حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل، موتورولا و سایرین در زمینه ابزارهای پوشیدنی برای سربازان به پنتاگون کمک می کنند

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

رویترز می گوید که پنتاگون تصمیم دارد که سربازان آمریکایی به سنسورهای الکترونیکی با انعطاف بالا و تکنولوژی پیشرفته مجهز شوند و خوب وقتی که پای چنین چیزهایی به میان می آید، پس باید نام شرکت های بزرگ تکنولوژی را نیز در این زمینه شنید.

با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید.

بر اساس گزارشات، همکاری میان پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) و شرکت ها و حتی دانشگاه ها در زمینه ابزارهای هوشمند پوشیدنی برای سربازان ارتش آمریکا، شامل نهاد های گسترده ای می شود. بر همین اساس، این همکاری که FlexTech نام گذاری شده است، شامل همکاری پتنتاگون با شرکت های بزرگی چون اپل، بویینگ، موتورولا، کوالکام و دانشگاه های بزرگی چون MIT، هاروارد و دانشگاه نیویورک و بسیاری از نهادهای دیگر می شود. تا بر اساس این همکاری، وزارت دفاع ایالات متحده بتواند فن آوری ابزارهای پوشیدنی را در دستگاه های نظامی برای سربازانش توسعه دهد.

بر اساس این طرح، فن آوری های پوشیدنی انعطاف پذیر سربازان، می تواند اطلاعات مخصوص نظامی را در قالب لباس هایشان به آن ها ارائه دهد. همچنین، با توسعه فن آوری های پوشیدنی، این مفاهیم می تواند گستردگی بیشتری هم داشته باشد. مثلا سربازان با استفاده از این فن آوری و به لطف آن قادر خواهند بود که تنها با نگاهی زیرچشمی به منطقه ای که در آن مستقر هستند، اطلاعات جامعی از آن را برای خود به دست آورند. همچنین به لطف این فن آوری، آن ها قادر خواهند بود که با سلاح های خود، اهداف نشانه گذاری شده را با درصد خطای کمتری مورد اصابت قرار دهند.

گفته شده که پنتاگون، برای ایجاد این فن آوری ها، نیاز به توسعه فن آوری های چاپ سه بعدی نیز دارد تا بتواند به طور جالبی این فن آوری ها را در کنار هم برای ایجاد بهترین ابزارهای پوشیدنی به کار گیرد.

بر اساس گزارشات، دولت آمریکا، در طول پنج سال، مبلغ ۷۵ میلیون دلار را در جهت ارتقای این فن آوری ها، به صندوق پژوهشی این اتحاد واریز خواهد کرد. در کنار این، مبلغ ۹۰ میلیون دلار هم جهت واریز به شرکت های تحت آزمایشگاه نیروی هوایی ایالات متحده در نظر گرفته شده، که اگر آن را به مبلغ ۶ میلیون دلاری که از طرف دولت های محلی برای تلاش در جهت بهبود این همکاری در نظر گرفته شده، اضافه کنیم، در مجموع این سرمایه گذاری به ۱۷۱ میلیون دلار خواهد رسید.

edge-of-apple_1024-780x434

البته باید عنوان کرد که اختلافات میان شرکت های فن آوری همچون اپل با دولت آمریکا، پیرامون رمزگذاری اطلاعات کاربران، شاید در روند این همکاری تاثیرگذار باشد. شرکت اپل معتقد است که حریم خصوصی کاربران در بالاترین اولویت قرار دارد. به همین منظور، کوپرتینویی ها، امنیت آنلاین کاربران را طریق رمزگذاری پیشرفته و بدون بازخوانی به بالاترین حد ممکن بالا برده، و این در حالیست که دولت آمریکا معتقد است که در جهت بالا بردن امنیت داخلی، شرکت های فن آوری چون اپل، موظفند که اطلاعات کاربران را در اختیار دولت آمریکا قرار دهند.

به نظر می رسد که صرف نظر از این اختلافات، فعلا شرکت هایی چون اپل، در جهت افزایش فن اوری های نظامی، همکاری خود را با دولت ایالات متحده آغاز کرده اند. باید دید که در آینده، اختلافاتی همچون موارد بالا، تا چه حد می تواند در ادامه این همکاری ها میان دولت ایالات متحده و شرکت های تکنولوژی تاثیرگذار باشد.

[su_button url=”http://www.digitaltrends.com/wearables/apple-tech-companies-pentagon-wearable-partnership/”]digitaltrends[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mehdi69

بچه ها به نظرتون زد۲ رو بدم ام ۵ بگیرم چطوره؟کسی میدونه اسپیکرش چطوره به زد۳ میرسه درحد زد۲ هس؟؟؟باتریش؟؟پشتش پلاستیکه یا شیشه؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان