حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاوشگر افق‌های جدید ۱۰ روز مانده به گذرش از کنار پلوتو، دچار نقص فنی شد

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

یک نقص فنی دیروز منجر به قطع ارتباط مخابراتی با کاوشگر افق‌های جدید به مدت یک ساعت شد. اکنون کمتر از ده روز تا گذر از کنار پلوتو زمان باقی است. اپراتورهای کاوشگر دیروز ساعت ۱۷:۵۴ به‌وقت گرینویچ ارتباط با کاوشگر را از دست دادند، اما ساعت ۱۹:۱۵ دوباره تماس رادیویی برقرار شد.

اعضای گروه مأموریت افق‌های جدید دیروز در یک بیانیه نوشتند:

طی این مدت، اتو پایلوت فضاپیما متوجه یک مشکل شد و طبق برنامه‌نویسی آن برای چنین مواقعی، از کامپیوتر اصلی به کامپیوتر پشتیبان سوئیچ کرد.

 اعضای گروه مأموریت تأکید داشتند که اکنون فضاپیما سالم است. این گروه همچنین اعلام کردند:

اتو پایلوت فضاپیما را در وضعیت Safe Mode قرار داد و به کامپیوتر پشتیبان فرمان داد که مخابرات با زمین را دوباره شروع کند. سپس کاوشگر شروع به ارسال اطلاعات تله‌متری کرد تا به مهندسان کمک کند که مشکل را شناسایی کنند.

اعضای یک بورد “بررسی شرایط غیرعادی” اکنون در حال بررسی موضوع و تلاش برای بیرون آوردن کاوشگر از حالت Safe Mode و ادامه مأموریت هستند. مقامات مأموریت اعلام کردند که فرآیند بازیابی ممکن است چند روز طول بکشد، چون ۴٫۵ ساعت طول می‌کشد که پیام‌های مخابره شده فاصله حدود ۴٫۸ میلیارد کیلومتری بین زمین و کاوشگر را طی کنند.

اعضای گروه مأموریت همچنین نوشته‌اند:

کاوشگر افق‌های جدید موقتاً قادر به جمع‌آوری اطلاعات علمی طی این بازه زمانی نخواهد بود. در صورت کسب اطلاعات بیشتر، اعلام خواهد شد.

مأموریت ۷۰۰ میلیون دلاری افق‌های جدید در ژانویه سال ۲۰۰۶ آغاز شد و هدف آن انجام اولین مشاهده نزدیک منظومه پلوتو بود. در روز ۱۴ جولای، این فضاپیما از فاصله ۱۲۵۰۰ کیلومتری پلوتو خواهد گذشت.

درحالی‌که هیجان‌انگیزترین اطلاعات علمی هنگام گذر از نزدیک‌ترین فاصله جمع‌آوری خواهد شد، از چندی پیش، کاوشگر افق‌های جدید در حال پرده‌برداری از اسرار این سیاره کوتوله بوده است. تصاویر ارسالی به زمین از هفته‌ی گذشته، ویژگی‌های چشمگیری را در سطح پلوتو نمایان کرده است که شامل وصله‌های تاریک بزرگ و با فاصله یکسان نزدیک استوا است و دانشمندان را به فکر فروبرده است.

pluto-charon-new-horizons pluto-surface-features-new-horizons

تصاویر اخیر این کاوشگر همچنین مشخص کرده که رنگ پلوتو قهوه‌ای متمایل به سرخ است درحالی‌که بزرگ‌ترین قمر آن یعنی شارون، خاکستری‌رنگ است.

[su_button url=”http://www.space.com/29853-new-horizons-glitch-pluto-flyby.html” target=”blank” background=”#377431″]Space[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

چه بد موقع! از ۲۰۰۶ ماموریت شروع شده و ۱۴ روز مونده به چیزی که اینهمه منتظرش بودن دچار مشکل شده…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علي رسول زاده