حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحلیل ترنجی: مشکلات قطعی استور ویندوزفون از کجا منشأ می‌گیرد و علت آن چیست؟

نوشته

8 سال قبل | 30 دیدگاه | ترنجی

اندکی از منابع خارجی فاصله بگیریم و به کشور خودمان بازگردیم. امروز قصد داریم تا با شما در رابطه با یکی از مشکلات عمده‌ی کاربران ویندوزفونی در چند وقت اخیر با شما صحبت کنیم . مشکلی که متاسفانه دامن‌گیر تیم ویندوز ترنجی نیز شده است و ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. امروز می‌خواهیم دلایل مشکلات استور ویندوزفون در محدوده جغرافیایی ایران را برایتان شرح دهیم و راه‌حلی برای آن پیشنهاد کنیم.

با ترنجی همراه باشید…

هر چند درصد کاربران ویندوزفونی و طرفداران این سیستم در ایران کم است٬ اما تعداد آن‌ها به نسبت دیگر کشور‌های خاورمیانه زیاد است و شاهد افزایش نفوذ ویندوزفون در ایران هستیم. مشکلی که بسیاری از کاربران ایرانی ویندوزفون را مشغول خود کرده٬ عدم وصل شدن به استور مایکروسافت و ندادن مجوز دانلود به کاربران ایرانی است.

Windows phone store (1)

بسیاری مجوز را دریافت می‌کردند اما نرم‌افزار‌های آن‌ها بر روی حالت انتظار pending فریز می‌شود.

Windows phone store (2)

  بسیاری از کاربران این مشکل را به تیم ما گزارش کرده‌اند و از ما درخواست کرده‌اند تا این موضوع را در سایت مطرح و دلایل آن را باز گو نماییم. لازم به ذکر است که هیچگونه مدرکی دال بر مقصر بودن شخص یا شرکتی وجود ندارد بلکه ما فرضیات و دلایل احتمالی و مثال نقض آن ها را برای شما شرح می‌دهیم:

۱- نزدیکی به عرضه‌ی ویندوز ۱۰ و یکسان سازی استور ها: همانطور که در جریان اخبار هستید٬ مایکروسافت قصد یکسان سازی فروشگاه نرم افزاری را در دستور کار دارد و در نسخه‌های آزمایشی ویندوز ۱۰ موبایل و رایانه٬ استور‌ بتا را افتتاح کرده است. الان در شرایط اثاث کشی قرار داریم(!). قاعدتا ممکن است در بسیاری از مواقع سرور ها از دسترس خارج شوند.سرور ها در حال نقل مکان هستند و قرار است تمامی نرم افزار ها در یک سرور٬ یک استور و یک فضا قابل دسترسی باشند. پس ممکن است این مشکل مربوط به این فرضیه باشد.

