حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۱۸ موردی که شاید درباره BMW نمی‌دانستید! {قسمت اول}

نوشته

8 سال قبل | 9 دیدگاه | ترنجی

شرکت Bayerische Motoren werke در تاریخ ۷ مارس سال ۱۹۱۶ شکل گرفت، شرکتی که در آغاز کارش بی‌درنگ شروع به ساخت موتور‌های هواپیما کرد. این شرکت روز‌به‌روز پیشرفت چشمگیری را شاهد بود، شروع به ساخت لامبورگینی مخصوص خودش کرد و حتی ساختمانی به شکل یک موتور ساخت. این شرکت BMW است. حال پس از گذشت تقریبا ۱۰۰ سال پس از بنیان‌گذاری با‌شکوه این شرکت، قصد داریم در دو قسمت به ۱۸ موردی که شاید درباره BMW نمی‌دانستید اشاره کنیم. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

Untitled

۱٫ یکی از اولین کار‌هایی که BMW انجام می‌داد ساخت موتور‌های مورد علاقه Red Baron برای هواپیما‌‌هایش بود.

در طی جنگ‌‌های جهانی اول کمبود شدیدی در زمینه موتو‌ر‌های پیشرفته هواپیما رخ داد. برای همین دو کمپانی Rapp Motor و Otto Werke با یکدیگر ادغام شدند که نتیجه ادغام این دو منجر به تشکیل یک نیروی واحد جهت تامین نیاز‌های جنگ شد. جالب است بدانید که مدیر شرکت Otto Werke فرزند کسی است که موتور چهارچرخه را اختراع کرده بود که تقریبا تولید خودرو‌هایی با مصرف بهینه سوخت را ممکن کرد. این تکنولوژی در موتور هواپیما‌های Red Baron هم استفاده شد.

Untitled

۲٫ موتور چهار سیلندر به قدری برای این شرکت مهم بود که در سال ۱۹۶۰ ساختمان مرکزی BMW را به شکل آن طراحی کردند.

ساختمان مرکزی و اصلی شرکت BMW توسط یک پروفسور معماری اتریشی طراحی شد. اگر دقت کنید می‌بینید که شکل کلی ساختمان همانند یک موتور چهار سیلندر است که در آن واحد هم عجیب است و هم شگفت‌انگیز. شاید با خود بگویید ای‌کاش تمام شرکت‌ها ساختمان‌های زیبا و عجیبی مانند BMW داشتند!

Untitled

۳٫ آن موتور‌های هواپیما تمامی رکورد‌ها را شکستند.

این هواپیمای دوباله توانست در سال ۱۹۱۹ به ارتفاع ۳۲۰۰۰ فوتی از زمین برسد. اگر بخواهیم واضح‌تر بیان کنیم چیزی حدود ۹٫۷۵ کیلومتر! این مقدار در آن زمان باعث شد که این هواپیما رکوردشکنی کند.

Untitled2

۴٫ عده‌ای تصور می‌کنند که لوگوی شرکت BMW یک پره در حال چرخش است. عذر می‌خواهیم ولی اشتباه است!

با وجود این باور مشهور این لوگو هیچ وقت روی پره ای قرار نگرفته است، البته تا زمانی که تیم بازاریابی BMW برای یادبود میراثشان این لوگو را بر روی پره هواپیما قرار دادند. ولی در کل طراحی این لوگو از پره هواپیما نشعت نگرفت.

3

۵٫لوگوی این شرکت شباهت زیادی به لوگوی Rapp Motor و پرچم بایرن دارد.

رنگ سفید و آبی آشناست نه؟ بله درست است این رنگ‌ها شباهت زیادی به پرچم بایرن دارد! نمی‌گوییم که این لوگو شباهتی به پره‌های جلو هواپیماهای BMW ندارد اما به نظر آنها این لوگو را با الهام از پره هواپیما طراحی نکردند. شباهت به لوگوی Rapp Motor هم نیازی به گفتن ندارد!

4

۶٫ اولین اتومبیل این شرکت تنها به‌خاطر قرارداد ورسای تولید شد.

با امضای قرار داد ورسای کمپانی‌های آلمانی از ساخت هرگونه هواپیمای جنگی یا موتور هواپیما منع شدند. برای همین BMW دست به تولید اولین اتومبیلش زد. بله منظورمان Dixi 3/15 است. این اتومبیل افتضاح بود!

6

۷٫ بعد‌ها این کمپانی به پرچمدار در زمینه تکنولوژی آیرودینامیکی تبدیل شد.

این BMW مدل ۳۸۰ Kamm Coupe تقریبا ۳ دهه از زمان خودش جلوتر بود! اساسا با محکم کردن انتهای بخش عقبی خودرو می‌توان به راحتی می‌‌توان در خطی مستقیم با سرعتی زیاد رانندگی کرد که این خودرو هم دقیقا همین‌ کار را می‌کرد. اگر این اتومبیل برایتان آشنا است احتمالا به‌خاطر این است که Shelby از اصول ساخت این اتومبیل برای تولید Cobra Daytona Coupe استفاده کرده است.

14

۸٫این شرکت همچنین سریع ترین موتور‌سیکلت جهان را در سال ۱۹۳۷ تولید کرد. به آن کلاه ایمنی نگاهی کنید!

این محصول نتیجه تدیبر و تکنولوژی‌های آیرودینامیکی BMW است که در آن زمان می‌توانست تا سرعت ۱۷۳٫۷ مایل بر ساعت اوج بگیرد! اما به‌خاطر طراحی بدنه که کمی دست‌‌و‌‌پا‌‌گیر بودشخص نمی‌توانست هنگام توقف کردن پاهایش را روی زمین بگذارد. چه‌ قدر عجیب! راستی کلاه ایمنی واقعا جذاب و عجیبی است اینطور نیست؟

45

۹٫BMW همچنین پیشگام در زمینه‌ مسابقات موتورسواری دیوانه وار است!

مفهوم کج شدن در سمت دیگری از وسیله نقلیه برای دور زدن بهتر در زمان مسابقات به اندازه مفهوم چرخ‌های اضافه کنار وسیله نقلیه قدیمی است. به نظر این شخص در عکس بالاخره در کف خیابان پرت خواهد شد! این کار واقعا دل و جرئت می‌خواهد که تا حدودی هم دیوانه وار است. نکته معجزه‌آسا این است که این نوع مسابقات با این نوع چرخش هنوز هم برگزار می‌شود.

نظر شما چیست؟ آیا شما هم نکته‌ی خاصی درباره این شرکت می‌دانید؟

[button url=”http://www.supercompressor.com/rides/bmw-21-facts-you-didn-t-know-about-the-german-luxury-car-manufacturer” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]Supercompressor[/button]

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد

به گرد پای فولکس واگن هم نمیرسه خخخخخ

Mr.MJ

تو ک راس میگی

ehsan sony

عشق منه Bmv :yahoo:

Mr.MJ

BMW ن BMV

Son Of Taurus

هواس نه و حواس :unsure:
هیچکی یاد نمیگیره این دوتا رو :wacko: :wacko: :wacko:

Ari khan

مگه bmw مخفف صنایع موتوری باواریا نبود؟؟؟ :wacko: :scratch:

riofarina

عاشق این کمپانیم.
حیف امسال در بخش طراحی از بنز عقب مونده ولی bmw مثل benz همیشه یک bmw هست حتی وقتی پیرم هست ابهت داره لعنتی.
کلا ماشین لوکس فقط آلمانی، ماشین میانرده فقط آلمانی، شاسی بلند فقط آلمانی، سوپر کار فقط آلمانی، اقتصادی هم انواع فولکس‌واگن که بازم آلمانی. آلمانی آلمانی….

Different_boy

عکس جلو پنجره هاشو گذاشتین واسه عکس ورودی متن فکر کردم فسلفه این رو هم توشیح دادین!!!!!!!لوگو رو هم هی گفتین بخاطر هواپیما نبوده ولی نگفتین چی بوده!!!!!!!!بهرحال برند قوی ای هست.و خصوصا آلمانی و قابل اعتماد.خط های روی بدنه بنز و بی ام و و آئودی و کلا ماشین های آلمانی خیلی قوی هست.طوری که انگار ماشین به کف آسفالت چسبیده و قرار نیست هیچ چیزی جداشون کنه.

ramin.tomcat

لوگوی این شرکت از ترکیب لوگو شرکت rapp motor و پرچم ایالت باواریا (که مقر اصلی بی ام دبلیو اونجاست) ایجاد شده،بعد بین مردم این تصور ایجاد شد که این لوگو اشاره به ملخ درحال چرخش هواپیما داره و البته بی ام دبلیو هم از این تشابه و تمثیل استقبال کرد (اون عکس شماره ۴ رو سال ۱۹۲۹ روی جلد BMW aircraft magazine چاپ کردن)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs