حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم پیشنهادی هفته چهارم مرداد ۹۴ “سیستم با کاربری خانگی و بودجه ۲٫۲ میلیون تومان”

نوشته

8 سال قبل | 21 دیدگاه | ترنجی

در این هفته سیستمی را معرفی می‌کنیم که کاربرد گیمینگ متوسط و در کل خانگی دارد. این سیستم در حال حاضر بازی‌های موجود را با رزولوشن فول اچ‌دی (۱۹۲۰x1080) و تنظیمات متوسط اجرا می‌کند؛ قیمت این سیستم در حال حاضر حدود ۲٫۲ میلیون تومان می‌باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

این سیستم بر مبنای پلتفرم نسل ۴ اینتل یعنی H97 چیده شده است و مادربرد ASRock H97M LGA1150 به خوبی می‌تواند از پردازنده Intel Pentium G3220 Haswell پشتیبانی کند؛ این مادربرد از حداکثر ۱۶ گیگابایت رم DDR3 با فرکانس ۱۶۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. پردازنده مورد بحث، یکی از بهترین پنتیوم‌های نسل هسول بوده و به راحتی می‌تواند تا چندین سال کارایی و عملکرد خود را حفظ کند.

کارت گرافیک این سیستم را ۱ عدد GIGABYTE R7 260X OC WF 2X پیشنهاد می‌دهیم؛ عملکرد ( P/P ( PERFORMANCE/PRICE بسیار عالی و دمای کم و قابلیت اورکلاکینگ خوب این کارت گرافیک زبانزد خاص و عام است؛ در حال حاضر این کارت گرافیک قیمتی برابر با ۴۵۰ هزار تومان تومان دارد و در رزولوشن فول اچ دی تمامی بازی های موجود را به راحتی و در تنظیمات متوسط و بعضاً بالا اجرا می‌کند. کارت گرافیک R7 260X OC از فرکانس ۱۱۰۰ مگاهرتز در حالت عادی و ۱۱۸۸ مگاهرتز در حالت بوست بهره می‌برد؛ سیستم خنک کننده این کارت متشکل از ۲ لوله حرارتی مسی و ۲ فن با نام WindForce 2X است که در هنگام انجام فعالیت های سنگین به خوبی از پس خنک کردن مدار کارت گرافیک بر می‌آید.

پردازنده یکی از عوامل مهم در انجام محاسبات پیچیده رایانه ای می باشد و به همین منظور پردازنده پنتیوم G3220 اینتل را انتخاب کردیم تا در بازی ها و انجام امور دیگر دچار مشکل نشوید و همچنین با رم Avexir Core Series 4GB 1600 CL11 بتوانید عملیات چند وظیفه ای را به بهترین صورت انجام دهید.

برای آرشیوگیری و… هارد وسترن دیجیتال ۱ ترابایت بلو توصیه می‌شود؛ این هارد از عملکرد بسیار خوبی بهره می‌برد و قیمت آن نیز بسیار مناسب است.

کارت گرافیک، پردازنده، رم، مادربرد و…. هر چه قدر هم که خوب باشند ولی اگر مانیتور خوب نباشد نتیجه‌ی نهایی اصلاً ارزش این همه هزینه را ندارد پس ما ۱ عدد مانیتور با کیفیت Samsung S24D595 Plus 24inch PLS را پیشنهاد می‌کنیم که در رنج قیمتی ۶۵۰ هزار تومان یکی از بهترین گزینه‌ها است؛ زمان پاسخگویی این مانیتور نسبت به مانیتورهای گیمینگ و با پنل IPS پایین تر می‌باشد و مقدار ۵ میلی‌ثانیه است؛ این مانیتور از کنتراست ۱ به ۱۰۰۰ بهره می‌برد و دلیل انتخاب آن نیز قابلیت Game Mode و پنل PLS آن می‌باشد.

کازه (معادل فارسی واژه بیگانه کیس) Green X+ Eagle می‌تواند این قطعات را به آسانی درون خود جای دهد و مشکلی از بابت تهویه هوا هم نخواهید داشت؛ این کیس از کارت گرافیک هایی با حداکثر طول ۲۸ سانتی متر برای سه اسلات آخر و ۴۰ سانتی متر برای اسلات اول پشتیبانی به عمل خواهد آورد “طول کارت گرافیک پیشنهادی ما ۲۸ سانتی متر است” و در آخر این کازه یک انتخاب مناسب برای ۱ عدد کارت گرافیک گیگابایت R7 260X محسوب می‌شود؛ تمامی این قطعات توسط پاور Corsair VS450 تغذیه و پشتیبانی می‌شوند؛ پاور مورد نظر ۴۵۰ وات می‌باشد و کمی بیش تر از حداکثر توان مصرفی سیستم است چرا که در آینده می توان تغیراتی را در سیستم به وجود آورد و یا همین سیستم را تا حدی اورکلاک کرد.

تذکر ۱: شایان به ذکر است که کیبورد، ماوس ، اسپیکر ، هدفون ،کارت صدا و… به دلیل سلیقه‌ای بودن در لیست ذکر نمی‌شوند.
تذکر ۲: ترنجی در قبال قیمت های داده شده مسئول نمی‌باشد و هر لحظه ممکن است که قیمت ها تغییر کنند به همین دلیل ما بروزترین قیمت ها را درج می کنیم و ممکن است در مواردی اختلاف ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت در بازار وجود داشته باشد.

مشخصات سیستم پیشنهادی هفته چهارم مرداد ۹۴ به شرح زیر است:

[su_table]

قطعه
مدل
قیمت (تومان)
مادربردASRock H97M LGA1150۳۲۰,۰۰۰
پردازندهintel Pentium G3220۱۶۰,۰۰۰
رمAvexir Core 4GB 1600 CL11۸۵,۰۰۰
مانیتورSamsung S24D595 Plus 24inch PLS۶۵۰,۰۰۰
کارت گرافیکGigabyte R7 260X OC 2GB GDDR5 128Bit۴۳۰,۰۰۰
درایو نوریASUS 24X DRW-24D3ST۶۰,۰۰۰
درایو حالت جامد———–———–
هارد دیسکWestern digital 1TB BLUE 7200RPM۱۷۰,۰۰۰
کیسGreen X+ Eagle۱۱۰,۰۰۰
خنک کنندهDEEPCOOL CPU Cooler GAMMAXX S40۸۰,۰۰۰
منبع تغذیهCorsair VS450۱۵۰,۰۰۰
هفته چهارم مرداد ۹۴
www.toranji.ir
کل: بین ۲٫۱ تا ۲٫۳ میلیون تومان

[/su_table]​

نظر شما چیست؟ آیا قطعات بهتری در این رنج قیمت می شناسید؟ مشاوره می خواهید؟ پس کاربرد و بودجه را ذکر کنید و منتظر پاسخ تا لحظاتی بعد بمانید.

بخش نظرات با شما!

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad296

بسیار عالی از نویسنده عزیز تقاضا دارم یه سیستم تا دو ملیون پیشنهاد بدن بدون مانیتور و کیبورد و موس ، فقط کیس خالی از نظر گیمینگ قوی باشه ، تا ۲،۵۰۰

mehrdad296

با تشکر اقای عباسی ، من یه لپ تاپ دل دارم ولی چون کارای گرافیکی و طراحی انجام میدم یکم دیگه سیستمش قدیمی شده ، و میخام سیستم با سخت افزار و گرافیک مناسب ببندم هم برای بازی هم برای کارهای گرافیکی مثه طراحی بنر و لگو و هدر ، بازم ممنو . :rose: :rose:

erfan

اقای عباسی مانیتور ایسوس ms202n چطور مانیتوریه تنظیمات گیمینگم داره..

erfan

ممنونم

md4956

برای استفاده ی کدنویسی، و ذخیره سازی اطلاعات، هزینه چقد میشه ؟ اقتصادی پلیز 😀
(استفاده از ++eclipse, notepad , و مایکروسافت ویژوال کد .. حافظه ی مورد نیاز هم ۱ ترابایت)

md4956

بودجه ام ماکزیمم ۲ میلیون هست برای این سیستم ..
از لحاظ مانیتور و کیس و … میخوام متوسط باشه .. نه گرون واسه گیمینگ حرفه ای، و نه داغون که به زور کار کنه .. سی پی یوی قوی و هارد ۱ ترابایتش اولویته فقط .. هزینه اش حدودا چقد در میاد ؟

raminrx7

من با ati مشکل دارم :negative: :negative: :negative: :negative:

raminrx7

اقای عباسی در مورد پردازنده بیشتر توضیح میدین
ممنون

raminrx7

تعصب که نمیشه اسمشو گذاشت.خوشم نمیاد از کلا از ati :rose:
اخه اسم پردازنده پنتیوم بود یاد اون پنتیوم های قدیمی افتادم ک خیلی ضعیف بودن
البته اینم ضعیفه به شخصه فکر نکنم زیرi3 دیگه هیچ بازی اجرا شه

raminrx7

اون زمان که اره پنتیوم ۴ شاخ بازار بود
والا الان هر بازی سطح بالا و پرطرفداری میبینیم هیچکدوم واسه حداقل سیستم زیر i3 سیستم نزدن!

mrb

به نظر من با توجه به اینکه عنوان سیستم رو خانگی یا اداری عنوان کردید، قطعات مناسبی رو انتخاب نکردید.
به نظر من، یک سیستم اداری نه نیازی به مانیتور ۲۴ اینچ داره، نه نیازی به چنین کارت گرافیکی. و در ضمن، چرا باید برای همچین پردازنده ای خنک کننده ای غیر از خنک کننده استوک گذاشت؟
من فکر می کنم می شد هزینه های اضافی رو که برای خرید کارت گرافیک جدا، مانیتور ۲۴ اینچ و فن پردازنده صرف شده، برای خرید یک SSD و پردازنده قوی تر مثل core i3 یا core i5 صرف کرد که هم عملکرد بهتری دارند و هم پردازنده گرافیکی مناسبی دارند که برای کارهای روزمره، بیش از کافیه. حتی میشه از APU های AMD استفاده کرد که پردازنده گرافیکی قوی تری دارند و قیمتشون هم مناسبه. مانیتور هم میشه با نصف این قیمت ۲۰ اینچ خرید که کاملا کافیه. مخصوصا اگر اداری یا خانگی مد نظرتون باشه.

mrb

یا حتی میشه از برند های بهتری برای حافظه رم یا مادربرد استفاده کرد.

Mohsen Gladreall

سلام جناب عباسی عزیز.. خیلی خوشحالم میبینم با دقت و حساب شده قطعات رو برسی و انتخاب میکنید..معمولا دیگران فقط از سایتای خارجی کپی میکنن..
منم با نظر دوستی که فرمودند مونیتور و کولر رو میشه تعویض کرد موافقم..بعلاوه میشه از نسلهای قبل تر چیپست و پردازنده هم استفاده کرد..مادربرد های ازراک نسل قبلی بسیار قیمت مناسبتری دارند…در این صورت بودجه کافی برای خرید پردازنده i3 فراهم میشه که قدرتی بسیار بیشتر از پنتیوم داره..
فن استوک که در بسته بندی اینتل وجود داره(اصلی) در صورت اورکلاک نکردن ..هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه..
چندتا سوال…..
مطمئن هستید این پردازنده برای گرافیک گلوگاه نیست؟؟؟ و به نظر شما مین های ازراک..( از جی ۴۱ تا حالا مدل های مینی و ارزون قیمتش رو زیاد استفاده کردم) سرعت بوت بهتری ندارن؟؟ نسبت به اسوس و گیگا؟؟ من اینطور حس کردم.. و اگه درست متوجه شده باشم..چرا؟؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com