حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نینتندو اینجاست تا با NX بماند

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

برخلاف کمپانی های دیگر، در E3 امسال، نینتندو سکوت اختیار کرده بود تا درباره آینده هیچ صحبتی نکند. در یکی از غرفه های این نمایشگاه بازی، نینتندو خود را به برخی بازی هایی که در حال حاضر موجودند و یا در آینده عرضه خواهند شد محدود کرد.نینتندو را چه شده است؟ آیا فکری در سر دارد؟ بله! نینتندو به زودی دست به عرضه بازی برای پتلفرم های موبایل خواهد زد، و سخت افزار جدیدشان را به رخ رقبا خواهند کشید، NX که در سال آینده معرفی خواهد شد. و به نظر از این بابت خیلی هیجان زده هم هستند که هرچند وقت، خبر هارا این سو و آن سو پخش میکنند! البته در کنارش هم باید عرض کنیم که به نظر وقت جولان دادن دو کنسول فعلی این شرکت هم رو به اتمام است، با ترنجی همراه شوید.

قبل از هرچیزی، بیاید اول از همه به کنفرانس E3 امسال برگردیم. نینتندو تصمیم گرفته است که تیم توسعه دهنده کنسول حملی اش را با کنسول خانگی اش (که البته میشود به شکل پرتابل هم در خانه استفاده کرد) را با هم ادغام کند تا یک پلتفرم واحد را ایجاد کند. سخت افزار جدید نه ، اشتباه نکنید. بلکه یک محیط برای توسعه، همان راهی که در آن بسیاری از دستگاه ها از IOS و اندروید استفاده میکنند. این ها به معنی آماده شدن برای جذب افراد به سمت یک پلتفرم تازه از نینتندو برای کنسول های خانگی و دستگاه های پرتابل آینده است، همه اینها از ساخته شدن WiiU نشعت گرفته است.

در E3 امسال، آقای Reggie Fils-Aime، مدیرعامل نینتندو آمریکا به کنسول NX به عنوان کنسول بازی خانگی جدیدشان اشاره ای کرد. البته فرضیات بسیار زیادی پیرامون این جانشین WiiU (که در ۲۰۱۲ عرضه شد)، خصوصا اینکه قبلا مستقیما به عنوان یک کنسول بازی خانگی اشاره نشده بود، تنها یک کنسول بازی جدید که شاید باز هم در نهایت یک کنسول قابل حمل از آب در آید. یکی دیگر از صحبت های پیرامون NX زمان مصاحبه با آقای Kensuke Tanabe بود که در آن گفت ” بازی جدید و با کیفیت بالای Metroid Prime را برای نسل بعدی کنسول بازی مان عرضه خواهیم کرد و نه WiiU”. شاید جالب باشد که بدانید بازی Metroid Prime که در سال ۲۰۰۲ عرضه شد، امتیاز ۹٫۸ از ۱۰ را از وبسایت IGN ازآن خود کرده است! کمتر بازی این امتیاز را به دست آورده است.

wii-u

پس حالا به نظر واضخ است که نینتندو میخواهد کنسول پرچمدارش را با یک مدل جدیدتر جایگزین کند(امیدواریم کنسول ها مانند تلفن های هوشمند هر سال یکبار عرضه نشوند !!). دلیل این که نینتندو بازی های “زیادی” را برای کنسول فعلی اش یعنی WiiU یا حتی ۳DS معرفی نکرد هم همین است. به نظر زمان خداحافظی با WiiU دوست داشتنی ولی کم فروش رسیده است.

احتمالا وقت آن هم رسیده که به چرخه محصولات ۳DS هم بدرود بگوییم. شاید بگویید که برای این کنسول هم همچنان بازی وجود دارد و هنوز فروش زیادی دارد، بله حرف شما کاملا صحیح است.

درحال حاضر تمام تمرکز بر روی WiiU است، اما باور کنید که ۳DS هم واقعا نیاز به یک جایگزین جدی دارد، منظورمان هم یک محصول جدید است و نه صرفا یک نسخه با طراحی متفاوت و صفحه بزرگتر ولی همان تار و پود! در حال حاضر بازی ساختن هم برای سازندگان کمی سخت است. مثلا برای ساخت یک بازی، تولید کننده مجبور است یک بازی را به دو صفحه مجزا تقسیم کند، که چندان هم راحت نیست، و فقط یک بار سخت را بر دوش بازی سازان قرار میدهد. شاید نینتندو باید فکری هم به حال این موضوع کند، آنهم در روزگاری که برنامه نویس میخواهد یک برنامه بنویسد و آنرا از پلتفرمی به پلتفرم دیگر منتقل کند.

Nintendo-3DS-release-date-us

درست است که دارندگان WiiU در E3 امسال به اصطلاح خودمان “ضد-حال” خورده اند، اما افراد “ضد-حال خورده-تر” هم هستند! دارندنگان ۳DS تقریبا “صفر” بازی جدید و انحصاری که یک بازی آبرومند باشد را تجربه کردند! کل بازی هایی که برای ۳DS منتشر شد، یک بازی بسیار ساده از سری ماریو، یک بازی ساده از سری Zelda، و یک بازی ساده دیگر بود و بس! همان بازی ها که به صورت سه بعدی روی دو صفحه مجزا بدون هیچ تغیر گرافیکی اجرا میشوند! حداقل به WiiU باید یک خسته نباشید گفت!

Top-Nintendo-games-at-E3-2010-1039781

حال که یک دوگانگی در کنسول های نینتندو را شاهد هستیم، NX قرار است یا وظیفه هردو را به عنوان یک پلتفرم واحد بردوش بگیرد. با توجه به صحبت های کلی مدیران نینتندو، کنسول مرموز و جدیدشان در ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد، اما میتوانند تا آن موقع بدون هیچ عملی سکوت کنند؟ یا شاید کنسول را زودتر روانه بازار کردند؟ همه ما منتظر هستیم تا ببینیم این غول صنعت بازی که همه ما آن خاطرات زیادی داشته ایم چه خواهد کرد.

 

[button url=”http://www.wired.com/2015/07/nintendo-nx-e3/” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]Wired[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs