حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۱۸ موردی که شاید درباره BMW نمی‌دانستید! {قسمت آخر}

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

شرکت Bayerische Motoren Werke در تاریخ ۷ مارس سال ۱۹۱۶ شکل گرفت، شرکتی که در آغاز کارش بی‌درنگ شروع به ساخت موتور‌های هواپیما کرد. این شرکت روز‌به‌روز پیشرفت چشمگیری را شاهد بود، شروع به ساخت لامبورگینی مخصوص خودش کرد و حتی ساختمانی به شکل یک موتور ساخت. این شرکت BMW است. حال پس از گذشت تقریبا ۱۰۰ سال پس از بنیان‌گذاری با‌شکوه این شرکت، قصد داریم در دو قسمت به ۱۸ موردی که شاید درباره BMW نمی‌دانستید اشاره کنیم. در قسمت قبلی به ۹ مورد اشاره شد، حال برای ۹ مورد بعدی با ترنجی همراه شوید.

 Untitled-4

۱۰٫ خودروی حماسی M1 از سری M در حقیقت قرار بود یک لامبورگینی باشد!

دو شرکت BMW و Lamborghini تصمیم گرفتند که با یکدیگر یک اتومبیل مخصوص مسابقه‌ را طراحی و تولید کنند. درحقیقت شرکت آلمانی BMW قرار بود موتور و برخی اجزای دیگر را تهیه کند درحالی که باقی کارها بر عهده کمپانی ایتالیایی بود. اما در میانه راه Lamborghini این پروژه را رها کرد و از یکی از بزرگ‌ترین مشارکت‌های خودرو سازی را بر هم زد. BMW با تمام قدرت به ادامه ساخت این محصول پرداخت که نتیجه‌اش ساخته شدن این هیولا شد!

 Untitled-2

۱۱٫ طراحی M1 بر عهده چه کسی بوده است؟ همان کسی که Delorean را طراحی کرده است.

طراحی محصولاتی مانند Lotus Sprit و یا VW Golf و حتی دوربین Nikon D4 همه و همه بر عهده طراح افسانه‌ای یعنی Giorgetto Guigiaro است. او حتی طراح اتومبیل  Zastava Koral را بر عهده داشته است.

 Untitled-6

۱۲٫ چیزی حدود ۴۰ سال است که BMW در حال ساخت خودرو‌های الکتریکی است.

اولین حرکت BMW در عرصه این نوع اتومبیل‌‌ها مدل ۱۶۰۲ در المپیک مونیخ در سال ۱۹۷۲ است. این اتومبیل از ۱۲ باتری استفاده می‌کرد و می‌تواند تا ۱۹ مایل بر ساعت اوج بگیرد. با وجود اینکه این اتومبیل تماما الکتریکی بود اما قدرتی معادل ۴۳ اسب‌ بخار داشت که تقریبا نصف قدرت ۱۶۰۲ معمولی است!

 Untitled-8

۱۳٫ آن‌ها هنوز هم موتور‌های دوران جنگ جهانی دوم را می‌سازند!

اگر شما هم برنامه‌ای برای مسابقه دادن با BMW 328 دارید شاید بهتر باشد از موتور‌های کاملا جدید این کمپانی از طریق “طرح کلاسیک” خریداری کنید. این برنامه به‌قدری موفق بوده است که حتی چند مهندس قطعات مورد نیاز برای تولید موتور‌سیکلت‌‌های R90S را آنلاین سفارش می‌دهند.

 Untitled-7

۱۴٫ BMW مجددا کارخانه ساخت‌ موتور‌سیکلت‌هایش در مونیخ را خرید تا قطعات مورد‌نیاز “طرح کلاسیک” را تامین کنند.

بله وقتی که به این موضوع فکر می‌کنید درک می‌کنید که این موضوع به نوعی شاعرانه است. آن‌ها در این کارخانه “کلاسیک” تعداد زیادی از قطعات قدیمی طرح کلاسیک را تولید می‌کنند.

 Untitled-9

۱۵٫ آن‌ها حتی فضای داخل قطار‌ها و هواپیما‌ها را طراحی می‌کنند.

یکی از مشکلات بزرگی که طراحی‌های داخلی هواپیما‌های سنگاپور دارند (توسط BMW طراحی شده اند) این است که هیچ‌وقت نمی‌خواهید از آن هواپیما پیاده شوید! حتی سازمان انتقالات BART در سانفرانسیسکو قصد دارد که برخی از طراحی‌های داخلی اش را کنار گذاشته و از طراحی جدید BMW استفاده کند.

Untitled-3

۱۶٫ BMW Z1 درب‌های بسیار جذاب‌تری نسبت به یک لامبورگینی داشت!

شاید با خود بگویید که این اتومبیل اصلا درب ندارد، خب این طراحی به سبک BMW است که لامبورگینی حتی نمی‌تواند به آن نزدیک شود! واقعا حیف است که تنها ۸۰۰۰ نسخه از این اتومبیل تولید شد.

Untitled-5

۱۷٫ آن‌ها تقریبا یک Z1 از نوع کوپه ‌هم ساخته‌اند!

خیلی عجیب است که شما می‌‌توانید Z3 مدل کوپه را در خیابان ها ببینید اما بدانید که Z1 کوپه اصلا به خیابان ها نرسیده است! طراحی این اتومبیل بسیار شبیه به همان اتومبیل‌‌های اسپرت دوست‌داشتنی موجود ‌می‌باشد.

Untitled-1

۱۸٫ اتومبیل‌های BMW شبیه به “لگو‌ها” هستند!

موضوع را با عکس مطلب اشتباه نگیرید! اگر شما هم یکی از BMW های مدل ۱۹۸۰ سری سه را دارید، می‌توانید ترمز‌ها و قطعات یک مدل ۲۰۰۰ Mcoupe و یک M3 مدل ۱۹۹۰ یا گلگیر‌های یک BMW Turbo یا فرمان یک BMW Z3 را جدا کنید و به اتومبیلتان اضافه کنید. تبریک می‌گوییم واقعا اتومبیل محشری دارید!

نظر شما چیست؟ آیا شما هم نکته‌ای درباره این شرکت می‌دانید؟

[button url=”http://www.supercompressor.com/rides/bmw-21-facts-you-didn-t-know-about-the-german-luxury-car-manufacturer” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]Supercompressor[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
riofarina

چقدر این شرکت خوبه، چه ایده های خوبی داره، پروژه کلاسیک واقعا عالیه.
اون لامبورگینی نامرد هم بهش خیانت کرده خوب شد الان زیر مجموعه آلمانی ها شد.
لطفا در مورد فناوریهایی که خودروسازهای آلمانی مخترعش بودن هم بگین. مثل ایربگ و…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs