حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی جدید Lava Pixel V1 با اندروید وان معرفی شد ؛ مشخصاتی خوب در کنار قیمتی ۱۷۵ دلاری

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

گوگل آنچنان از کندی و سنگین بودن نسخه‌ی اصلی اندروید به تنگ آمد و نتوانست کاری را برای کاربران گوشی‌های پایین‌رده انجام دهد که سرانجام تسلیم شد و اقدام به انتشار نسخه‌ای محدودتر از اندروید کرد که در آن قابلیت‌های مختلفی از اندروید اصلی حذف شد و شاهد نسخه‌ای سبک و روان‌تر در سیستم‌عامل تنبل این شرکت هستیم. اکنون مدل جدیدتری با این سیستم‌عامل روانه‌ی بازار شد که شما را دعوت می‌کنیم در ادامه‌ی مطلب با ما باشید.

پس از ۳ مدل Karbonn Sparkle V، Micromax Canvas A1 و Spice Dream UNO که در ماه سپتامبر سال گذشته معرفی شدند، اکنون شاهد رونمایی از مدل جدیدتری با سیستم‌عامل اندروید وان هستیم. برخلاف تصور گوگل که استقبال از این نسخه از اندروید پرشور باشد، اینگونه نشد و تعداد گوشی‌هایی که با این سیستم‌عامل معرفی شدند انگشت شمار بود.

مدل جدید با نام Lava Pixel V1 هم اکنون به صورت رسمی معرفی شده و مشخصات دقیق آن منتشر شده است. این اسمارت‌فون اولین محصولی است که از ماه سپتامبر ۲۰۱۴ با این سیستم‌عامل روانه‌ی بازار می‌شود. در کنار قیمت رقابتی و قابل توجه این گوشی، طراحی چشمنواز آن بیش از هر نکته‌ی دیگری خودنمایی می‌کند. بهره‌گیری از بدنه‌ای فلزی به صورت یکپارچه در پشت و کناره‌ها و حاشیه‌هایی بسیار کم در اطراف باعث شده که این محصول بیش از هر زمان دیگری به یک پرچمدار اندرویدی شباهت داشته باشد تا یک اسمارت‌فون پایین‌رده!

در بخش مشخصات این محصول صفحه‌نمایشی ۵٫۵ اینچی با وضوحیت ۱۲۸۰*۷۲۰ پیکسل و ساختار IPS به چشم می‌خورد که در کنار پردازنده‌ای چهار هسته‌ای با نام MT6582 از شرکت مدیاتک با فرکانس ۱٫۳ گیگاهرتز و بهره گیری از رم ۲ گیگابایتی، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی با امکان افزایش از طریق اسلات MicroSD و یک باتری ۲۶۵۰ میلی‌آمپری حتی اگر لقب یک پرچمدار میان رده را به آن بدهیم گزاف نگفته‌ایم!

در بخش پشتی این اسمارت‌فون، دوربینی ۸ مگاپیکسلی دیده می‌شود که به لطف بهره‌گیری از قابلیت‌های نرم‌افزاری و ترفند‌های مختلف، عکس‌هایی تا ۱۳ مگاپیکسل را به ثبت می‌رساند که جالب توجه است. در جلوی گوشی نیز دوربین ۵ مگاپیکسلی با همین ترفند عکس‌هایی ۸ مگاپیکسلی را شکار می‌کند که برای یک محصول ارزان قیمت بسیار عالی به نظر می‌رسد.

خبر ناراحت‌کننده برای طرفداران این گوشی ارزان‌قیمت آن است که خبری از مدل LTE نخواهد بود اما کاربران می‌توانند از ۲ اسلات سیمکارت با سرعت ۳G بهره ببرند که شاید دوسیمکارته بودن بتواند توجیهی برای خرید این محصول دوست داشتنی و زیبا باشد.

این نسخه از اندروید وان بر پایه‌ی نسخه‌ی اندروید ۵٫۱ پیاده‌سازی شده است و در واقع نسخه‌ای محدود شده از این ویرایش اندروید به حساب می‌آید و ظاهرا این شرکت در نظر دارد تا در آینده، این محصول را به نسخه‌ای بالاتر از اندروید وان بر پایه‌ی اندرویدی جدیدتر ارتقا بخشد، هرچند که هنوز برنامه‌ی زمان بندی مشخصی برای آن تعیین نشده است.

این گوشی در حال حاضر در کشور هندوستان با قیمت ۱۷۵ دلار بفروش می‌رسد که رقابت آن با سایر پایین‌رده‌های این بازار مانند گوشی Z1 تایزنی سامسونگ فوق‌العاده دیدنی خواهد بود و باید ببینیم که محصولات متنوع‌تری با این نسخه از اندروید روانه‌ی بازار خواهند شد یا اینکه گوگل مانند بسیاری از محصولات نرم‌افزاری دیگری خود، قید این نسخه را نیز خواهد زد و به فکر چاره‌ای جایگزین خواهد افتاد.

Lava-Pixel-V1-is-official Lava-Pixel-V3-is-official Lava-Pixel-V5-is-official Lava-Pixel-V12-is-official

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/The-newest-Android-One-phone-Lava-Pixel-V1-is-official-175-5.5-Android-5.1-Lollipop-trooper_id71985″ target=”blank” background=”#0fc5b7″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sattar Panjehshahin

به نظرتون روزی میرسه که پرچمداران از اندروید وان استفاده کنن :scratch: فرض کنید پرچمدارا با این قدرتشون اندروید وان داشته باشن 🙂 فک کنم از نظر سرعت و روونی و نداشتن لگ از وینفون و ios هم بزنن جلو :yahoo: وای چه روزی بشه اون روز :yahoo: ولی فک نکنم همچین اتفاقی بیفته 🙁 شایدم بیفته :yahoo:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...