حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارائه‌ی آپدیت اضطراری برای تمامی نسخه‌های ویندوز ؛ حفره‌ای امنیتی خطرناک برطرف شد

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

کاربران ویندوز هوشیار باشند چرا که یک حفره‌ای امنیتی اخیرا در این سیستم‌عامل پیدا شد که از راه دور امکان اجرای کدهای مخرب را به هکرها می‌دهد و می‌تواند برای کاربران این سیستم‌عامل مشکلات فراوانی را رقم بزند. اکنون ظاهرا ردموندی‌ها با ارائه‌ی آپدیتی فراگیر برای تمامی نسخه‌های ویندوز، این مشکل امنیتی را برطرف کرده است. در ادامه با ما باشید.

در شرایطی که هنوز اطلاعی نداریم حدودا چند درصد از کاربران ویندوز در دام این باگ امنیتی خطرناک افتاده‌اند، آنچه که مشخص است مشکل جدی بوده و ارائه‌ی آپدیت فراگیر برای تمامی نسخه‌های ویندوز که در حیطه‌ی پشتیبانی ردموندی‌ها باقی مانده‌اند، خود گواه بر جدی بودن مسئله دارد. بیانیه مایکروسافت که در بلاگ رسمی خود منتشر کرده بدین صورت است :

این بسته‌ی آپدیتی مشکل حفره‌ی امنیتی را در سیستم‌عامل ویندوز برطرف می‌کند. این مشکل به اپ‌های مخرب اجازه می‌داد که در صورت اجرای فایلی آلوده به ویروس و یا مشاهده وبسایت‌های آلوده، سیستم کاربر ویندوزی را مورد حمله قرار دهند.

بسته‌ی بروزرسانی جدید، بخش مدیریت Windows Adobe Type را آپدیت کرده و ایرادهای موجود در کتابخانه OpenType fonts را برطرف می‌کند. OpenType کتابخانه‌ای است که در بخش فونت‌های مقیاس‌پذیر(Scalable) وظایفی را برعهده دارد و توسط شرکت‌های Adobe و مایکروسافت توسعه داده شده است.

فونت‌های این بخش به صورت رایگان در اختیار توسعه‌دهندگان وب قرار دارد و در کنار اینکه پیشنهادی جذاب برای آنها به حساب می‌آید، برای هکرها به عنوان هدفی دلچسب تلقی می‌شود که می‌توانند با نفوذ در حفره‌های امنیتی آن، مشکلاتی را برای کاربران ویندوز ایجاد کنند.

با عرضه‌ی ویندوز ۱۰ و اصرار مایکروسافت در بروز نگه داشتن کاربران این سیستم‌عامل، احتمال بروز مشکلات امنیتی برای سیستم‌عامل ویندوز به مراتب پایین‌تر آمده و می‌توان بر روی آن به عنوان سیستم‌عاملی امن‌تر حساب کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آپدیت جدید و روش عملکرد آن، می‌توانید به این لینک مراجعه فرمایید.

[su_button url=”http://thenextweb.com/insider/2015/07/20/microsoft-releases-critical-security-update-for-all-versions-of-windows” background=”#0fc5b7″]thenextweb[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...