141003REDMackieWindowsStore

۲- تشدید تحریم‌های مایکروسافت علیه کشور ایران: بحث ما سیاسی نیست اما تحریم ها بر روی استور مایکروسافت تاثیر مستقیم داشته است. در بسیاری از موارد شاهد بلاک شدن آی پی های ایرانی و نام ایران برای دسترسی به استور ویندوز بوده‌ایم و دلیل آن این است با اسم کشور عزیزمان٬ نمی‌توان چیزی دانلود کرد. شما برای دانلود مجبور خواهید بود که کشور خود را بر روی ملیتی دیگر قرار دهید و سپس به استور دسترسی پیدا کنید. البته در ویندوز ۸٫۱ کامپیوتر این امکان به صورت کلی وجود ندارد و شما باید به راه حل های دیگر متوسل شوید. به گزارش انجمن ویندوز سنتر٬ یکی از کاربران گزارش داده است که در هنگام دانلود توسط مرورگر کامپیوتر٬ به ارور ۵۰۴ برخورده است و در زیر ارور پیام (این نرم افزار در کشور شما در دسترس نیست. لطفا بار دیگر امتحان کنید) نمایان شده است. تیم ترنجی بعد از شنیدن این خبر دست به کار شد و استور ویندوزفون را آزمایش نمود. ما به مشکل خاصی برنخوردیم. البته سرعت دانلود به صورت کاملا محسوسی پایین آمده بود و سرعت دانلود در محدوده‌ی ۲۰ – ۳۰ کیلوبایت سیر می‌کرد. سرعت دانلود ما به طور متوسط ۴۰۰ کیلوبایت است و این موضوع علامت سوال بزرگی در ذهن ما ایجاد کرد. البته هنگام تست با تلفن شخصی ویندوزی خود٬ سرعت به حدود ۵۰ کیلوبایت افزایش یافت. لازم است تا یک مثال نقض برای شما بازگو کنیم. هم‌اکنون استور ویندوز ۱۰ بتا بر روی کاربران ایرانی باز است و کاربران به راحتی امکان دانلود را دارند. مایکروسافت در ویندوز ۱۰ ٬ تقویم پارسی مبتنی بر تاریخ شمسی هجرت رسول اکرم(ص) را جای داده است و هم‌چنین زمزمه‌هایی از کورتانای فارسی به گوش می‌رسد. پس تشدید تحریم ها به خودی خود فرضیه‌ی خوبی برای این دلیل نیست.

1126-Microsoft-Windows-10

۳- مشکلات داخلی اینترنت: محتمل ترین و محکم ترین دلیل برای این مشکل٬ اینترنت داخلی است. طبق این فرضیه٬ احتمالا این موضوع ربطی به خارج از کشور ندارد و مشکل منشا داخلی دارد. ما برای اثبات این فرضیه٬ با کمک جمعی از دوستان ویندوزی٬ چندین ISP مختلف را مورد آزمایش قرار دادیم و به نتایج جالبی دست یافتیم: در ۳ ISP از ۵ISP هیچگونه مشکلی وجود نداشت و ما به راحتی توانستیم از استور ویندوزفون نرم‌افزار دانلود بنماییم. اما در ۲ISP این مشکل به صورت متناوب وجود داشت. یکی از خدمات دهندگان که به صورت کلی استور را باز نکرد و یکی دیگر از آن‌ها٬ استور را با تعویض کشور و گذاشتن منطقه بر روی کنیا٬ بارگذاری کرد. به هر حال فرضیه مشکلات داخلی بسیار محتمل تر از بقیه‌ی فرضیه ها است. البته طرح هوشمند سازی اینترنت داخلی نیز در این موضوع بی‌تاثیر نبوده است. (به دلایلی از نام بردن شرکت‌های دچار اختلال معذوریم)

top-5-isps

راه حل چیست؟

questiions-answer-construction

۱- شرکت خدمات دهنده اینترنت خود را عوض کنید و با شرکت های دیگر عرضه‌کننده اینترنت پرسرعت را آزمایش کنید. در صورت تعویض ISP ٬ به احتمال زیاد این مشکل حل خواهد شد.

۲- کشور (Country/rigion) خود را تغییر دهید. اکثریت دارندگان ویندوزفون در ایران٬ طبق باوری غلط گمان می‌کنند استور تنها برای روی کشور آمریکا قابل دسترسی است. این باور اشتباه است و در همه‌ی کشور‌ها به غیر از چند مورد خاص٬ استور قابل دسترسی است.

۳- در ساعات شبانه اقدام به دانلود نمایید. در هنگام سحر و نزدیکی‌های صبحگاه٬ استور سرعت  و وضعیت بهتری دارد.

راه حل‌های دیگری نیز توسط دوستان پیشنهاد شده است که یا به دلایلی از نام بردن آن‌ها معذور هستیم و یا برخی از راه‌حل‌ها٬ گره گشای مشکل شما نخواهند بود و ما نتوانستیم جوابی از آن‌ها بگیریم.

آیا شما نیز مانند ما با این مشکل رو به رو شده اید؟ راه حل شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
30 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

کاش که یه روز برسه هر کس بتونه بدون دردسر به استور سیستم عامل محبوبش وارد بشه مخصوصا اندرویدی ها…. 😥
بقیه وضعیتشون بهتره

#BOZORG

شما با کوچکترین تغییر در مشخصات جیمیل میتونید وارد صفحه اصلی گوگل پلی بشید و گیفت کارت ریدیم کنین و قانونی هم خرید کنین . اموزشش تو اینترنت هست دوست عزیز

Ari khan

میشه لینکشو بذارین؟؟ :rose:

amin7-0

یه گزارش کوچیک چقد سانسوری داشت؟؟!!

Shahspik

خداروشکر من مشکلی با استور وینفون ندارم با اینکه شنیدم خیلیا مشکل دارن

ببخشید ولی شما به مشکلات سایت خودتون برسید که به زور باز میشه و بعضی از مطالب هم اصلا باز نمی شن.

REZA

من ویندوزفون ندارم ولی واقعا سخته کسی بخاطر استور این همه کار انجام بده تا بتونه برنامه بگیره.

خداکنه مشکل حل شه .من که از روزی که بدنیا اومدم تو همه چی تحریم بودیم خدا کنه یه روز خوب بیاد… !!!

REZA

دستم اشتباهی خورد رو گذارش برا خودم ببخشید!

amir nazeriyeh

من مشکلی ندارم با استور جدیدا اینترنت های ایرانسل و همراه اول مشکل داره

emprazol

DNS
بیشتر مشکلات مربوط به DNS هست
حداقل واسه مخابرات اینجوریه
من که با تعویضش خیلی راحت شدم

علی رنجبر

آقا عارف ممنون از راهنماییتون.
اینجوری که معلومه مشکل از طرف خودمونه.
ممنون که وقتتو گذاشتی

negar

واقعا بعضی وقتا اعصاب خورد کنه استور وینفون

babak note

منم ب ۶۳۵ دارم که به جرات میتونم بگم از نوت ۴ بیشتر خواستنی :دی و با عوض کردن تاریخ و ریجن مشکلی با استور ندارم

trojan

والا منم خیلی بر خوردم.عارف جان جالبیش اینه.شما باز نمیتونی به داخل ربط بدی چون مثلا من الان میتونم یه برنامه رو بگیرم اما مثلا یه برنامه خاص مث کندی کراش رو نه.(با تلاش شبانه روزی گرفتمش)آخه اگه از داخل باشه کلا نمیشه و همه رو پندینگ میره.توی کشورای دیگه هم مشکل پندینگ گزارش شده……و به نظرم بیشتر به خاطر یکپارچه سازی هستش و تازه اگه از ایران باشه با یه چیز چی ان اوکی باید بشه که نمیشه……والا این مشکلو دیگه من گذاشتم تا ۱۰ بیاد که کاملا معلوم شه

Ari khan

یا خدااااا
یعنی چه دلیلیه؟؟؟ :wacko:
فکر میکردم تکنولوژی از این دلیلا نداره اما انگار داره خخخخخخ

trojan

(……………………………………………………..)

تو شبکه های اجتماعی پیام بدی راحترم.تلگرامی واتس اپی…..
ببینم نظر تو چیه….من که با خیلیا حرفیدم

َarsenal

مرسی عارف جان 🙂 بازم خسته نباشید میگم بهت..واقعا داری کارتو درست و خوب انجام میدی و اخبار ویندوزفون(بطور ویژه البته) خیلی خوب پوشش میدی.
اصلا بت نمیاد ۷۷ی باشی p: خیلی زود شروع کردی و پخته شدی، امیدوارم که موفق تر هم بشی.
در مورد پست 🙂
متاسفانه منم چن روزیه این مشکلو دارم…و فک میکنم مشکل از نت باشه…اخه با بعضی سایتا کلا مشکل داره…حتی سایت های داخلی. و الیته استور مایکروسافت…اما اروری که واسه من میده با اینایی که نوشتین فرق داره..نمیدونم چیکارش کنم واقعا 😐
اولش با این شروع میشه :
we seem to be expriencing technical difficulties….
Code:80072f78

vahid14stars

دقیقا واسه منم همین ارورو میده….سرعت اینترنتم هم خیلی پایین نیست….سرعت دانلودم حدود ۱۰۰ هستش…واقعا مشکل از چیه؟؟؟؟؟کی درست میشه؟؟؟ 🙁

Lumia Onbes Yirmi

آغا این error از چیه؟
http://1drv.ms/1fgouS0

Yaser.nice

سلام آقای کمالی ،، خوشحالم که بلاخره یکی این مشکلو پوشش داد منم مدت زیادیه که گرفتار این مشکل شدم و درموردشم خیلی تحقیق کردم ، به نتایج جالبی هم رسیدم که همشون برمیگرده به هوشمندسازی اینترنت ،، اگه دقت کرده باشین از وقتی هوشمند سازی در حال تست روی اینستاگرام هست این شبکه به شکل مخصوصی کند شده(بخاطر مانیتور شدن کل ترافیک شبکه) بیشتر وقتها عکسهای اینستاگرام یا لود نمیشه یا نصفه لود میشه به اینصورت
http://yon.ir/f1hY
حالا میرسیم به استور ،، همانجور که شما خودتون ذکر کردین سرعت دانلود از وب سایت استور بسیار پایین اومده پس به این نتیجه میرسیم که ترافیکش درحال کنترل و بازبینیه (مثل اینستاگرام) درصورتی که از v,,p,,n استفاده کنید میبینید که سرعت تغییر زیادی داره و خیلی بالاتر میره ،، چند نفری از دوستان که این مشکلو به مایکروسافت گذارش کرده بودن مایکروسافت در جداب صراحتا اعلام کرده هیچ محدودیتی برای کرابران ایرانی اعمال نکردن و با تغییر رجیون به راحتی میتونن دانلود کنن و محدودیتی وجود نداره ،، شما اگه دقت کرده باشین تمام نرم افزارا مشکل ندارند برای مثال نرم افزاری مذهبی به راحتی قابل دانلود هستن اما نرم افزارهایی مثل anyconnect ..facebook whatsappو…. به سختی دانلود میشن،، مورد بعدی این که اون مشکل لود نشدن عکسها یا نصفه لود شدن در اینستاگرام(بخاطر هوشمندسازی بود) الان به استور رسیده و اکثر وقتها اسکرین شات نرم افزارها یا لود نمیشه یه نصفه لود میشه دقیقا مثل اینستاگرام به این صورت
http://yon.ir/RMxv
حال با جمع بندی همه این ها میشه به نتیجه رسید که مشکل صدرصد از داخل کشور هست و ربطی به مایکروسافت نداره

Lumia Onbes Yirmi

در ضمن بنظرم این مشکلات بیشتر وطنی هستن. مثلا همین ویندوز استور با چی بی ان هم اسکرین شاتهارو نشون میده و هم دانلود راحت تر میشه.

فقط من یه مشکل دارم ای چی بی ان رو نمیتونم تو موبایل استفاده کنم.

Yaser.nice

آقا شرمنده دستم خورد به گذارش،، از (…..) استفاده کن راحت کانکت میشه

Lumia Onbes Yirmi

آغا من میخام این ۱۵۲۰رو فلش بزنم دو تا مشکل دارم؟
۱- این نوکیا Nokia Care Suite موبایلم رو نمیشناسه
۲- از کجا بدونم product code دنیم رو داره؟ کلا بهترین پروداکت کود واسه ۱۵۲۰ چیه؟

در ضمن آخه من چی بی ان قبلا خریدم رو پی سی هم دارم ولی برای موبایل IKEv2 رو نداره،

Lumia Onbes Yirmi

آغا من از اون وسایل دارم فقط برای استفاده اش باید اون any connect رو تو تنظیمات بیاره که نمیاره. البته من نرم افزار رو نصب کردم
Lumia Cyan
میخام ببینم ایراد از چیه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com