حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

[ویژه]: مقایسه عملکرد پردازنده Core i7 6700k و Core i7 4790k در بنچمارک‌ها و بازی‌ها

نوشته

8 سال قبل | 9 دیدگاه | ترنجی

تا چند هفته دیگر اینتل پردازنده‌های خود را با سوکت LGA 1151 معرفی خواهد کرد، طبق شایعات گذشته این پردازنده‌ها نسبت به نسل قبلی خود شامل پیشرفت خاصی نشده‌اند و تا حدی گرافیک مجتمع و مصرف و گرمای آن ها بهبود یافته است. در آخرین خبر مربوط به این پردازنده ها وبسایتی توانسته است به مدل Core i7 6700k دست یابد و عملکرد آن را بر روی مادربرد MSI Z170A Gaming Pro تست کند و اطلاعات کاملی را از این پردازنده منتشر سازد.

با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید تا ببینیم این پردازنده دارای چه عملکردی است و آیا می‌تواند نسبت به نسل قبلی خود دارای یک پیشرفت عظیم باشد.

وب‌سایت چینی HKEpc پردازنده اینتل Core i7 6700k را در مقابل Core i7 4790k قرار داده و با هم مقایسه کرده‌است، در ابتدا بیایید مشخصات این دو پردازنده را با هم مرور کنیم:

مشخصات پردازنده Core i7 6700k:

  • فرکانس ۴ گیگاهرتز در حالت عادی و فرکانس ۴٫۲ گیگاهرتز در حالت بوست
  • سازگار با سوکت LGA 1151 و پلتفرم Z170
  • دارای ۴ هسته فیزیکی و ۸ رشته
  • دارای ۸ مگابایت کش(Cache) سطح ۳
  • پشتیبانی از حافظه‌های رم DDR4 با حداقل باس ۲۱۳۳ و رم DDR3L با حداقل باس ۱۶۰۰
  • گرافیک مجتمع HD530 با کمینه فرکانس ۳۵۰ مگاهرتز و بیشینه فرکانس ۱۲۰۰ مگاهرتز (پشتیبانی کامل از دایرکت ایکس ۱۲)
  • مصرف انرژی ۹۵ وات ساعت
  • دارای معماری ۱۴ نانومتری و عرضه در نسل SkyLake
  • معرفی در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ یا کنفرانس توسعه‌دهندگان اینتل

مشخصات پردازنده Core i7 4790k:

  • فرکانس ۴ گیگاهرتز در حالت عادی و فرکانس ۴٫۴ گیگاهرتز در حالت بوست
  • سازگار با سوکت LGA 1150 و پلتفرم Z97
  • دارای ۴ هسته فیزیکی و ۸ رشته
  • دارای ۸ مگابایت کش(Cache) سطح ۳
  • پشتیبانی از حافظه‌های رم DDR3 با حداقل باس ۱۶۰۰
  • گرافیک مجتمع HD4600 با کمینه فرکانس ۳۵۰ مگاهرتز و بیشینه فرکانس ۱۲۵۰ مگاهرتز (پشتیبانی نسبتاً کامل از دایرکت ایکس ۱۲)
  • مصرف انرژی ۸۸ وات ساعت
  • دارای معماری ۲۲ نانومتری و عرضه در نسل Haswell
  • معرفی در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۴

همانطور که گفته شد مادربرد قرار گرفته بر روی پردازنده Core i7 6700k از برند MSI و مدل Z170A Gaming می‌باشد؛ این مادربرد سایز ATX برای تغذیه خود به یک کانکتور ۲۴ پینی برق نیاز دارد و انرژی پردازنده را نیز توسط یک کانکتور ۸ پین تامین می‌کند.

MSI-Z170A-Gaming-Pro-Motherboard-635x611در سمت راست این مادربورد قسمتی وجود دارد که می‌توان رنگ آن را با نرم افزار مربوطه بین ۱۶٫۵ میلیون گزینه موجود تنظیم کرد؛ همچنین این مادربورد علاوه بر ظاهر زیبای خود دارای باطن خوبی نیز است و از VRM هشت فاز بهره می‌برد، هیت‌سینک‌های بزرگی برای این مادربورد طراحی شده‌است که به هرچه خنک‌تر ماندن چیپست و برد مدار چاپی کمک می‌کند.

این مادربرد دارای ۴ اسلات رم با حداکثر پشتیبانی از ۶۴ گیگابایت رم DDIM در حالت ۴ کاناله و باس ۳۳۰۰ (در حالت OC) است، ۳ شکاف توسعه PCI-E 3.0 X16 و ۲ شکاف توسعه PCI-E 3 X1 به علاوه ۳ اسلات PCI ثانویه برای آن در نظر گرفته شده‌اند. کمپانی MSI برای این مادربرد درگاه M.2 را قرار نداده‌است اما در عوض ۲ درگاه M.2 Turbu برای آن توسعه داده شده‌است که می‌تواند از درایو های حالت جامد با سرعت حداکثر ۶۴ گیگابایت بر ثانیه (!) پشتیبانی کند. از دیگر مشخصات این مادربورد می‌توان به پورت LAN 15KV و ۶ پورت SATA III با سرعت ۶ گیگابایت بر ثانیه و یک پورت SATA Exspress با سرعت حداکثر ۱۰ گیگابایت بر ثانیه اشاره کرد. چیپست صوتی این مادربرد بیرون از PCB اصلی قرار دارد و توسط حفاظی پوشیده شده‌است که از ایجاد تداخل و نویز در آن جلوگیری می‌کند، در داخل مادربرد نیز ۲ درگاه USB 2.0 و یک درگاه USB 3.0 نهفته است.

MSI-Z170A-Gaming-Motherboard-635x610وب‌سایت چینی برای گرفتن تست گیمینگ و بنچمارک از پردازنده‌های Core i7 6700k و Core i7 4790k از یک کارت گرافیک MSI GeForce GTX 980Ti و ۴ حافظه رم DDR4 مدل Corsair Avenger LPX 2400 با تایمینگ ۱۴-۱۶-۱۶-۳۱ استفاده کرده‌است.

این وب‌سایت پردازنده Core i7 6700k را به زیر خنک کننده هوایی خود برده و آن را تا ۵٫۲ گیگاهرتز با ولتاژ ۱٫۳۵ ولت اورکلاک کرده‌است، بار دیگر این وب‌سایت پردازنده را تا حد بسیار زیاد ۶٫۵۳ گیگاهرتز (!) آن هم با ولتاژ ۲٫۰۲۳ ولت اورکلاک می‌کند.

Core-i7-6700K-5.2-GHz-635x655

Core-i7-6700K-6.5-GHz-635x635 Hkepc پردازنده Core i7 6700k را با مادربرد Asrock Z170 OC Formula و خنک کننده هوایی اورکلاک کرده و توانسته‌است به مقدار ۵٫۲ گیگاهرتز دست یابد اما امروز این وب‌سایت با مادربرد MSI Z170A Gaming 7 توانسته است با نیتروژن مایع (LN2) به فرکانس ۶٫۵۳۱ مگاهرتز دست یابد که خود نشان دهنده پتانسیل بالای این نسل برای اورکلاک است.

مقایسه Core i7 6700k با Core i7 4790k در بنچمارک‌ها و بازی‌ها

در بازی پردازنده اینتل Core i7 6700k به مقدار ۱۰ تا ۱۵ درصد بهتر از Core i7 4790k عمل می‌کند و با بازی بر روی گرافیک مجتمع این اختلاف به ۳۰% می‌رسد و در نتیجه  پردازنده اینتل Core i7 6700k را پیروز میدان می‌سازد؛ در حالت لود، مصرف تمام سیستم با پردازنده Core i7 4790k مقدار ۴۷۵ وات است و با پردازنده Core i7 6700k به ۴۲۵ وات کاهش می‌یابد. گرمای پردازنده Core i7 4790k در حالت لود به ۹۰ درجه می‌رسد و این در حالی است که دمای پردازنده ۱۴ نانومتری اینتل Core i7 6700k به ۵۵ الی ۶۵ درجه می‌رسد.

دیدگاه شما چیست؟ عملکرد پرچمدار ۱۴ نانومتری اینتل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بخش نظرات با شما!

[button url=”http://wccftech.com/intel-skylake-core-i7-6700k-vs-core-i7-4790k-benchmarks-performance-leaked/” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]WCCftech[/button]

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdadi

به به.نسل جدید پردازنده با معماری ۱۴ نانومتری قدرتنمایی میکنه در بازده مصرف انرژی و کاهش گرما.این خیلی خوبه.به امید روزی که پردازنده ها دماشون در حد دمای محیط باشه فقط :good: :heart:

حسین

آقای عطایی یا مخملی یا دیگر دوستان نویسنده اگه میشه در مورد این خبر یه مطلبی بزارید .

http://khabaronline.ir/%28X%281%29S%28xxwtg11nvqpzxdmbm0cjfb4y%29%29/detail/438629/ict/hardware

صدرا مخملی

دوست عزیز این خیلی مسخره نیست به نظرتون؟

حسین

looool . منم بیش تر به خاطر جنبه ی فان و مسخره اش گفتم !!!

اوه اوه در برم الانه که سر و کلمه معزز خان پیداش بشه !!! :whistle: :whistle:

صدرا مخملی

:))
بله بله بزارید امشبم به خوبی سپری بشه

Exynos

نطرات من در مورد skylake دیگه داره میره به سمت فحاشی ! و باید جدا خودم رو کنترل کنم !
تو کل عمرم اینقدر منتظر عرضه محصولی نموندم !
همچنان باید در لپ‌تاپ ها از نسل چهارم استفاده کنیم !
حالا اگر همین امروز هم عرضه بشه شاید ۶ ماه طول بکشه تا لپ تاپ های جدید وارد بازار بشند
ولی حب هنوز تا عرضه پردازنده هم گویا ۱-۲ ماهی فاصله داریم
ولی شخصا آسمون به زمین بیاد پول بابت تکنولوژی چند سال قبل نمی‌دم
ـــــــــــــــــــــــــــــ
از این حرفها گذشته این میزان مصرف کمتر و از اون مهمتر این مقدار چشمگیر خنک‌تر کارکردن سیستم برای لپ‌تاپ ها انقلابی خواهد بود !

Ari khan

چرا مدل ۶۷۰۰ با نانومتر کمتر و سایز کوچکتر و فرکانس کمتر مصرفش از اون یکی بیشتره؟؟؟؟ :wacko: :unsure: :scratch:

arabian men

آقا من موافقم مطلب هرچی هست ولی ۱۴ نانو؟ برید رو فاز ۱۰ تا مواظبت یادت نره اینتل خان ودر آخر مارفتیم بای تا های!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com