حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم پیشنهادی هفته دوم مرداد ۹۴ “سیستم گیمینگ متوسط با بودجه ۴٫۵ میلیون تومان”

نوشته

8 سال قبل | 9 دیدگاه | ترنجی

در این هفته سیستمی را معرفی می‌کنیم که کاربرد گیمینگ نسبتاً بالا و رندرینگ متوسطی را دارد. این سیستم در حال حاضر بازی‌های موجود را با رزولوشن فول اچ‌دی (۱۹۲۰x1080) و بالاترین تنظیمات اجرا می کند؛ قیمت این سیستم در حال حاضر حدود ۴٫۵ میلیون تومان می‌باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سیستم این هفته می‌تواند برای بازی‌های سنگین مورد استفاده قرار گیرد اما باید توجه داشته باشید که در اورکلاکینگ نباید توقع بسیار زیادی از این سیستم داشته باشید و بهتر است روش های حرفه ای مثل استفاده از یخ خشک، نیتروژن مایع و هلیم مایع را بر روی آن تست نکنید! البته اگر فردی با تجربه در این زمینه هستید، قطعا استفاده از روش های نیمه حرفه ای اورکلاک بر روی این سیستم مشکلی ندارد.

این سیستم بر مبنای پلتفرم نسل ۴ اینتل یعنی Z97 چیده شده است و مادربرد ASRock FATAL1TY Z97X Killer به خوبی می‌تواند از پردازنده Core i5 4690K پشتیبانی کند؛ این مادربرد از حداکثر ۳۲ گیگابایت رم DDR3 با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز در حالت اورکلاک پشتیبانی می‌کند. پردازنده مورد بحث، قوی ترین Core i5 نسل هسول بوده و با اورکلاک حتی مقداری از قدرت مدل های رده بالا مانند core i7 4790k را نیز به‌دست می‌آورد. قابلیت اورکلاکینگ در این مادربرد با وجود مدار رگولاتور ۸ فاز دیجیتالی بالا است و با داشتن دانش و تجربه در زمینه اورکلاک می‌توان بر روی اورکلاک ۲۴/۷ در این مادربرد حساب باز کرد. شایان ذکر است که پردازنده مذکور دارای ۱۶ Lane بوده و می‌تواند از پیکربندی ۲ کارت گرافیک به‌صورت همزمان پشتیبانی کند ولیکن اگر می‌خواهید این کار را به نحو احسنت انجام دهید باید به فکر پردازنده‌های قوی تر مانند Core i7 4790k باشید.

کارت گرافیک این سیستم را ۱ عدد GIGABYTE GTX 970 G1 Gaming WF3X OC پیشنهاد می‌دهیم؛ عملکرد ( P/P ( PERFORMANCE/PRICE بسیار عالی و دمای کم و قابلیت اورکلاکینگ بسیار بالای این کارت گرافیک زبانزد خاص و عام است؛ در حال حاضر این کارت گرافیک قیمتی برابر با ۱٫۵ میلیون تومان دارد و در رزولوشن فول اچ دی تمامی بازی های موجود را به راحتی و در بالاترین تنظیمات اجرا می‌کند. کارت گرافیک GTX 970 G1 Gaming از فرکانس ۱۱۷۸ مگاهرتز در حالت عادی و ۱۳۲۹ مگاهرتز در حالت بوست بهره می‌برد؛ سیستم خنک کننده این کارت متشکل از ۴ لوله حرارتی مسی و ۳ فن ۹ سانتی‌متری با نام WindForce 3X است که در هنگام انجام فعالیت های سنگین به خوبی از پس خنک کردن مدار کارت گرافیک بر می‌آید.

پردازنده یکی از عوامل مهم در انجام محاسبات پیچیده رایانه ای می باشد و به همین منظور پردازنده core i5 4690K اینتل را انتخاب کردیم تا در بازی ها و انجام امور دیگر دچار مشکل نشوید و همچنین با رم G.skill Ripjaws X 8GB 4GBx2 1600Mhz CL7 DDR3 بتوانید عملیات چند وظیفه ای را به بهترین صورت انجام دهید.

برای آرشیوگیری و… هارد وسترن دیجیتال ۱ ترابایت بلو توصیه می‌شود و برای درایو حالت جامد نیز سامسونگ ۸۵۰ اِوو (۸۵۰ Evo) پیشنهاد می‌دهیم چرا که در رنج قیمتی خود بهترین است و بعید است درایو جامد دیگری با این قیمت و کارایی در بازار پیدا شود!

کارت گرافیک، پردازنده، رم، مادربرد و…. هر چه قدر هم که خوب باشند ولی اگر مانیتور خوب نباشد نتیجه‌ی نهایی اصلاً ارزش این همه هزینه را ندارد پس ما ۱ عدد مانیتور با کیفیت Samsung S24D595 Plus 24inch PLS را پیشنهاد می‌کنیم که در رنج قیمتی ۶۵۰ هزار تومان یکی از بهترین گزینه‌ها است؛ زمان پاسخگویی این مانیتور نسبت به مانیتورهای گیمینگ و با پنل IPS پایین تر می‌باشد و مقدار ۵ میلی‌ثانیه است؛ این مانیتور از کنتراست ۱ به ۱۰۰۰ بهره می‌برد و دلیل انتخاب آن نیز قابلیت Game Mode و پنل PLS آن می‌باشد.

کازه (معادل فارسی واژه بیگانه کیس) Green X+ Eagle می‌تواند این قطعات را به آسانی درون خود جای دهد و مشکلی از بابت تهویه هوا هم نخواهید داشت؛ این کیس از کارت گرافیک هایی با حداکثر طول ۲۸ سانتی متر برای سه اسلات آخر و ۴۰ سانتی متر برای اسلات اول پشتیبانی به عمل خواهد آورد “طول کارت گرافیک پیشنهادی ما ۳۱ سانتی متر است” و در آخر این کازه یک انتخاب مناسب برای ۱ عدد کارت گرافیک Gigabyte GTX 970 G1 Gaming محسوب می‌شود؛ تمامی این قطعات توسط پاور Corsair VS650 تغذیه و پشتیبانی می‌شوند؛ پاور مورد نظر ۶۵۰ وات می‌باشد و کمی بیش تر از حداکثر توان مصرفی سیستم است چرا که در آینده می توان تغیراتی را در سیستم به وجود آورد و یا همین سیستم را تا حد نسبتاً بالایی اورکلاک کرد.

تذکر ۱: شایان به ذکر است که کیبورد، ماوس ، اسپیکر ، هدفون ،کارت صدا و… به دلیل سلیقه‌ای بودن در لیست ذکر نمی‌شوند.
تذکر ۲: ترنجی در قبال قیمت های داده شده مسئول نمی‌باشد و هر لحظه ممکن است که قیمت ها تغییر کنند به همین دلیل ما بروزترین قیمت ها را درج می کنیم و ممکن است در مواردی اختلاف ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت در بازار وجود داشته باشد.

مشخصات سیستم پیشنهادی هفته دوم مرداد ۹۴ به شرح زیر است:

[su_table]

قطعه
مدل
قیمت (تومان)
مادربردASRock FATAL1TY Z97X Killer۵۸۰,۰۰۰
پردازندهintel core i5 4690k۷۹۰,۰۰۰
رمG.skill Ripjaws X 8GB 4GBx2 1600Mhz CL7 DDR3۲۲۰,۰۰۰
مانیتورSamsung S24D595 Plus 24inch PLS۶۵۰,۰۰۰
کارت گرافیکGigabyte GTX 970 G1 Gaming۱,۵۵۰,۰۰۰
درایو نوریASUS 24X DRW-24D3ST۶۰,۰۰۰
درایو حالت جامدsamsung 850 Evo 128GB۲۵۰,۰۰۰
هارد دیسکWestern digital 1TB BLUE 7200RPM۱۷۰,۰۰۰
کیسGreen X+ Eagle۱۲۰,۰۰۰
خنک کنندهDEEPCOOL CPU Cooler GAMMAXX S40۸۰,۰۰۰
منبع تغذیهCorsair VS650۲۱۰,۰۰۰
هفته دوم مرداد ۹۴
www.toranji.ir
کل: بین ۴٫۲۵ تا ۴٫۶۵ میلیون تومان

[/su_table]​

نظر شما چیست؟ آیا قطعات بهتری در این رنج قیمت می شناسید؟ مشاوره می خواهید؟ پس کاربرد و بودجه را ذکر کنید و منتظر پاسخ تا لحظاتی بعد بمانید.

بخش نظرات با شما!

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین

کازه (معادل فارسی واژه بیگانه کیس) اینم از اون جک هاست ها . به خدا . من پارسال که کلاس ششم درس می دادم بار اول که این کلمه رو تو کتاب کار و فناوری دیدم گفتم خدایا این با چه قسمتی از کامپیوتر هست . نیم ساعت فک کردم تا فهمیدم منظورش کیس هست !!! خخخخخ ( تو دلم ای خندیدم تو کلاس)
( نمی دونم چرا نمی تونم شکلک بزارم )

دوستان یه کارت گرافیک که از پخش فیلم و تصاویر سه بعدی پشتیبانی بکنه با یه مانیتور واسه این کار حدودا چه قدر در میاد. کارت گرافیکم رادئون ۵۴۵۰ هست تو کارتن کارت گرافیک دیدم واسه دیدن فیلمای سه بعدی قابل استفاده هست البته فک کنم اشتباه کنم!!!

Samsung--Electronics

فیلم سه بعدی چیز زیادی نمی خواد از کارت هرچند کارت خوب باعث تجربه بسیار بهتری می شه

Samsung--Electronics

آقا رم ۲۶۰ تا ۲۷۰ هست. ۲۲۰ چطور گیر آوردید؟ چون من ۱ ماه پیش همین رم رو خریدم :yahoo: :yahoo:
بعد ۹۷۰ کارت خوبی نیست وقتی انقدر هزینه میکنید . حداقل یه کارت ۴ گیگ واقعی بگیرید :whistle:
آقا مصطفی کارت خوب تو قیمت ۵۰۰ تا ۸۰۰ چی هست؟ :unsure: :unsure: :scratch: :scratch: :scratch:
ممنون :rose:

Samsung--Electronics

من برای خودم نمی خوام . برای یکی از آشنا ها می خوام.کیس بسته ۵ و نیم ولی کارت گرافیک نداره و همه بودجه رو گذاشته رو CPU , mobo , ram
حالا می خواد بازی کنه و … ( خودتون فک کنم فهمیدید چی شده 😉 )
حالا ان کارت ها قیمتشون چند هست این جا(بی گارانتی)
ممنون :yes: :yes: :good:

alifarokhi

سیستمش نسبت به قیمتش ضعیفه
من خودم توی خدمات کامپیوتری کار میکنم یه سیستم خوب بستم بااین مشخصات و قیمت
cpu i7(4790) 1020000
MB asus H97 poro 395000
graphic 4g r9-290x 1360000
ram 8g hyper1866(175000)
HDD 1TB 171000
SSD TRANS 256 GB 410000
POWER 700ANTEC 340000
DVD R.W PIONERR 62000
CASE GREEN X2 167000
MONITOR FULLHD IPS LG 588000
MOUSE A4TECH 40000
KEYBORDFARASSO 34000
قیمت نهایی حدود۴/۴۰۰/۰۰۰
لازم به ذکره همه قطعات با گارانتی اصلی هستن

alifarokhi

تو جمع زدن اشتباه شد حدود۴/۷۰۰/۰۰۰ قیمت این سیستم هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com