگه دوربین آیفون مثل این بشه عالی میشه اسم این گوشی که میشنوم مو تنم سیخ میشه (نمی دونم چرا)ولی باز م هیچی آیفون نمی شه به خاطر خود و وجود آیفون منتظرم. IPhone 6s :yahoo: 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی